7 клас
Тема: Підсумково-узагальнюючий урок по темі « Африка».
Мета: -перевірити рівень знань і практичних умінь учнів, удосконалення навичок узагальнення систематизації, аналізу набутих знань;
- розвивати уважність,зосередженість, логічне мислення, пам’ять, увагу;
- виховувати самостійність, почуття відповідальності, впевненості у своїх знаннях.
Тип уроку: узагальнення, закріплення, розширення та поглиблення знань.
Форма проведення: урок-подорож.
Обладнання: атласи, контурні карти, маршрутні листи, малюнки, картки,
настінні фізична та політична карти Африки, монітор, слайди.
. Методи роботи: інформаційно-рецептивний, наочний, словесний, проблемно-пошуковий.
Хід уроку:
І. Організаційна частина( 1 хв).
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (2 хв).
1.Прийом ,,Приваблива мета”. Звучить музика «Візитка Африки»
Слово учителя. Африка – найжаркіший континент планети, безкраї простори якого манять своєю неповторністю і самобутністю. Але крім того- це материк надзвичайних контрастів: найбільша пустеля світу, сніги Кіліманджаро, непрохідні екваторіальні ліси, бурхливі і повноводні річки і водоспади. На жодному материку не знайдеш такої кількості тварин, які перебувають на волі, такої кількості заповідних територій. Надзвичайно дивно виглядають хижини, вкриті пальмовим листям на на фоні надсучасних хмарочосів, багатство і процвітання на тлі надзвичайної бідності. І ніхто не знає достеменно, скільки ще таємниць ховає від людського ока цей нібито відомий і досліджений континент!
ІІІ. Ознайомлення учнів з умовами роботи на уроці. (3хв).
Учитель. Що ж ми знаємо про Африку? Для того, щоб виявити ваші знання по темі ,,Африка”, ми застосуємо різноманітні форми роботи, результати яких ви будете записувати в маршрутні листи.
Прийом «Асоціації» Діти по черзі називають одне слово, яке в них асоціюється з Африкою. Умова!!! Слова не повторюються.
ІV. Виконання завдань. (35 хв.).
Користуючись атласом, за фізичною картою прокласти маршрут від північної до південної крайньої точки, рухаючись по часовій стрілці. Результати записати в таблицю
|
Крайня північна точка Африки мис Рас-Гафун |
Назва географічного об’єкту |
1 |
Затока |
|
2 |
Дельта річки |
|
3 |
Канал |
|
4 |
Море |
|
5 |
Протока |
|
6 |
Затока |
|
7 |
Півострів |
|
8 |
Холодна течія |
|
9 |
Острів |
|
10 |
Протока |
|
11 |
Крайня південна точка |
|
Прийом ,,Шпаргалка”.
За описом визначте кліматичний пояс. Підпишіть його на картосхемі
І варіант:тропічний
Дуже спекотний та сухий тип клімату, температура повітря влітку +50градусів, взимку +20градусів.Добова амплітуда температури велика (+40градусів) . Там цілорічно панують надзвичайно спекотні і сухі повітряні маси з високими температурами. Кількість опадів не перевищує 50мм
ІІ варіант: екваторіальний
Панують теплі і вологі повітряні маси. Температура повітря протягом року постійно висока +26….+28 градусів. Опадів випадає дуже багато – 2000-3000мм на рік. Місцевим мешканцям важко переносити задушливу спеку та високу вологість повітря.
Розселити рослини і тварини по природним зонам. Демонстрація слайдів або фотоілюстрацій яскравих представників тваринного і рослинного світу Африки. Заповнити таблицю.
Назва природної зони |
тварини |
рослини |
Вологі екваторіальні ліси |
|
|
Савани |
|
|
Пустелі і напівпустелі |
|
|
Прийом «Чорна скринька»звучить музика з гри «Що? ДЕ? Коли?»
1.Це дерево починає давати плоди через 4-5 років, в 11 років дає до 40 кг плодів. Плоди їдять свіжими, в’яленими, жареними, сушеними, маринованими. Це дерево називають «хлібом пустель»(фініки)
2. Це багаторічна трав’яниста рослина, яка виростає до 7-8 метрів у висоту лише за 7-8 місяців. Плоди цієї росли є їстівними та технічними, зібрані у великі грона (банан)
І варіант ІІ варіант
Назва об’єкта |
Номер запитання |
Назва об’єкта |
Номер запитання |
Танганьїка |
2 |
Ваді |
8 |
Конго |
5 |
Тана |
7 |
Вікторія |
6 |
Гвінейська |
4 |
Ніл |
1 |
Вікторія |
6 |
Ваді |
8 |
Танганьїка |
2 |
Оранжева |
10 |
Нігер |
9 |
Гвінейська |
4 |
Конго |
5 |
Нігер |
6 |
Оранжева |
10 |
Чад |
3 |
Ніл |
1 |
Тана |
7 |
Чад |
3 |
Ваше завдання визначити про який народ йдеться мова та записати у таблицю до якої раси вони належать.
Раси |
Народи |
Європеоїди |
|
Негроїди |
|
монголоїди |
|
Y . Підсумок уроку.
От і закінчилася наша подорож Африкою. Країна знань відкрила вам широку дорогу. Ви плідно працювали, демонстрували свої знання, які отримали впродовж вивчення теми «Африка». Пропоную вам підготувати матеріал про материк Південна Америка, який ми почнемо вивчати на слідуючий урок. Зараз поставте на вашому маршрутному листі смайлик , який відповідає вашому настрою, і здайте ваші роботи. Оцінки ви дізнаєтесь на слідуючий урок.