Урок на тему: "Правильна вимова дзвінких приголосних в кінці складу, слова. Галина Демченко «Спасибі лісникові».

Про матеріал
Конспект уроку з української мови розроблений відповідно до уроку 41 за підручником "Українська мова та читання 2 клас у 2 ч. Ч.1 ( авт Г. Сапун, О.Придаток) за програмою Р.Шияна.
Перегляд файлу

Навчальний предмет.    Українська мова  (2 клас)

Тема. Правильна вимова дзвінких приголосних в кінці складу, слова. Галина Демченко  «Спасибі лісникові».

Тип уроку. Урок формування компетентностей.

Вид уроку. Інтегрований урок з української  мови та літературного читання.

Обладнання та засоби для проведення уроку: презентація, індивідуальні картки, ілюстративні матеріали, ІКТ, малюнки, стікери, дерево очікувань.

                                          Компетентності

Предметні:

  • здатність розуміти змісті і головну думку усних і письмових висловлювань;
  • здатність вести діалог з дотриманням мовленнєвого етикету;
  • уміння будувати повноцінні в комунікативному відношенні усні і письмові зв’язні висловлювання, які відображають знання учнів про предмет розмови, їхні думки, почуття, наміри.
  • володіння доступним і необхідним обсягом знань;
  • здатністю застосовувати мовні засоби у власному мовленні відповідно до орфоепічних, лексичних, граматичних, орфографічних, синтаксичних, стилістичних норм літературної мови.

Ключові

  • сприяти загальнокультурному розвитку молодших школярів,  адаптації їх до життя в певному соціальному середовищі;
  • спілкуватися державною мовою;
  • уміння вчитися: під керівництвом вчителя  визначати мету роботи і план її виконання, оцінювати свою діяльність;
  • вміти в тексті визначати головне, нове, робити висновки, вміти відповідати «своїми словами»;
  • розвиток емоційної і почуттєвої сфери учнів,уміння висловлювати оцінні судження щодо прочитаного;
  • удосконалювати вміння працювати у парі (групі).

 

Мета:

навчальна: поглибити знання учнів про дзвінкі та глухі приголосні, тренувати у правильній  вимові приголосних в кінці складу, слова;

розвивальна: розвивати фонематичний слух, вміння порівнювати і аналізувати, працювати з текстом;

виховна: виховувати позитивне ставлення до навчально-пізнавальної діяльності, турботливе ставлення до тварин.

Очікувані результати:

  • відповідає на запитання за змістом  прослуханого і ставить запитання до усного повідомлення;
  • висловлює своє ставлення до почутого: до подій, персонажів тексту;

дотримується правил спілкування;

  • усно переказує текст з опорою на допоміжні матеріали;
  • читає вголос правильно, свідомо, плавно, цілими словами нескладні за змістом і формою тексти;
  • пояснює, які, де, коли відбулися події;
  • визначає, правильно називає персонажів художнього твору, виділяє серед них головного;
  • пише розбірливо, охайно з однаковим нахилом букв;
  • дотримується свідомо гігієнічних правил письма;
  • виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила (самостійно і з допомогою вчителя);
  •  сприймає монологічне висловлення про події з життя героя казки.

Взаємодіємо письмово: відтворює графічні знаки за зразком; записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил.

Читаємо:  вибіркове читання; пошук у тексті необхідної інформації, відповідь на поставлені запитання.

Досліджуємо мовлення: розрізняє дзвінкі і глухі  приголосні звуки, визначає кількість складів у слові.

 

                            ХІД УРОКУ

  1.           ЕМОЦІЙНЕ НАЛАШТУВАННЯ

1. Створення сприятливої атмосфери.

- Добрий день, діти! Звати мене Лариса Григорівна. Мені повезло проводити урок саме у вашому класі. З самими розумними, добрими, вихованими, ввічливими, старанними дітьми. У народі кажуть: «Добрий гість – дому радість». Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашій зустрічі. Подаруйте мені свої  посмішки, прийміть від мене частиночку тепла. Подаруйте тепло тим, хто поруч з вами, а також нашим гостям. Я очікую, що на уроці ви будите слухати - уважно, працювати - старанно, виконувати - точно, запам'ятовувати - міцно. Сподіваюсь, що ви будете правильно  і красиво висловлювати свої думки, відстоювати свою точку зору, злагоджено працювати.

– Я гадаю, що цей урок принесе нам радість від спілкування один з одним.

А що очікуєте від цього уроку?

Закінчіть речення «Я хочу, щоб на цьому уроці …»

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні до нас на урок завітала  незвичайна гостя. А хто вона? – відгадайте загадку.

Бережлива і грайлива,

   Й спритная вона на диво.

 Вміє далеко стрибати

 і горіхи розгризати.  (Білочка)

 Сьогодні навчимо  Білочку правильно вимовляти  дзвінкі приголосні у кінці складу, слова. Прочитаємо з вами  казку «Спасибі лісникові», будемо вчитися переказувати прочитане. Разом з  Білочкою ми будемо думати, слухати і читати казку, розповідати  і переказувати, писати речення і слова.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 

Артикуляційна розминка

 А перед тим, як ми складатимемо речення, давайте приготуємо наші ротики та язички до роботи.

Запросимо тишу: ц-ц-ц.

Вітерець у лісі: ш-ш-ш.

Прилетіли птахи: шук-шук-шук.

Заспівав соловей: тьох-тьох-тьох.

Накрапає дощик: кап-кап-кап.

Дощ припускає сильніше: кап-кап-кап (голосніше).

Злива: кап-кап-кап (швидко, голосно).

Злива закінчилась. Дзюркоче вода: дз-дз-дз.

  1. Гра «Пошир речення»
  • Що ви знаєте про речення?
  • З чого складається речення?
  • Що ставимо в кінці речення?

Зразок :

Мама прийшла .

Мама прийшла з роботи .

Ірина мама прийшла з роботи.

Увечері Ірина  мама прийшла з роботи.

Що змінювалося в кожному рядку?

Як поширити речення?

Речення на вибір:

Настала зима. Скрутно птахам. Випав сніг. Білочка журиться.                   

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО  МАТЕРІАЛУ

  1. Вправа « Інтуїція».

 - Як називається казка?.

 - Про що може йтися у творі з таким заголовком?

 - Що означає слово спасибі?

 - Коли його уживають?

2. Словникова робота.

1. Швидко читай слова (по одному слову).

мороз           голод                дуб

морозний     голодний         дубовий

поморозив   проголодався   задубів

2.Читаємо луною.

( за вчителем).

мороз           голод                дуб

морозний     голодний         дубовий

поморозив   проголодався   задубів

- Чим цікаві стовпчики слів?

- Як вимовляємо кінцеві звуки у словах першого рядка?

3. Щоденні 5.Слухаю і розумію.

А зараз приготуйтесь слухати казку. Сядьте зручно, щоб  вам нічого не заважало. Білочка також буде слухати.

4. Читання з передбаченням

- Як ви думаєте, що там сталося в казці далі?

Дослухаєте до кінця і дізнайтеся, що сталося насправді.

- Хто дійові особи казки?

 - Коли відбувалися описані  події?

5. Щоденні 5.Читаю для когось.

Читайте казку почергово по 2 речення.

- Кому заздрила білочка?

- З яких речень ви дізналися, що зима того року була суворою? Зачитайте.  

6. Щоденні 5. Висловлююся за змістом прочитаного.

 Прочитайте останнє речення. Чи всі погоджуються  з цим? Висловіться за змістом прочитаного.

 Я погоджуюся з цією думкою. Оскільки…

7. Переказ тексту.

 Спробуємо переказати  казку. А допомогою буде у вас початок речення.

Нахвалявся мороз…

Білочка…

Вона подумала, що добре…

На узліссі білочка почула…

Лісник пробирався на…

Він розкладав біля дуба…

А в просторе дупло поклав.

8. Сенкан

Ми прочитали казку. У неї є автор. Назвіть його, будь ласка. Спробуємо створити свій вірш про нашу гостю, який називається сенкан.

  • Хто наша гостя?                                                       Білочка
  • Яка вона?                                                                 Грайлива, бережлива.
  • Що вона робить?                                                    Стрибає, збирає, метушиться.

Скласти речення про білочку.                                         Білочка збирає на зиму жолуді.

     - Якими словами ще можна назвати білочку?          Лісова красуня.

9. Білочка запрошує вас на хвилинку-відпочинку.

10. Робота в зошиті.

Каліграфічна хвилинка

Бб бі ло оч ка білочка (нагадати про з’єднання )

Запишіть речення про білочку.

Виконайте звукову схему слова білочка.

11. Відео про дзвінкі та глухі приголосні.

Мовка і Суржик нагадають вам, що ви вивчали на попередньому уроці.

Вправа 3

Випиши виділені слова.

 Підкресли букви, які позначають дзвінкі приголосні звуки.

Перевір себе:

Мороз, верболіз, дуб.

12. Вправляння у правильній вимові.

Ще раз покажемо Білочці, як потрібно вимовляти дзвінкі приголосні в кінці складу, слова.

 Прочитай слова.

Чітко вимовляй дзвінкі приголосні звуки.

   дуб          віз               плуг

   хліб         гарбуз        ріг

   зуб          берізка       пиріг

 Зробимо разом з вами висновок.

 У кінці складу, слова дзвінкі приголосні звуки в українській мові потрібно вимовляти дзвінко.  

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.     Гра «Листопад»

 Потрібно вставити пропущені букви. Допоможемо Білочці виконати завдання. Вона сумнівається, яку букву писати.

У парку росте молода  бері.. ка.

Під нею виріс гри..    .

Перевір себе:

У парку росте молода берізка.

 Під нею виріс гриб.

 2.Тренувальні вправи

Гра «Зміни слово»

Заміни перший звук на парний глухий.

Жити – шити.

Діло - тіло.

Ґава  - кава.

Виріс в полі білий гриб.

Петро хворий на грип.

VI.    ПІДСУМКИ УРОКУ.

Гра «Кубик Блума»

Нажаль наш урок добігає кінця, а все,що ми сьогодні навчилися, запам’ятали ми пригадаємо з допомогою чарівного кубика.

- Назви дзвінкі приголосні звуки.

- Чому  зажурилась білочка з казки «Спасибі лісникові»?

- Придумай свій заголовок до казки.

- Запропонуй, що потрібно зробити, щоб тваринам не було скрутно взимку.

- Поділися своїми враженнями від уроку.

VII. РЕФЛЕКСІЯ

  • Чи отримали ви від уроку те, що очікували? 
  • Що  запам’яталося?
  • Що було найлегшим?

Дерево очікувань

Хто вважає, що все зрозумів і легко справився з усіма завданнями – прикріпіть жолудь під деревом. А хто думає, що йому треба ще попрацювати – на дереві.

Наша гостя Білочка дякує вам за здобуті знання і за гостинці під деревом. І  я також дякую вам.

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 червня 2021
Переглядів
1322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку