Навчальний предмет. Українська мова (2 клас)
Тема. Правильна вимова дзвінких приголосних в кінці складу, слова. Галина Демченко «Спасибі лісникові».
Тип уроку. Урок формування компетентностей.
Вид уроку. Інтегрований урок з української мови та літературного читання.
Обладнання та засоби для проведення уроку: презентація, індивідуальні картки, ілюстративні матеріали, ІКТ, малюнки, стікери, дерево очікувань.
Компетентності
Предметні:
Ключові
Мета:
навчальна: поглибити знання учнів про дзвінкі та глухі приголосні, тренувати у правильній вимові приголосних в кінці складу, слова;
розвивальна: розвивати фонематичний слух, вміння порівнювати і аналізувати, працювати з текстом;
виховна: виховувати позитивне ставлення до навчально-пізнавальної діяльності, турботливе ставлення до тварин.
Очікувані результати:
дотримується правил спілкування;
Взаємодіємо письмово: відтворює графічні знаки за зразком; записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил.
Читаємо: вибіркове читання; пошук у тексті необхідної інформації, відповідь на поставлені запитання.
Досліджуємо мовлення: розрізняє дзвінкі і глухі приголосні звуки, визначає кількість складів у слові.
ХІД УРОКУ
1. Створення сприятливої атмосфери.
- Добрий день, діти! Звати мене Лариса Григорівна. Мені повезло проводити урок саме у вашому класі. З самими розумними, добрими, вихованими, ввічливими, старанними дітьми. У народі кажуть: «Добрий гість – дому радість». Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашій зустрічі. Подаруйте мені свої посмішки, прийміть від мене частиночку тепла. Подаруйте тепло тим, хто поруч з вами, а також нашим гостям. Я очікую, що на уроці ви будите слухати - уважно, працювати - старанно, виконувати - точно, запам'ятовувати - міцно. Сподіваюсь, що ви будете правильно і красиво висловлювати свої думки, відстоювати свою точку зору, злагоджено працювати.
– Я гадаю, що цей урок принесе нам радість від спілкування один з одним.
А що очікуєте від цього уроку?
Закінчіть речення «Я хочу, щоб на цьому уроці …»
Сьогодні до нас на урок завітала незвичайна гостя. А хто вона? – відгадайте загадку.
Бережлива і грайлива,
Й спритная вона на диво.
Вміє далеко стрибати
і горіхи розгризати. (Білочка)
Сьогодні навчимо Білочку правильно вимовляти дзвінкі приголосні у кінці складу, слова. Прочитаємо з вами казку «Спасибі лісникові», будемо вчитися переказувати прочитане. Разом з Білочкою ми будемо думати, слухати і читати казку, розповідати і переказувати, писати речення і слова.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Артикуляційна розминка
А перед тим, як ми складатимемо речення, давайте приготуємо наші ротики та язички до роботи.
Запросимо тишу: ц-ц-ц.
Вітерець у лісі: ш-ш-ш.
Прилетіли птахи: шук-шук-шук.
Заспівав соловей: тьох-тьох-тьох.
Накрапає дощик: кап-кап-кап.
Дощ припускає сильніше: кап-кап-кап (голосніше).
Злива: кап-кап-кап (швидко, голосно).
Злива закінчилась. Дзюркоче вода: дз-дз-дз.
Зразок :
Мама прийшла .
Мама прийшла з роботи .
Ірина мама прийшла з роботи.
Увечері Ірина мама прийшла з роботи.
Що змінювалося в кожному рядку?
Як поширити речення?
Речення на вибір:
Настала зима. Скрутно птахам. Випав сніг. Білочка журиться.
1. Вправа « Інтуїція».
- Як називається казка?.
- Про що може йтися у творі з таким заголовком?
- Що означає слово спасибі?
- Коли його уживають?
2. Словникова робота.
1. Швидко читай слова (по одному слову).
мороз голод дуб
морозний голодний дубовий
поморозив проголодався задубів
2.Читаємо луною.
( за вчителем).
мороз голод дуб
морозний голодний дубовий
поморозив проголодався задубів
- Чим цікаві стовпчики слів?
- Як вимовляємо кінцеві звуки у словах першого рядка?
3. Щоденні 5.Слухаю і розумію.
А зараз приготуйтесь слухати казку. Сядьте зручно, щоб вам нічого не заважало. Білочка також буде слухати.
4. Читання з передбаченням
- Як ви думаєте, що там сталося в казці далі?
Дослухаєте до кінця і дізнайтеся, що сталося насправді.
- Хто дійові особи казки?
- Коли відбувалися описані події?
5. Щоденні 5.Читаю для когось.
Читайте казку почергово по 2 речення.
- Кому заздрила білочка?
- З яких речень ви дізналися, що зима того року була суворою? Зачитайте.
6. Щоденні 5. Висловлююся за змістом прочитаного.
Прочитайте останнє речення. Чи всі погоджуються з цим? Висловіться за змістом прочитаного.
Я погоджуюся з цією думкою. Оскільки…
7. Переказ тексту.
Спробуємо переказати казку. А допомогою буде у вас початок речення.
Нахвалявся мороз…
Білочка…
Вона подумала, що добре…
На узліссі білочка почула…
Лісник пробирався на…
Він розкладав біля дуба…
А в просторе дупло поклав.
8. Сенкан
Ми прочитали казку. У неї є автор. Назвіть його, будь ласка. Спробуємо створити свій вірш про нашу гостю, який називається сенкан.
Скласти речення про білочку. Білочка збирає на зиму жолуді.
- Якими словами ще можна назвати білочку? Лісова красуня.
9. Білочка запрошує вас на хвилинку-відпочинку.
10. Робота в зошиті.
Каліграфічна хвилинка
Бб бі ло оч ка білочка (нагадати про з’єднання )
Запишіть речення про білочку.
Виконайте звукову схему слова білочка.
11. Відео про дзвінкі та глухі приголосні.
Мовка і Суржик нагадають вам, що ви вивчали на попередньому уроці.
Вправа 3
Випиши виділені слова.
Підкресли букви, які позначають дзвінкі приголосні звуки.
Перевір себе:
Мороз, верболіз, дуб.
12. Вправляння у правильній вимові.
Ще раз покажемо Білочці, як потрібно вимовляти дзвінкі приголосні в кінці складу, слова.
Прочитай слова.
Чітко вимовляй дзвінкі приголосні звуки.
дуб віз плуг
хліб гарбуз ріг
зуб берізка пиріг
Зробимо разом з вами висновок.
У кінці складу, слова дзвінкі приголосні звуки в українській мові потрібно вимовляти дзвінко.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Гра «Листопад»
Потрібно вставити пропущені букви. Допоможемо Білочці виконати завдання. Вона сумнівається, яку букву писати.
У парку росте молода бері.. ка.
Під нею виріс гри.. .
Перевір себе:
У парку росте молода берізка.
Під нею виріс гриб.
2.Тренувальні вправи
Гра «Зміни слово»
Заміни перший звук на парний глухий.
Жити – шити.
Діло - тіло.
Ґава - кава.
Виріс в полі білий гриб.
Петро хворий на грип.
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ.
Гра «Кубик Блума»
Нажаль наш урок добігає кінця, а все,що ми сьогодні навчилися, запам’ятали ми пригадаємо з допомогою чарівного кубика.
- Назви дзвінкі приголосні звуки.
- Чому зажурилась білочка з казки «Спасибі лісникові»?
- Придумай свій заголовок до казки.
- Запропонуй, що потрібно зробити, щоб тваринам не було скрутно взимку.
- Поділися своїми враженнями від уроку.
VII. РЕФЛЕКСІЯ
Дерево очікувань
Хто вважає, що все зрозумів і легко справився з усіма завданнями – прикріпіть жолудь під деревом. А хто думає, що йому треба ще попрацювати – на дереві.
Наша гостя Білочка дякує вам за здобуті знання і за гостинці під деревом. І я також дякую вам.