Урок на тему:"Письмо вивчених літер, складів, слів, речень. Текст. Тема тексту. Заголовок. Доповнюємо текст словами"

Про матеріал
Тема.Письмо вивчених літер, складів, слів, речень. Текст. Тема тексту. Заголовок. Доповнюємо текст словами. Мета: удосконалювати вміння учнів писати вивчені букви, склади та слова та речення за встановленими правилами, перевіряти написане, аналізувати прочитаний текст, добирати заголовок, розвивати логічне мислення та мовлення учнів; навички читання. Виховувати уважність, охайність, шанобливе ставлення до національної культури. Тип уроку: урок закріплення вмінь і навичок учнів.
Перегляд файлу

Тема.Письмо вивчених літер, складів, слів, речень. Текст. Тема тексту. Заголовок. Доповнюємо текст словами.

 Мета: удосконалювати вміння учнів писати вивчені букви, склади та слова та речення за встановленими правилами, перевіряти написане, аналізувати прочитаний текст, добирати заголовок, розвивати логічне мислення та мовлення учнів; навички читання. Виховувати уважність, охайність, шанобливе ставлення до національної культури.

Тип уроку: урок закріплення вмінь і навичок учнів.

Очікувані результати:

 - читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1- 2];

- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4]

- розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого [2 МОВ 1- 1.8-1];

- прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1]

- визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8]

- записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4]

-аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1];

- обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, [2 МОВ 5-4.1-3]

 - пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами [2 МОВ 2-2.4-2]

- поповнює власний словниковий запас [2 МОВ 1-1.7-3];

 

Перебіг уроку:

1. Організація класу. Емоційне налаштування.

2. Оголошення теми та завдань уроку.

-Тема. Письмо вивчених літер, складів, слів, речень. Текст. Тема тексту. Заголовок. Доповнюємо текст словами.

 

Завдання:

-Повторимо написання вивчених букв, які ви вже раніше навчились писати.

-Проводжимо працювати із текстом, визначаючи тему та головну думку, продовжимо вчитися добирати заголовок до прочитаного тексту та доповнимо його словами, замінюючи малюнки.( зворотній зв*язок)

Працюватимемо сьогодні за таким планом:

3.Актуалізація опорних знань.

Пісня «Алфавіт»

4. Робота по темі та меті уроку:

-Давайте пригадаємо всі букви українського алфавіту, заспівавши пісню.

  1. Гра з літерами «Впізнай мене»

Букви з алвавітної сім*ї пропонують пограти з нами у гру «Впізнай мене».

- Отже, наше завдання впізнати букву та записати її у зошит.

д – Рядкова буква, що складається з двох елементів: овалу і петлі.(буква, звук)

я – Знають всі дорослі й діти, що ця літера остання в алфавіті (буква, звук)

о- Чим закінчується літо, а починається осінь? (буква, звук)

г – рядкова буква, складається з одного елемента: короткої прямої заокругленої вгорі і в низу(буква, звук)

  1. Гра «Розсипанка»

-Складіть з утворених букв слово, та запишемо його (одяг)

-Яким буває одяг? (Зимовим, літнім, для плавання, святковий…)

-Про який одяг ми сьогодні згадували на уроці ЯДС?(національний)

- Який національний одяг українців? (вишиванка, шаровари, вінок, плахта).

- Саме вишиванку носять усі, і чоловіки і жінки.

3. Хвилинка каліграфії.

-Давайте повторимо написання букви В в та складів, що зустрічаються у цьому слові та запишемо це слово:            Вв    ви     ши    нк    

  Вишиванка

-Виконайте звуковий аналіз слова, поділивши його на склади та визначимо наголос (1 учень виконує аналіз біля дошки- інші самостійно, перевіряємо цеглинками)

  1. Гра в «Кістки» (у групах)
  2. Фізхвилинка.
  3. Перегляд відео.

-У кого з вас є вишиванка?

-Коли ви її одягаєте?

-А чому цю сорочку так називають- вишиванка?

(Вона прикрашена вишивкою)

-А що вишито на твоїй вишиванці?

Пропоную переглянути відео “Це наше і це твоє. Знана у всьому світі вишивка — наша!” та дізнаємося, що ж таке вишивка.

6.Бесіда після перегляду.

 

-Що ж таке вишивка? - це картина, створена голкою з кольоровими нитками на тканині.

- Чим являються  прадавні узори на вишивці?- оберегами.

-Які речі може прикрашати вишивка?(рушники та сорочки, сукні скатертини)

- На які події одягають вишитий одяг, чи використовують вишиті речі.

- Цього року ми святкуємо День вишиванки 18 травня.

 

6. Робота з текстом.

 -Давайте прочитаємо текст та дізнаємося, які символи є в українських вишиванках та що означає кожен із них.

7.Чистомовка.

-Але спочатку, щоб ротик наш красиво та правильно говорив, попрацюємо з чистомовочкою.

 

  • Анки-анки-анки- одягнули вишиванки
  • Ати-ати-ати- підем з друзями на свято
  • Ень ень ень- заспіваємо пісень
  • Ень-ень-ень- гарно проведемо день.
  •  

8. Читання тексту.

-Погляньте на текст. У ньому замість слів є  малюнки. Читаючи текст, потрібно буде малюнки замінити словами.

Словникова робота:

  • Що таке вишивка ми вже знаємо.
  • А що таке візерунок? (Малюнок із різних ліній, кольорів, тіней)
  • Що означає слово символ?  (Знак, зображення, що заміняє собою слово).

Бесіда після читання. Ромашка Блума.

Просте питання. (Що?, Де?, Як?)

Про що йдеться у тексті?

Уточнююче питання. (Наскільки я зрозумів …)

Я можу помилитися, але, здається, тут йде мова про символи у вишиванці?

Інтерпретуюче питання. (Чому?)

Чому використовували різні символи?

 

Оціночне питання. (Порівняння)

Чи придбали б ви вишиванку з такими символами і чому?

Практичне питання. (Як ми можемо …?)

Як  з давніх-давен люди використовували  вишивку?

Творче питання. (З часткою «б»)

Які б ти використав кольори у вишивці окрім чорного та червоного?

-Який заголовак ви б дібрали до цього тексту? (Вишивка, Чарівні візерунки).

9. Написання речення.

- Пригадаємо правила написання речення.

У Поліни є гарна вишиванка.

(Перевіряємо свою роботу за чек- листом.

Робота в парі- взаємоперевірка.)

Перевірка роботи вчителя на дошці. (метод навмисної помилки).

-Давайте прочитаємо речення з різною інтонацією.

10. Робота з кругами Ейлера .

-Порівняти сорочку з вишиванкою. Що спільне, а що відмінне.

11. Підсумок уроку. Незакінчені речення.

- Сьогодні я повторив..

- Сьогодні я дізнався…

- Найцікавіше було….

-Мені не сподобалося….

- Вдома я розповім….

12. Оцінювання

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 червня 2023
Переглядів
394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку