Урок на тему :,,Поняття про здоров'я та хвороби людей''

Про матеріал

Конспект уроку про здоров'я та його значення в житті людини , складові здоров'я,поняття ,,хвороба'', його значення,вислови відомих людей про здоров'я як важливий компонент нашого життя.

Перегляд файлу

Тема : Поняття про здоров'я та  хвороби людей.

 Мета: розкрити поняття здоров'я і хвороби людини ; ознайомити учнів з поняттям  здоровий спосі життя,виховувати свідоме негативне ставлення до факторів , що шодять здоров'ю ; розвивати інтелектуальні вміння учнів :мислити , висловлювати припущення,підтверджувати свою думку ,проводити критичнй аналіз ,працювати у групах.

 Обладнання : саморобні таблиці « Чинники що визначають здоров’я » , ,,Колесо життя’’« вислови вчених та афоризми про здоров'я та здоровий спосіб життя .

                                                    Хід уроку                                                          I. Актуалізація опорних знань учнів

Фронтальна бесіда

Що вивчає  біологія людини?

Які біологічні , медичні , педагогічні науки вивчають людину ?

II. Мотивація навчальної діяльності учнів . 

Постановка проблеми:     

-Яка основна мета всіх наук про людину?

-Обговорення проблеми , підведення до висновку , шо основна мета всіх біологічних , медичних , педагогічних наук , що вивчають людину , -виховувати фізично , морально і духовно здорову людину.

 ,,Основним скарбом життя є не землі , що ти завоював , не баrатство що є у тебе в скринях …. Основним скарбом життя є здоров'я , і щоб його зберегти , потрібно багато що знати’’. Ібн –Сіна(Авіцена)

Життя - це те , що люди найбільше намагаються зберети і найменше бережуть (Жан де Ламбрюйер) .

Такі афоризми дійшли до нас ще з давніх часів .Про здоровя  багато кажуть, друкують в газетах,журналах розмірковують на телебаченні .

 Народна мудрість стверджує ,  що найдорожчим у людини є її здоров'я , бо його не купиш за жодні гроші .

-А як вважаєте ви ?

Що таке « Здоров'я » , від яких чинників воно залежить ? Як уникнути хвороб? Обговоренню цих проблем і буде присвячений цей урок

III . Вивчення нового матеріалу

 1 . Поняття про здоров'я .

 Вправа « Колесо життя »

 Існує багато визначень поняття здоров'я . Зокрема , Білл Райн- професор школи соціальної роботи Мак Гілл університету ( Канада ) – пропонуютє концепцію поняття ,,Здоров’я’’ в основу  якої покладено світогляд перших поселенців Канади , якї сприймали життя , як колесо . Відповідно до цього світогляду  , усе в житті

має бути в гармонії, тобто кожна сфера життя має

має бути розвинута достатньою мірою .

Завдання для учнів:

-Намалюйте на аркуші велике коло , позначте центр .

-Намалюйте  8  спиць від центру і позначте кожну так : духовна інтелектуальна , емоційна , фізична , соціальна , професійна , екологічна , психологічна сфери життя .

-Кінець і початок спиць позначте так , щоб біля центру зібралися назви з негативним забарвленням ( - ) , а біля кола - назви з позитив ним забарвленням « + »

Сфери життя

-Духовна ( неактивний - активний ) .

-Інтелектуальна ( самовдоволений - допитливий ) .

-Емоційна ( нестійкий - стійкий ) .

-Фізична (нездоровий-здоровий).

-Соціальна ( самотній-несамотній).

-Екологічна (недбайливий-дбайливий).

-Психологічна (неадаптивний-адаптивний).

-Знайдіть і позначте крапкою на кожній спиці місце ,яке найбільше відповідає вашому стану.

-Зєднайте крапки суцільною лінією .

Запитання для обговорення :

-Чи утворилося коло ?

-Чи далеко ви заїдете на вашому колесі ?

-Які сфери вашої життєдіяльності слід удосконалити?

-Яким чином ви це можете  зробити?

Кожна із спиць утримує наше « Колесо життя » у рівновазі . Варто розвивати наші спиці рівномірно для того , щоб прожити життя гармонійно.

- А яке визначення здоров'я можете дати ви ?

( Далі учні зачитують і записують у зошити визначення « здоров'я » ВООЗ ).

 Здоров'я - це стан повного фізичного , духовного і соціального добробуту,  а не лише відсутність хвороб чи фізичних вад .

-Що,  на вашу думку , включає в себе поняття здоровий спосіб життя?

 -Чи ведете здоровий спосіб життя ?

2. Чинники , що визначають здоров'я .

Аналіз даних настінної таблиці ,,Чинники , шо визначають здоров’я” -спадковість – 20% ;

-рівень медицини – 10% ;

-екологія – 20%;

- спосіб життя - 50 % ;

 Бесіда:

- Які чинники впливають на формування здоров'я найбільше ?

-Доведіть правильність твердження : ,,Твоє здоров’я- у твоїх руках

-На які з них ми можемо впливати повністю , а на які - частково ?

3.Фактори , що зміцнюють , ослаблюють здоров'я .

Фактор  - умова , рушійна сила , причина будь - якого процесу.

 ,, Мозковий штурм’’

Клас ділиться на дві групи Перша записує на різнокольорових стікетах фактори , що зміцнюють здоров'я приклеюють ці стікети до плаката , на якому такий епіграф :

 « Всякого схвалення заслуговує той , хто поєднує приємне з корисним » ( Горацій ) . Друга група записує на різнокольорових стікетах фактори , шо , на думку учнів , ослаблюють здоров'я , і прикріплюють ці сткети до плаката , на якому інший епіграф :,, Якщо є сумнів , утримайся’’ ( давній латинський вислів ) .

Зразки відповідей:

 Фактори , що зміцнюють здоров'я :

-висока рухова активність ;

-чіткий режим дня ;

- раціональне харчування ;

-загартовування ;

-спілкування з природою ;

-спілкування з друзями ;

-особиста гігієна;

-внутрішня врівноваженість,спокійний душевний стан .

Фактори , що ослаблюють здоров'я :

-вживання алкоголю ;

-куріння ;

-вживання наркотиків ;

 -перїдання ;

-надмірний перегляд телесеріалів ,

-зниження рухової активності ;

-невпорядкований режим дня ;

-порушення санітарно - гігієнічних умов тощо .

Учитель узагальнює отриману інформацію .

4. Кількісні і якісні показники здоров'я .

Розповідь , наведення прикладів.

 5. Поняття про хвороби .

 Розповідь , запис у зошити визначення :,, хвороба - це порушення нормальної  життєдіяльності організму , у результаті чого знижуються його пристосувальні можливості.

 6. Основні причини ви никнення захворювань .

IV . Закріплення знань

 Бесіда

 -Чи можна стверджувати , що « Твоє життя - твій вибір » ?

 -Обгрунтуйте потребу вивчення будови і функцій організму для збереження власного здоров'я і  здоров'я інших людей .

V. Домашнє завдання

Вивчити параграф 4  підручника . Знайдіть у періодичних виданнях повідомлення про шкідливий вплив забруднень довкілля на здоров'я людини . На конкретних прикладах довести потребу охорони природи як формування умови формування здорової людини.

 

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
2 січня 2019
Переглядів
1959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку