Підсумковий урок по темі Африка

Про матеріал
Даний урок для підсумкового оцінювання по темі "Африка" у формі подорожі. Відповіді дітей записуються у маршрутні листи.
Перегляд файлу

7 клас

Тема: Підсумково-узагальнюючий  урок  по  темі  « Африка».

    Мета: -перевірити рівень знань і практичних умінь учнів, удосконалення навичок узагальнення систематизації, аналізу набутих знань;

- розвивати уважність,зосередженість, логічне мислення, пам’ять, увагу;

- виховувати самостійність, почуття відповідальності, впевненості у своїх знаннях.

    Тип  уроку: узагальнення,  закріплення, розширення  та  поглиблення знань.

    Форма  проведення: урок-подорож.

    Обладнання: атласи, контурні  карти, маршрутні  листи, малюнки, картки,

настінні  фізична  та  політична  карти  Африки, монітор, слайди.

.   Методи  роботи: інформаційно-рецептивний, наочний,  словесний, проблемно-пошуковий.

 

Хід  уроку:

І. Організаційна  частина( 1 хв).

ІІ. Мотивація  навчальної  діяльності (2 хв).

1.Прийом ,,Приваблива  мета”.   Звучить музика «Візитка Африки»                                        

Слово  учителя. Африка – найжаркіший континент планети, безкраї простори  якого манять своєю неповторністю і самобутністю. Але крім того- це материк надзвичайних контрастів: найбільша пустеля світу, сніги Кіліманджаро, непрохідні екваторіальні ліси, бурхливі і повноводні річки і водоспади. На жодному  материку не знайдеш такої кількості тварин, які перебувають на волі, такої кількості заповідних територій. Надзвичайно дивно виглядають хижини, вкриті пальмовим листям на на фоні надсучасних хмарочосів, багатство і процвітання на тлі надзвичайної бідності. І ніхто не знає достеменно, скільки ще таємниць ховає від людського ока цей нібито відомий і досліджений континент!

 

ІІІ. Ознайомлення  учнів  з  умовами  роботи  на  уроці.   (3хв).

Учитель. Що ж ми знаємо про Африку? Для того, щоб виявити  ваші  знання  по  темі ,,Африка”, ми застосуємо  різноманітні  форми  роботи, результати  яких  ви  будете записувати  в  маршрутні  листи.

Прийом «Асоціації»       Діти по черзі називають одне слово, яке в них асоціюється з Африкою. Умова!!! Слова не повторюються.

 

ІV. Виконання  завдань.       (35 хв.).

  1. Зупинка «Картографічна»

Користуючись атласом, за фізичною картою  прокласти маршрут від північної до південної крайньої точки, рухаючись по часовій стрілці. Результати записати в таблицю

 

 

Крайня північна точка Африки мис Рас-Гафун

Назва географічного об’єкту

1

Затока

 

2

Дельта річки

 

3

Канал

 

4

Море

 

5

Протока

 

6

Затока

 

7

Півострів

 

8

Холодна течія

 

9

Острів

 

10

Протока

 

11

Крайня південна точка

 

 

  1. Зупинка «Кліматична»

Прийом  ,,Шпаргалка”.     

За  описом  визначте кліматичний пояс. Підпишіть його на картосхемі

І варіант:тропічний

Дуже спекотний та сухий тип клімату, температура повітря влітку +50градусів, взимку +20градусів.Добова амплітуда температури велика (+40градусів) . Там цілорічно панують надзвичайно спекотні і сухі повітряні маси з високими температурами. Кількість опадів не перевищує 50мм

 

ІІ варіант: екваторіальний

Панують теплі і вологі повітряні маси. Температура повітря протягом року постійно висока +26….+28 градусів. Опадів випадає дуже багато – 2000-3000мм на рік. Місцевим мешканцям важко переносити задушливу спеку та високу вологість повітря.

                   Біосфера контроль знань для 6 класу і для підготовки ЗНО | Тест з географії  – «На Урок»

 

 

  1. Зупинка «Природнича»

Розселити рослини і тварини по природним зонам. Демонстрація слайдів або фотоілюстрацій яскравих представників тваринного і рослинного світу Африки. Заповнити таблицю.

 

 

Назва природної зони

тварини

рослини

Вологі екваторіальні ліси

 

 

Савани

 

 

Пустелі і напівпустелі

 

 

Прийом «Чорна скринька»звучить музика з гри «Що? ДЕ? Коли?»

1.Це дерево починає давати плоди через 4-5 років, в 11 років дає до 40 кг плодів. Плоди їдять свіжими, в’яленими, жареними, сушеними, маринованими. Це дерево називають «хлібом пустель»(фініки)

2. Це багаторічна трав’яниста рослина, яка виростає до 7-8 метрів у висоту лише за 7-8 місяців. Плоди цієї росли є їстівними та технічними, зібрані у великі грона (банан)

  1. Зупинка « Гідрографічна» Прийом «Географічний диктант» Учитель зачитує питання, а діти ставлять в таблицю тільки цифру, навпроти назви географічного об’єкта, що відповідає поняттю.

І варіант                                                           ІІ варіант

Назва об’єкта

Номер запитання

Назва об’єкта

Номер запитання

Танганьїка

2

Ваді

8

Конго

5

Тана

7

Вікторія

6

Гвінейська

4

Ніл

1

Вікторія

6

Ваді

8

Танганьїка

  2

Оранжева

10

Нігер

9

Гвінейська

4

Конго

5

Нігер

6

Оранжева

10

Чад

3

Ніл

1

Тана

7

Чад

3

 

  1. Одна з найдовших  річок світу (Ніл)
  2. Це озеро називають блакитною перлиною Африки, друге за глибиною у світі. ( Танганьїка)
  3.  Озеро реліктового походження у пустелі Сахара.(Чад)
  4. Найглибша затока, що врізається в материк (Гвінейська)
  5. Річка, яка двічі перетинає екватор. (Конго)
  6. Найбільший водоспад Африки, Місцеві житель називають його  «Дим , Що гримить» (Вікторія )
  7. Озеро з якого бере початок (Голубий Ніл)
  8. Як у Африці називають пересихаючі русла річок. (ваді
  9. Третя за величиною річка Африки. В перекладі з латинської називається «чорна» (Нігер)»
  10. Кольорова річка Африки. ( Оранжева)

 

  1. Зупинка «Демографічна» , слайди презентації «Народи Африки»

Ваше завдання визначити про який народ йдеться мова та записати у таблицю до якої раси вони належать.

Раси

Народи

Європеоїди

 

Негроїди

 

монголоїди

 

 

  1. Найбільш чисельне населення Африки, яке проживає у північній частині Африки в Алжирі, Марокко, Єгипті. Має більш світлішу шкіру та розмовляють арабською мовою (араби)
  2. Найвищі народи , які живуть у саванах північної частини материка. Їх зріст становить 180-200см, вони стрункі та граційні. Їх називають королями танцю.( тутсі)
  3. Це жителі лісів, найнижчий народ материка- 150см. Їх колір шкіри найменш темний, губи тонкі, широкий ніс, Ліс для них дім і джерело всього необхідного для існування. (пігмеї)
  4. Вони живуть у пустелях і напівпустелях Південної Африки і є неперевершеними знавцями пустель. Для них характерний жовто-коричневий колір шкіри , широке пласке обличчя. (бушмени)
  5. Народ, який проживає на Ефіопському нагір’ї, має світліший ніж у негроїдів колір шкіри з червонуватим відтінком (ефіопи)
  6. Вони живуть на дуже мальовничому острові , дуже миролюбиві та спокійні. Відрізняються відтінком шкіри та розрізом очей (малагасійці)
  7. Це єдиний в світі народ, у якого не жінки , а чоловіки закривають обличчя пов’язкою покривалом. З’явитися на людях чоловікові без покривала, верх непристойності, як у нас-голим. Голова родини жінка. Їх ще називають синіми людьми, бо носять виключно синій одяг (туареги)
  8. Одні з найвищих людей Африки, мають зріст до двох метрів. Стрункі, граційні, дуже незалежні та надзвичайно виносливі Носять червоний одяг. Кочове плем’я, яке любить прикрашати себе різними прикрасами. Під час ритуальних танців високо підстрибують.(масаї)
  9. Найагресивніше плем’я Африки, яке проживає на півдні Ефіопії.  Жінки носять великі глиняні тарілки в нижній губі., чим більша тарілки , тим більший викуп на весіллі. (плем’я Мурсі)

 

 

Y . Підсумок уроку.

От і закінчилася наша подорож Африкою. Країна знань відкрила вам широку дорогу. Ви плідно працювали, демонстрували свої знання, які отримали впродовж вивчення теми «Африка». Пропоную вам підготувати матеріал про материк Південна Америка, який ми почнемо вивчати на слідуючий урок. Зараз поставте на вашому маршрутному листі смайлик , який відповідає вашому настрою, і здайте ваші роботи. Оцінки ви дізнаєтесь на слідуючий урок.

 

 

docx
До підручника
Географія 7 клас (Чернов Б.О., Стадник О.Г., Миколів І.М.)
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
1333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку