29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Урок на тему: "Пейзажний живопис. Колорит у пейзажі".

Про матеріал
Тип уроку: інтерактивний з комп'ютерною підтримкою. Форма проведення: урок-дослідження.
Перегляд файлу

Клас: 6

Тема: Пейзажний живопис. Колорит у пейзажі

Завдання: зображення пейзажу в теплому та холодному колориті.

Мета:

Навчальна: сформувати в учнів знання про колорит у живописі; застосовувати знання про пейзаж як жанр образотворчого мистецтва та різновиди пейзажу; формувати уміння поєднання кольорів під час виконання пейзажу за різним колористичним забарвленням (холодним чи теплим);

розвивальна: розвивати спостережливість, пам'ять, системність мислення під час занять живописом;

виховна: виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу, вироблення активної життєвої позиції.

Тип уроку: інтерактивний з комп'ютерною підтримкою.

Форма проведення: урок-дослідження.

Обладнання:

Візуальний ряд: презентація до уроку «Пейзажний жанр. Колорит у пейзажі»; таблиця «Колірний круг», сигнальні картки;

Технічні засоби: мультимедійний проектор, екран.

Матеріали: аркуш паперу, акварель або гуаш, мило, файл (скло).

Техніка: монотипія.

Хід уроку

Слайд-шоу

І. Організаційний момент

Привітання.

Діти, як ви себе почуваєте?

  • Я бажаю вам гарного уроку.

 (облік відсутніх); перевірка готовності до уроку.

ІІ. Оголошення теми уроку

Прочитайте, будь ласка, тему уроку: «Пейзажний живопис. Колорит у пейзажі».

Як ви гадаєте, що сьогодні ми будемо з вами зображувати?

 

Так. Дійсно, пейзаж. А що ж таке пейзаж?

Це жанр образотворчого мистецтва, в якому зображують природу.

А якими матеріалами ми будемо виконувати пейзаж?

Фарбами (пейзаж живописний, а в живописі головним виражальним засобом є колір).

Наприкінці уроку ми дамо відповідь на проблемне питання «Від чого залежить колорит пейзажу?»

 

Клік.

Практичне завдання:

 Зображення пейзажу в теплому та холодному колориті

Клік

Проблемне питання:

 Від чого залежить колорит пейзажу?

 

ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів

Але спочатку перевіримо ваші знання. Я пропоную вам гру «Чи знаєте ви жанри образотворчого мистецтва».

     Візьміть сигнальні картки, погляньте уважно на екран. Біля кожної картини є зірочка різного кольору,  і такі самі кольори мають картки. Якщо ви вважаєте, що правильна відповідь біля червоної зірки, – то піднімайте вгору червону картку, робити це треба швидко, але обдумано.

 

Гра 1. «Чи є серед представлених картин пейзаж?»

        2. Знайди серед картин пейзаж. До яких жанрів належать ці картини?

- (побутовий жанр, жанр натюрморту, портретний жанр, жанр натюрморту, пейзажний)

       3. Залишіть у картинній галереї лише пейзажі. Яку першу картину необхідно прибрати? А наступну? Чому?

 

   4. Назвіть вид пейзажу.

 

  1. Для того, щоб вправо працювати з фарбами, необхідно знати основи кольорознавства.

 

Покажіть:

-  основні кольори; (червоний, жовтий, синій)

  • холодну гаму;
  • похідні  кольори; (помаранчевий, зелений, фіолетовий - це кольори, що отримані змішуванням пар основних кольорів.)
  • теплу гаму.

Визначте, де знаходиться ахроматична гама.

     Мій помічник припустився помилки, намалювавши веселку. Покажіть той колір, під яким заховалася неправильно намальована веселка.

(Червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий)

ІІІ. Сприймання та первинне усвідомлення учнями нового матеріалу

1. Робота за епіграфом:

«Природа – книга мудрості, що допомагає прочитати пейзаж.»

Як ви розумієте цей вислів?

2. Слово вчителя.

     Пейзаж для художника – це не фотографічне відображення побаченого, а можливість передати своє ставлення, настрій, враження.

     Художник за допомогою виражальних можливостей живопису передає нам те, чого ми не помітили, розкриває  для нас чарівну природу так, як він її побачив і відчув, і змушує нас пережити такі самі відчуття.

 3. Джерело освітлення

Уявіть, якби світ був безбарвним, не кольоровим, або ахроматичним. - Як би він виглядав? Яким би був наш настрій?

(Відповіді дітей)

  • Скажіть, а в житті ви коли-небудь спостерігали ахроматичний пейзаж? Коли ми можемо сприймати все безколірним? Безбарвним?

Уночі.

  • А коли все стає кольоровим?

Удень.

  • Отже, як ви думаєте, від чого залежить забарвлення краєвиду, що ми споглядаємо?

(Думки учнів)

- Від сонця.

- Так, саме сонячні промені, відбиваючись від предметів, допомагають нам побачити світ у всій різноманітності та різнобарвності. Спектр на сім кольорів розбив видатний фізик Ісаак Ньютон.

Безимени-2

  1. «Руанський собор». Моне.

Погляньте на зображення Руанського собору, що зобразив художник Клод Моне. Перед вами один і той же собор, чому ж різне забарвлення?

(Думки учнів)

     Так, вони були написані у різні часи доби. Як ви гадаєте, який написаний уранці, удень, увечері?

(Думки учнів)

     Отже, удень, коли сонце стоїть високо й добре освітлює всі предмети, усе набуває більш теплого забарвлення, а вранці, ввечері чи коли похмуро – холодного.

  1. Сонячне і місячне освітлення

Порівняй полотна Архипа Куїнджі “Місячна ніч на Дніпрі” та Івана Айвазовського “Схід сонця біля берегів Ялти”.

(Думки учнів)

     Сонце, як відомо, є джерелом світла, а місяць світить відбитим світлом від сонця. Тому хоча сонце знаходиться нижче до горизонту, ніж місяць, але забарвлення його світліше і тепліше.

  1. Забарвлення пір року.

Подивіться на полотна Поля Сезана. Він намалював одну й ту ж саму гору Святої Вікторії. Чому автор її намалював два рази?

Що спільного й відмінного?

Де холодна картина,  де тепла?

Тож від чого залежить теплохолодність картини?

- Від пори року.

  1. Нове поняття «колорит»

Співвідношення кольорів у межах однієї картини і будуть тим, що ми називаємо колоритом.

 

 

Клик

Співвідношення кольорів у межах однієї картини називається колоритом.

 

     Зазвичай, якщо ми уважно поглянемо на будь-яке полотно, то помітимо певну закономірність. Одні кольори «виконуватимуть» соло, інші будуть акцентувати їх звучання, як в симфонічному оркестрі, разом створюючи єдине цілісне враження.

Визначте колір – соліста. Отже, колорит пейзажу буде холодним чи теплим?

Холодним.

Визначте солюючий колір другої картини. Який колорит цього пейзажу?

 

- Визначте, якій порі року відповідає дане колористичні поєднання. Де сховались зима, весна, літо та осінь.

Клік.

ІV. Узагальнення, систематизація понять і знань

Яка пора року надає перевагу теплим кольорам?

Яка зимова гама?

Від чого залежить колорит  пейзажу?

V. Формування елементарних навичок

1. Оголошення  завдання

Сьогодні ми виконаємо пейзаж у теплому або холодному колориті за допомогою техніки монотипії.

  1. Відомості про техніку

Монотипія – унікальна не тиражна техніка, що поєднує у собі якості естампу та живопису. Вона існує дуже давно, більше трьохсот років. Уперше застосував її в 17 ст. італійський художник Джованні Кастильйоне.

  1. Для цієї техніки вам необхідні такі матеріали: аркуш, фарби, файл (або скло), пензель, ємкість для води, рідке мило. Якщо у вас будуть виникати певні питання, піднесіть руку, я до вас підійду, але зі склом у руках ходити по класу заборонено!

 

  1. Етапи виконання роботи

            Демонстрація з поясненням.

  1. Розмочили фарби тієї гами, яку ви вирішили виконувати пейзаж. Наприклад, я буду малювати «Зимовий краєвид». Я беру всі холодні фарби змочую водою.
  2. Обираю формат. Горизонтальний.
  3. На скло наношу мильний розчин. Дуже обережно!
  4. Наношу різні плями різного забарвлення, чим більше кольорів я нанесу, тим живописним буде пейзаж. Проте пам’ятаємо, усе, що знаходиться близько, – більш насичене, усе що далі,– менш насичене.
  5. Прикладаю до скла папір, бажано глянцевий. Притискаю, розгладжую, забираю аркуш.
  6. Розглядаючи аркуш, ми можемо побачити певні зображення, які утворились завдяки техніці.
  7. Проте нам цього замало, чекаємо поки трохи підсохне фарба та домальовуємо дерева або кущі. Пам’ятаючи про перспективні скорочення. Якщо дерево знаходиться близько - велике, якщо далеко – маленьке.
  8. Уточнюю деталі – пейзаж готовий.
  9. Удома оформлюємо в паспарту, рамочку.

  1. Індивідуальна робота з поточним інструктажем

VI. Підбиття підсумків роботи на уроці

1.  Виставка робіт. Аналіз декількох монотипій.

2. Отже, із яким жанром образотворчого мистецтва ми сьогодні працювали?  (пейзажем)

3. В якій колористиці ми виконували пейзажі? ( в холодній і теплій)

4. Від чого залежить колорит пейзажу? (від пори року, доби, погодних умов)

5. В якій техніці ми з вами працювали? (монотипії)

Рефлексія. Інтерактивний прийом «Мікрофон»

Завершіть речення:

  • «Сьогодні мені сподобалося…»
  • «Мені сьогодні вдалося …»
  • «Дуже складним для мене було …»
  • «З'ясувалося, що я власноруч можу …»

Домажнє завдання.

  1. Завершити пейзаж.
  2. *підготувати повідомлення «Історія виникнення портретного жанру».

                   Дякую вам за роботу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 листопада 2020
Переглядів
423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку