УРОК НА ТЕМУ «Походження Всесвіту. Історія розвитку уявлень про Всесвіт. Гіпотеза Великого Вибуху»

Про матеріал
Урок 9. Конспект уроку. Використання QR-кодів. Лонгріди «Всесвіт», «Теорія та експериментальні дослідження проявів «Великого Вибуху» (Tilda). Тест «Будова Всесвіту» (Online Test Pad), Мої авторські ресурси до уроку: http://galinaokhotnik.tilda.ws/universe http://galinaokhotnik.tilda.ws/bb http://galinaokhotnik.ucoz.ru/index/vsesvit/0-8
Перегляд файлу

Всеукраїнський конкурс навчальних матеріалів до інтегрованого курсу «Природничі науки»

ПРИРОДНИЧІ НАУКИ, 10 клас

Охотник Галина Григорівна, вчитель фізики КЗ «СЗШ № 23» Кам'янської міської ради

 

УРОК НА ТЕМУ   «Походження Всесвіту. Історія розвитку уявлень про Всесвіт. Гіпотеза Великого Вибуху»

 

Мета  уроку:  Дати учням відомості про сутність гіпотези «Великого вибуху». Ознайомити з прикладами спостережних даних, які підтверджують теорію Великого вибуху. Розглянути масштаби астрономічних явищ та об’єктів. Формувати уявлення про унікальність нашого Всесвіту. Розвивати інтерес до вивчення навчального предмета.

 

Тип  уроку:   вивчення нового навчального матеріалу.

 

Практична складова навчання

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Знаннєвий:

Діяльнісний:

Ціннісний:

практична робота: Дослідження Всесвіту за допомогою фотографій телескопу Габбл.

пояснює: сутність гіпотези «Великого вибуху»; наводить приклади: спостережних даних, які підтверджують теорію Великого вибуху.

описує: великомасштабну структуру Всесвіту та

загальноприйняті моделі його походження й розвитку; характеризує: вклад Коперника, Кеплера, Галілея, Ньютона в розвиток уявлень про Всесвіт; моделі походження й розвитку Всесвіту.

оцінює: масштаби астрономічних явищ та об’єктів; робить висновок: про унікальність нашого Всесвіту.

 

ХІД УРОКУ

Таблиця елементів структурних знань та шляхи їх формувань

Етапи уроку

Завдання етапу

Методи, прийоми навчання

Форми навчальної взаємодії

Дії вчителя

Дії учнів

I. Організаційний етап

Налаштувати на продуктивну працю.

Словесно-інформаційні.

Фронтальна.

Привітання з класом.

Привітання з вчителем.

II.

Етап орієнтації

Виявити рівень знань. Визначення типових помилок.

Бесіда, пояснення.

Бліц-опитування,

бесіда.

Актуалізація  опорних  знань:

  1. Як можна здійснювати дослідження Всесвіту?
  2. Наведіть приклади співвідношення масштабів астрономічних явищ та об’єктів.

Інтелектуальна розминка.

III. Етапи

покладання мети 

і проектування

Викликати пізнавальний інтерес; організувати самостійне формулювання теми і  мети уроку.

Створення проблемної ситуації і труднощів інтерпретації фактів і явищ.

Фронтальна бесіда з елементами проблемного навчання.

 

 

Мотивація. Програмно-цільове управління

 «Є все таки в цьому житті одна-єдина гідна людини справа –

 дізнаватися правду про світ і про своє місце в цьому світі» 

Н. Копернік.

 

 

Обговорюють і записують в зошит планування навчальної діяльності.

IV. Етап організаційно         -діяльнісний. Пошуково-дослідницький етап. Практичний етап.

Організувати планування і вибір методу отримання інформації.

 

Мотивація, спонукання до пошуку.

Використання QR-кодів.

Демонстрація експериментів.

 

Пропонує переглянути і обговорити сторінки «Всесвіт»

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\ПРИРОДНИЧІ НАУКИ\Засєкіна\малюнки\qr-code\Всесвіт.png

«Теорія та експериментальні дослідження проявів «Великого Вибуху»

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\ПРИРОДНИЧІ НАУКИ\Засєкіна\малюнки\qr-code\ВВ.png

Здійснюють евристичне спостереження з послідуючим поясненням.

Евристичний. Робота з мережею Інтернет.

Використання QR-кодів.

 

Робота в групах.

Пропонує переглянути і обговорити

сторінку «Всесвіт» сайту «Світ астрономії»

D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\ПРИРОДНИЧІ НАУКИ\Засєкіна\малюнки\qr-code\Всесвіт СА.png

Переглядають ресурс, обговорюють свої ідеї. Роблять записи в зошит у вигляді опорного конспекту.

Робота з джерелами інформації.  

Аналіз і логічне мислення.

Використання QR-кодів.

 

Робота в групах,

«мозковий штурм».

Пояснює умови роботи.

Вивчення  нового  матеріалу: зіткнення учнів з фактами, явищами, які потребують теоретичного пояснення.

 

  1. Записують питання по темі.
  2. Письмово дають відповіді на запитання.
  3. Робота з джерелами інформації,

пошук пояснення.

V. Етап контрольно-             

оцінювальний. Практичний етап.

Орієнтувати діяльність учнів на використання знань на практиці.

Логічне доказове мислення.

Поєднання загальнокласних та індивудуальних.

Формуються вчителем групи так, щоб у кожній з них був хоча б один учень, який правильно виконав дану задачу.

Вчитель слухає пояснення, переходячи від одної групи до іншої, відмічає тих, хто проводить навчання, якщо потрібно-проводить пояснення.

Задачі:  

  1. Яка  доля  закритого  Всесвіту?
  2. Що  чекає  в  майбутньому  відкритий  Всесвіт?
  3. З  якої  події  почалося  розширення  Всесвіту?
  4. Про  що  свідчить  реліктове  випромінювання  Всесвіту?
  5. Галактика  перебуває  на  відстані  100  млн  пк.  Обчисліть,  скільки  років  летить світло  від  неї до  Землі.
  6. З якою  швидкістю  віддаляється  від  нас  галактика, яка  розташовується  на  відстані  109  св.  років  від  Землі?

«Базар задач»

У сформованих групах іде обговорення поставленої проблеми, а потім «обмін задачками».

Індивідуально  розв’язують задачі  за дидактичними матеріалами з  послідуючим коментуванням  та  записом  на   дошці.

VІ. Завершальний

етап

Забезпечити осмислення процесу і результати діяльності.

Бесіда.

Метод ПРЕС.

 

Фронтальна

Підводить підсумок уроку.

Рефлексія

Запитання

  1. Які головні  ери  в  історії Всесвіту?
  2. Наводіть приклади спостережних даних, які підтверджують теорію Великого вибуху.
  1. Учні висловлюють свої думки за формою: «Я вважаю, що… тому, що… Наприклад… Отже…».
  2. Записують домашнє завдання в щоденник.

 

Домашнє  завдання:   підготувати повідомлення про вклад Коперника, Кеплера, Галілея, Ньютона в розвиток уявлень про Всесвіт; моделі походження й розвитку Всесвіту.

Завдання для  спостережень: Чи  можна  за  допомогою шкільного телескопа  побачити,  що  галактики  від  нас віддаляються?

Захист навчального проекту «Космологічні моделі Всесвіту»

Тест «Будова Всесвіту» D:\Okhotnik-Galina\июль 2018\ПРИРОДНИЧІ НАУКИ\Засєкіна\малюнки\qr-code\тест всесвіт.png

 

Мої авторські ресурси до уроку:

http://galinaokhotnik.tilda.ws/universe

http://galinaokhotnik.tilda.ws/bb

http://galinaokhotnik.ucoz.ru/index/vsesvit/0-8

©   Охотник Г. Г. e-mail: galinaokhotnik@gmail.com

docx
Додано
30 березня 2019
Переглядів
3179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку