Урок на тему:"Позакласне читання. А. Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха».

Про матеріал

Урок - подорож містить цікавий матеріал, подорожуючи сторінками якого діти зможуть проявити себе: показати свої знання тексту, стати акторами, проявити свій інтелект,, позмагатися на ерудованість та обізнаність. Це - неймовірна подорож із головною героїнею Пеппі Довгоюпанчохою

Перегляд файлу

Зарубіжна література. Клас: 5

Тема уроку. Позакласне читання. А. Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха».

 

Мета уроку: ознайомити учнів із творчістю А.Ліндгрен та її твором «Пеппі Довгапанчоха»; розвивати навички художнього читання, вміння переказувати самостійно прочитаний текст, аналізувати його; виховувати почуття дружби, щедрість, любов до книги.

 

Тип уроку. Урок-подорож «По сторінках цікавої книжки.»

 

Обладнання: виставка книг А. Ліндгрен, портрет А. Ліндгрен, кросворд, криптограма, політична карта світу, скринька з монетами, мікрофон, презентація

 

Зміст уроку.

  1. Організація початку уроку
  2. Основна частина

 

  1.   Сторінка допитливих:

а) вступне слово вчителя.

б) Розгадування криптограми

в) Повідомлення учнів про А.Ліндгрен

  1.   Сторінка-цікавинка. Розгадування кросворду. ( 5 хв.)
  2.   «Знайди і прочитайі». Вибіркове читання ( 7 хв.)
  3.   «Продовж мене...». Читання листів з продовженням. (11 хв.)
  1. Сторінка   «Юні   актори»,   інсценізація   уривка   з   твору «Пеппі Довгапанчоха». (8 хв.)
  2. Сторінка «Перегляд ілюстрацій до кінофільму «Пеппі Довгапанчоха».

III. Заключна частина. (4 хв.)

  1.   Гра «Мікрофон». Образ Пеппі.
  2.   Сторінка «Підсумкова».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

І. Організація початку уроку. Запис числа в зошити

II. Основна частина.

( на дошці висить «книга», складена з різних сторінок, які висвічують зміст уроку).

 

1. Сторінка допитливих.

а) Вступне слово вчителя.

- Сьогодні у нас незвичайний урок позакласного читання, а урок-подорож. А подорожувати ми будемо по сторінках нашої гри ~и. Перелистуючи книгу сторінку за сторінкою, ми будемо знайомитись з текстом твору, який ви читали вдома. За правильні відповіді кожен з вас може отримати «золоту монетку», яка допоможе вам набрати якнайбільше балів за урок. Хто буде найактивнішим, той отримає більше «монет». А отримаєте їх від головної героїні твору.

 

б) Розгадування криптограми.

251463 24136587

сіардт ідлнргне Літи, хто ж написав твір, який ви читали вдома? (Вірно, Астрід Ліндгрен).

 

в)Повідомлення учнів про Астрід Ліндгрен.

Діти, а що ви знаєте про Астрід Ліндгрен? Вам було задане домашнє завдання - підготувати повідомлення про письменницю. (учні відповідають. Показую на політичній карті світу - Швецію).

А який твір ви читали вдома? Як він був написаний?

Ну а зараз запросимо до нас саму Пеппі Довгупанчоху.

Біографія А.Ліндгрен

  1. Астрід Ліндгрен народилася 14 листопада 1907 року на півдні Швеції в невеликому містечку Віммербю, в фермерській родині. В сім»! 6) четверо дітей, вона була другою дитиною. Батько займався сільським господарством і дуже любив своїх дітей. Письменниця називає своє дитинство щасливим: в ньому було багато ігор, пригод, які переплітались з  допомогою батькам.

В дитинстві вона була охоплена фольклором, багато чула казок, різних історій від батька та друзів. Любов до читання книг привила їй подруга, 5 працювала на кухні.

 

2.Астрід Ліндгрен гарно навчалася в школі, де і виявила свій письменницький дар. В 16 років почала працювати журналісткою місцевій газеті. Потім вийшла заміж і вирішила, після народження доньки повністю присвятити себе сім’ї. Інколи писала, для журналів та газет, любила доньці розповідати придумані історії та пригоди. В 1945 році стала редактором дитячої літератури у видавництві, де почала видавати і свої книги. Найвидатніші з них: «Пеппі Довгапанчоха», «Малюк та Карлсон» та ін.

Астрід Ліндгрен отримала безліч нагород за свої твори. Померла Астрід Ліндгрен 28 січня 2002 року ( в 95 років) в Стокгольмі Вона відноситься до найвідоміших у світі дитячих письменників. / Швеції стала живою легендою.

Якось узимку 1941-го Астрід Ліндгрен послизнулася на тротуарі, підвернула ногу. Два тижні лежати в ліжку Астрід було нудно, тож вона вирішила записати історію, яку колись розповідала доньці. Так з'явилася повість про Пеппі Довгупанчоху. Власне, ім'я для веселої дівчинки-бешкетниці вигадала Карін, її дочка. А мати довершила образ: придумала кумедні руді кіски, брудні панчохи, коня в солом'яному капелюсі та безліч витівок. Ліндґрен надіслала рукопис до видавництва. Однак казка здалася редакторові дивною, і той сховав її до шухляди. Письменниця не розгубилася. 1944-го вона надіслала свою наступну повість "Брітт-Марі жаліється" на літературний конкурс і... отримала першу премію. Згодом видавці розшукали й рукопис "Пеппі".

Книжка мала неймовірний успіх. їй присудили декілька призів, а авторку запросили працювати редактором до дитячого видавництва. Письменниця заробила не один мільйон крон, але багатства так і не зібрала. Роздавала гроші друзям і вбогим, перераховувала їх у різні благодійні фонди. Астрід стала активно боротися за права дітей.

Якби я дожила до 120 років, то все одно відчувала б себе дитиною, казала вона.

 

2.Сторінка - цікавинка.

Розгадавши кросворд, у виділених клітинках ви прочитаєте прізвисько

головної героїні.

Завдання:

1 .Скільки років було Пеппі ?

  1. Як називала Пеппі свого батька - негритянський...
  2. Кого забрала дівчинка з корабля батька?
  3. Продовжіть речення, що говорила Пеппі: «Всі уроки -.........................»
  4. Як звали подружку Пеппі?
  5.                         Що подарувала Пеппі Аніці?
  6. Чого було багато у Пеппі на лиці?
  7. Як звали мавпеня?
  8. Чого не любила робити Пеппі?

10. Як звали друга Пеппі?

  1. Яку назву носила «Вілла»?
  2. Яке прізвисько мав один із бандитів?

 

Кросворд

 

 

3.Сторінка «Знайди і прочитай». Вибіркове читання.

_ - А зараз, діти, попрацюємо з підручником. Ваше завдання: знайти

даний текст у підручнику.

  1. Де жила Пеппі?
  2. Де зник батько Пеппі?
  3. Який вигляд мала Пеппі?
  4. Який вигляд мали її друзі?

 

  1. Сторінка «Продовж мене...».

Учні слухають початок розповіді з тексту, а потім продовжують її.

  1. Того лагідного надвечір»я, коли Пеппі вперше переступила поріг вілли «Хованка», Томмї і Аніки не було вдома. Вони поїхали на тиждень до своєї бабусі, а тому й гадки не мали, що в сусідньому будинку хтось оселився...
  2. Томмі й Аніка обоє кинулись до ванної кімнати. Вони вмилися, швидко, як ніколи, почистили зуби, мерщій одяглися і на годину раніше, ніж сподівалася їхня мати , сіли до столу і сказали, що хочуть якнайшвидше поснідати...
  3. Тієї миті біля однієї вілли відчинилася хвіртка - і з неї вибіг хлопчик. Він, видно, був наляканий, і не диво, бо за ним слідом гналися п"ятеро хлопців. Вони відразу догнали малого, притиснули до штахет і гуртом почали штовхати й бити його. Хлопчик заплакав і звів руки, щоб затулити обличчя, ,

 

  1. Сторінка «Юні актори». Інсценізація уривка із твору «Пеппі Довгапанчоха».

ІНСЦЕНІЗАЦІЯ

Автор. Було так тепло і сонячно, що діти просто не могли всидіти в школі. Вчителька повідчиняла всі вікна і до класу лилося сонячне проміння. Біля самого ґанку школи росла велика береза, а на її вершечку сидів шпак і так висвистував, що Томмі, Аніка й решта дітей , слухаючи його , забули, скільки буде дев"ять разів по дев"ять. Раптом, Томмі аж підскочив з подиву.

 Томмі. Гляньте, пані вчителько! Там Пеппі!

Пеппі. Привіт, пані вчителько! Привіт, діти!


Вчителька. Добрий день, люба Пеппі! Що тебе привело до нас? Пеппі. Я хочу попросити, щоб ти кинула мені крізь вікно трохи таблички множення. Якраз стільки, щоб я мала право піти з вами на прогулянку. А якщо у вас нові літери, кинь їх також.

Вчителька. Може ти сама зайдеш до нас?

Пеппі. Мабуть, ні. У мене знов запаморочиться в голові. У вас там повітря таке густе від знань, що можна краяти ножем.

Автор. Діти були раді, що на березі сидить Пеппі. Адже вони ласували її цукерками й розважалися іграшками того дня, коли вона ходила до міста. З Пеппі, звичайно, прийшов пан Нільсон, і дітям було цікаво дивитися, як він стрибав з гілки на гілку. Весняне сонце, шпак, а тут ще й Пеппі з паном Нільсоном - це вже забагато.

Вчителька. Ви зовсім не думаєте, діти!

Пеппі. Знаєш що, пані вчителько! Щиро казати, такого дня, як сьогоднішній, не випадає вчити табличку вноження.

Вчителька. Але ми сьогодні вчимо ділення.

Пеппі. Такого гарного дня треба кинути геть усі «ння», крім одного - грання.

Вчителька. Ну, то поясни мені, що це за такий предмет?

Пеппі. Я не дуже добре на ньому розуміюся. Але знаю одну школу, де в

розкладі так і написано: « Всі уроки - грання!»

Вчителька. Он як! А де ж та школа?

Пеппі. В Австралії.

Вчителька. А що ж діти роблять на уроці грання?

Пеппі. Здебільшого починають урок із того, що стрибають крізь вікно на подвір"я, тоді з вереском знову мчать до класу, а в класі стрибають по партах, аж поки не втомляться.

Вчителька. А що каже на це їхня вчителька?

Пеппі. Що каже? Стрибає разом з ними. Звичайно, гірше за дітей, але нічого. Потім діти з півгодини б"ються, а вчителька стоїть збоку і заохочує їх. Вчителька. Цікаво...

Пеппі. Ще й як цікаво! То чудова школа. Одна з найкращих в Австралії. Дде вона дуже далеко.

Вчителька. Так, далеко. Але в нашій школі тобі так весело не буде.

Пеппі. Шкода. Якби я знала, що ми трохи пострибаємо, то, може, зайшла

б на хвилинку.

Вчителька. Почекай, поки ми підемо на прогулянку, тоді пострибаєш. Пеппі. То мені справді можна буде піти з вами? Я неодмінно напишу про це до тієї школи в Австралії. Хай не хваляться своїм гранням. Бо прогулянка ще цікавіша!

 

  •      Які риси характеру притаманні в цьому уривку Пеппі? (невихована, не любила навчатися)
  •      Яку помилку допустила у своєму мовленні Пеппі? (вноження)

- Чи можна вести себе так в школі, з вчителькою? Чому? Як ви вважаєте,Чи є така школа?


- Яку рису характеру можна виділити у Пеппі? (фантазерка). Підберіть до цього слова синоніми, (мрійниця, видумщиця..)

 

  1. Сторінка «Перегляд ілюстрацій до кінофільму «Пеппі Довгапанчоха».

 

III. Заключна частина.

І.Гра «Мікрофон». Робота в зошитах.

Ну, а зараз проведемо гру. Пеппі буде підходити до кожного з , а ви повинні назвати риси характеру, які їй притаманні: і гарні, і погані. 1 всі риси записуємо в два стовпчики у зошити: негатиі, позитивні, (гра «Мікрофон)))

РИСИ ХАРАКТЕРУ Пеппі

 

Невихована,безграмотна , не любила вчитися, добра, щедра, сильна, гарна подруга, «пошуковець», видумщиця, фантазерка, мрійниця, кмітлива,   трудолюбива,   не   слідкувала   за   своїм вбранням,


безстрашна, самостійна, вміє готувати, весела, чарівна, відважна, спритна, винахідлива, справедлива...

 

2.Сторінка «Підсумкова».

- Чи подобається вам Пеппі? Які епізоди з тексту вам найбільше сподобались?

-У німецькій пресі Пеппі називали найправдивішою, найчарівнішою, найвеселішою героїнею, яка тільки може бути у дитячій літературі. Чи згодні ви з такою думкою? Обґрунтуйте ці твердження.

- Поясніть, чому автор стверджує в кінці повісті «...роки спливають. Пеппі, Томмі й Аніка не ставатимуть більшими...»?

 

Заключне слово вчителя. Оцынювання учныв.


 


 

docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
4360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку