Тема.Письмо вивчених літер, складів, слів, речень. Текст. Тема тексту. Заголовок. Доповнюємо текст словами. Мета: удосконалювати вміння учнів писати вивчені букви, склади та слова та речення за встановленими правилами, перевіряти написане, аналізувати прочитаний текст, добирати заголовок, розвивати логічне мислення та мовлення учнів; навички читання. Виховувати уважність, охайність, шанобливе ставлення до національної культури. Тип уроку: урок закріплення вмінь і навичок учнів. Очікувані результати: - читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1- 2]; - розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4] - розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого [2 МОВ 1- 1.8-1]; - прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1] - визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8] - записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4] -аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; - обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, [2 МОВ 5-4.1-3] - пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами [2 МОВ 2-2.4-2] - поповнює власний словниковий запас [2 МОВ 1-1.7-3];
Перебіг уроку: 1. Організація класу. Емоційне налаштування. 2. Оголошення теми та завдань уроку. -Тема. Письмо вивчених літер, складів, слів, речень. Текст. Тема тексту. Заголовок. Доповнюємо текст словами.
Завдання: -Повторимо написання вивчених букв, які ви вже раніше навчились писати. -Проводжимо працювати із текстом, визначаючи тему та головну думку, продовжимо вчитися добирати заголовок до прочитаного тексту та доповнимо його словами, замінюючи малюнки.( зворотній зв*язок) Працюватимемо сьогодні за таким планом: 3.Актуалізація опорних знань. Пісня «Алфавіт» 4. Робота по темі та меті уроку: -Давайте пригадаємо всі букви українського алфавіту, заспівавши пісню.
Букви з алвавітної сім*ї пропонують пограти з нами у гру «Впізнай мене». - Отже, наше завдання впізнати букву та записати її у зошит. д – Рядкова буква, що складається з двох елементів: овалу і петлі.(буква, звук) я – Знають всі дорослі й діти, що ця літера остання в алфавіті (буква, звук) о- Чим закінчується літо, а починається осінь? (буква, звук) г – рядкова буква, складається з одного елемента: короткої прямої заокругленої вгорі і в низу(буква, звук)
-Складіть з утворених букв слово, та запишемо його (одяг) -Яким буває одяг? (Зимовим, літнім, для плавання, святковий…) -Про який одяг ми сьогодні згадували на уроці ЯДС?(національний) - Який національний одяг українців? (вишиванка, шаровари, вінок, плахта). - Саме вишиванку носять усі, і чоловіки і жінки. 3. Хвилинка каліграфії. -Давайте повторимо написання букви В в та складів, що зустрічаються у цьому слові та запишемо це слово: Вв ви ши нк Вишиванка -Виконайте звуковий аналіз слова, поділивши його на склади та визначимо наголос (1 учень виконує аналіз біля дошки- інші самостійно, перевіряємо цеглинками)
-У кого з вас є вишиванка? -Коли ви її одягаєте? -А чому цю сорочку так називають- вишиванка? (Вона прикрашена вишивкою) -А що вишито на твоїй вишиванці? Пропоную переглянути відео “Це наше і це твоє. Знана у всьому світі вишивка — наша!” та дізнаємося, що ж таке вишивка. 6.Бесіда після перегляду.
-Що ж таке вишивка? - це картина, створена голкою з кольоровими нитками на тканині. - Чим являються прадавні узори на вишивці?- оберегами. -Які речі може прикрашати вишивка?(рушники та сорочки, сукні скатертини) - На які події одягають вишитий одяг, чи використовують вишиті речі. - Цього року ми святкуємо День вишиванки 18 травня.
6. Робота з текстом. -Давайте прочитаємо текст та дізнаємося, які символи є в українських вишиванках та що означає кожен із них. 7.Чистомовка. -Але спочатку, щоб ротик наш красиво та правильно говорив, попрацюємо з чистомовочкою.
8. Читання тексту. -Погляньте на текст. У ньому замість слів є малюнки. Читаючи текст, потрібно буде малюнки замінити словами. Словникова робота:
Бесіда після читання. Ромашка Блума. Просте питання. (Що?, Де?, Як?) Про що йдеться у тексті? Уточнююче питання. (Наскільки я зрозумів …) Я можу помилитися, але, здається, тут йде мова про символи у вишиванці? Інтерпретуюче питання. (Чому?) Чому використовували різні символи?
Оціночне питання. (Порівняння) Чи придбали б ви вишиванку з такими символами і чому? Практичне питання. (Як ми можемо …?) Як з давніх-давен люди використовували вишивку? Творче питання. (З часткою «б») Які б ти використав кольори у вишивці окрім чорного та червоного? -Який заголовак ви б дібрали до цього тексту? (Вишивка, Чарівні візерунки). 9. Написання речення. - Пригадаємо правила написання речення. У Поліни є гарна вишиванка. (Перевіряємо свою роботу за чек- листом. Робота в парі- взаємоперевірка.) Перевірка роботи вчителя на дошці. (метод навмисної помилки). -Давайте прочитаємо речення з різною інтонацією. 10. Робота з кругами Ейлера . -Порівняти сорочку з вишиванкою. Що спільне, а що відмінне. 11. Підсумок уроку. Незакінчені речення. - Сьогодні я повторив.. - Сьогодні я дізнався… - Найцікавіше було…. -Мені не сподобалося…. - Вдома я розповім…. 12. Оцінювання
|
|