Мета уроку: Вчити учнів правильно аналізувати структуру малої букви й (йот); писати її в рядках зошита, у складах та словах; удосконалювати навички каліграфічного письма; розвивати логічне мислення, мовлення, дрібну моторику руки, правильну артикуляцію звуків, фантазію учнів; виховувати у дітей самостійність, акуратність, дбайливе ставлення до робочої хвилини, повагу до оточуючих людей.
Тема. Письмо малої букви й , буквосполучень із нею. Підготовчі графічні вправи. Складання і записування слів.
Мета. Вчити учнів правильно аналізувати структуру малої букви й (йот); писати її в рядках зошита, у складах та словах; удосконалювати навички каліграфічного письма; розвивати логічне мислення, мовлення, дрібну моторику руки, правильну артикуляцію звуків, фантазію учнів; виховувати у дітей самостійність, акуратність, дбайливе ставлення до робочої хвилини, повагу до оточуючих людей.
Обладнання: зразок рукописної букви й, предметні малюнки, шнурки, схеми з буквами для складання слів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ВЧИТЕЛЬ:
Продзвенів дзвінок.
Ми розпочинаємо наш урок.
Допитливі в класі діти
Про все хочуть знати на світі.
З добрим ранком!
Розпочато день.
Першим ділом женемо лінь.
На уроці не нудьгувати,
А старанно працювати !
УЧНІ:
Ми веселі першачки
Любим вчитись залюбки
Букви ми вивчаєм,
Склади ми читаєм,
Хочем ми ще більше знати,
Тож урок пора почати.
Чи все необхідне до уроку ви приготували?
Голова - щоб слухати.
Вуха - щоб чути.
Очі - щоб усе бачити.
Руки - щоб їх піднімати.
Серце - щоб усе відчувати і сприймати.
ІІ. Звукові аналітичні і синтетичні вправи зі звуками
Учитель читає вірш, діти плескають у долоні, коли чують звук й.
Їде в парк трамвай новий,
Назву має він «Шкільний».
Мчить по рейкам він стальним,
Учень Йосип керує ним.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
– На сьогоднішньому уроці ми з вами згадаємо з яким звуком ви сьогодні ознайомились на уроці читання і закріпимо правильну звуковимову цього звука, навчимося писати рядкову літеру й (йот),склади та слова з нею.
ІV. Демонстрація зразка рукописної літери
V. Аналіз графічної будови з переліком елементів
1. Розповідь вчителя
– Рядкова буква й складається з трьох елементів: двох коротких прямих ліній і короткої горизонтальної вигнутої лінії.
Ми писали, ми трудились ,
Наші рученьки втомились.
А щоб гарно написати,
Треба пальці розім’яти
Раз , два, три
Руки кілька раз тріпнемо,
І писати знов почнемо.
VІ. Засвоєння конфігурації літери
Алгоритм написання рядкової букви й(йот)
«Письмо» учнями в повітрі під рахунок, з орієнтацією на показ учителя: раз-і, два-і, три. Створити букву Й із шнурка на парті (робота в парах)
Руки на парти, пальці в кулак,
Зробимо вправу ми, дітоньки, так:
Пальці стискаємо і розтискаємо,
Мов пластилін розминаємо.
Будемо вправу з вами кінчати.
Буде тепер нам легше писати.
Ось і зошит я відкрию
І похило покладу.
Сяду рівно, не зігнуся
До роботи я беруся.
Учитель показує зображення: лимон, огірок, абрикос; діти добирають прикметники до них.
Складання речень з названими словами.
Лимон – кислий.
Огірок - довгий.
Абрикос – солодкий.
VІІ. Підсумок уроку
– Що ми вчилися робити на уроці?
– Які слова з літерою Й запам’ятали?