Всеукраїнський конкурс навчальних матеріалів до інтегрованого курсу «Природничі науки»
ПРИРОДНИЧІ НАУКИ, 10 клас
Охотник Галина Григорівна, вчитель фізики КЗ «СЗШ № 23» Кам'янської міської ради
УРОК НА ТЕМУ «Що вивчає курс «Природничі науки». Значення природничих наук в сучасному світі та їх зв’язок з іншими науками»
Мета уроку: Актуалізувати, систематизувати та узагальнити набуті внаслідок попереднього життєвого досвіду знання про природничі науки. Розкрити роль природничих наук у їх історичному і сучасному контексті як процес отримання наукових знань. Продовжити формування в учнів переконань у пізнавальності закономірностей Природи, усвідомлення кінцевої мети цього пізнання; осмислення Людиною свого місця в Природі, задоволення практичних потреб Людини. Продовжити формувати вміння учнів працювати з електронними освітніми та інформаційними ресурсами. Здійснювати виховання в учнів гуманістичних цінностей.
Тип уроку: комбінований
Практична складова навчання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
||
Знаннєвий: |
Діяльнісний: |
Ціннісний: |
|
практична робота: з синхроністичною таблицею розвитку природничих наук. |
розуміє: роль природничих наук у їх історичному і сучасному контексті як процес отримання наукових знань. |
характеризує: етапи наукового дослідження. |
усвідомлює: значення природничих наук у сучасному світі та необхідність їх вивчення. |
ХІД УРОКУ
Таблиця елементів структурних знань та шляхи їх формувань
Етапи уроку |
Завдання етапу |
Методи, прийоми навчання |
Форми навчальної взаємодії |
Дії вчителя |
Дії учнів |
I. Організаційний етап |
Налаштувати на продуктивну працю. |
Словесно-інформаційні. |
Фронтальна. |
Привітання з класом. |
Привітання з вчителем. |
II. Етап орієнтації |
Самостійно виявити рівень знань. |
Використання QR-кодів. |
Індивідуальна. |
Актуалізація опорних знань. |
За допомогою мобільного QR сканера переходять за посиланням. |
III. Етапи покладання мети і проектування |
Викликати пізнавальний інтерес; організувати самостійне формулювання теми і мети уроку. |
Створення проблемної ситуації і труднощів інтерпретації фактів і явищ. |
Фронтальна бесіда з елементами проблемного навчання.
|
Мотивація. Програмно-цільове управління. Природа! Ми нею оточені й охоплені непереможно, нам не вийти з неї... Й. В. Гете
|
Обговорюють і записують в зошит планування навчальної діяльності. |
IV. Етап організаційно -діяльнісний. Пошуково-дослідницький етап. Практичний етап. |
Організувати планування і вибір методу отримання інформації.
|
Евристичний. Аналіз і логічне мислення. Робота з мережею Інтернет. Використання QR-кодів.
|
Робота в групах, «мозковий штурм».
|
Пропонує розпочати роботу з робочим листом.
|
|
V. Етап контрольно- оцінювальний. Практичний етап. |
Орієнтувати діяльність учнів на використання знань на практиці. |
Логічне доказове мислення. |
Індивідуальна. |
Надає адресну допомогу в роботі з робочим листом. |
Індивідуально працюють з робочим листом. |
VІ. Завершальний етап |
Забезпечити осмислення процесу і результати діяльності. |
Бесіда. Метод ПРЕС.
|
Фронтальна |
Підводить підсумок уроку. Рефлексія |
|
Домашнє завдання: провести дослідження: Що розповість про куряче яйце біолог, географ, фізик та хімік? (журналістське розслідування).
Мій авторський ресурс до уроку:
https://app.wizer.me/preview/H9CUVI
© Охотник Г. Г. e-mail: galinaokhotnik@gmail.com