Урок на тему "Прикладне програмне забезпечення"

Про матеріал
Урок з інформатики на тему "Людина в інформаційному суспільстві. Прикладне програмне забезпечення". Форма проведення - ділова гра.
Перегляд файлу

Тема. Людина в інформаційному суспільстві.  Прикладне програмне забезпечення.

Мета:

Навчальна:

  • сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів;
  • відпрацювання навичок роботи з прикладним програмним забезпеченням;
  • класифікувати, систематизувати і узагальнити знання і вміння учнів;
  • учити учнів обґрунтовувати власний досвід;
  • підсумковий контроль якості знань з теми;
  • творче перенесення набутих знань у нестандартні ситуації;

Розвивальна:

  • розвиток навичок порівняння та узагальнення знань;
  • розвиток навичок самостійної роботи;
  • розвиток в учнів умінь оцінювати і самооцінювати набуті знання;
  • розвиток комунікабельності;

Виховна:

  • робота в колективі;
  • формування інтересу до вивчення ІКТ;
  • формування валеологічної культури користувача ПК;
  • виховання цілеспрямованості у навчальній діяльності.

 

Обладнання: ПК, проектор, робочі папки із завданнями, мережева контролююча програма Test-w з тестами відповідного змісту, презентація «Ділова гра», запис Вправа.mp3 (для зняття напруження очей та м’язів), залікові картки самооцінювання для кожного учня.

 

ХІД УРОКУ

І. Оголошення теми і мети

Тема. Людина в інформаційному суспільстві.  Прикладне програмне забезпечення.

Сьогодні ми будемо:

  • відпрацьовувати навички роботи з прикладним програмним забезпеченням;
  • класифікувати, систематизувати ваші знання і вміння;
  • учитись обґрунтовувати власний досвід;
  • переносити набуті знання у нестандартні ситуації;
  • розвивати уміння оцінювати і самооцінювати набуті знання;
  • розвивати комунікабельність;
  • формувати валеологічну культуру користувача ПК.

Наш урок пройде у формі ділової гри. Ми будемо представляти торгівельну фірму «ArtLine».

 

ІІ. Рефлексія

Вправа «Пуп’янок, що розпускається»

Клас об’єднується у 2 групи по 5-6 чоловік.

Учням необхідно:

Утворивши коло, присісти, взятись за руки.

Постарайтесь одночасно встати, не відпускаючи рук. (Можна обговорювати як ви будете це робити)

Кожна група повинна перетворитись на квітку, що розкривається. Для цього діти повинні відхилитись назад, міцно тримаючи один одного за руки.

Коли групи виконали завдання, запропонувати виконати це ж завдання разом (увесь клас).

Запитання до дітей:

  •             Чи сподобалась вам ця гра?
  •             Як ваша група справилась із завданням?
  •             Чи швидко ви змогли піднятись?
  •             Чи були труднощі при цьому?
  •             Чи обговорювали ви один з одним як будете справлятись із труднощами?
  •             Від чого залежить виконання даного завдання?

Квітка рішень: співробітництво, терпіння, спільна діяльність, толерантність, бажання досягти успіху, налагоджена робота, узгодженість дій, згуртованість, готовність допомогти, увага один до одного, доброзичлива критика, дружелюбний тон, гармонія, відповідальність за свої вчинки, обговорення (спільне прийняття рішень)…

Вчитель: Я хочу, щоб усе це ви взяли з собою для роботи на уроці. Тоді, я думаю, ви досягнете успіхів та отримаєте нові навички, уміння, а також задоволення від роботи та спілкування один з одним.

Бажаю вам гарного настрою, позитивного спілкування, активної роботи.

 

В будь-якій установі є різні відділи, фірма «ArtLine» має таку структуру:

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сучасне інформаційне суспільство має такі аспекти:

  • інформаційні технології охоплюють усі сфери соціальної діяльності;
  • розвиток обчислювальної техніки прискорюється з кожним роком;
  • для вироблення нових рішень працює група фахівців — команда.

Тому вам необхідно не лише успішно засвоїти базовий курс шкільної програми, застосовувати свої знання в знайомій ситуації, але й уміти самостійно працювати з інформацією та здобувати знання. І тоді ви зможете розраховувати на успіх в інформаційному суспільстві.

Тому і епіграф нашого уроку:

Знати необхідно не тому, щоб тільки знати,

але для того, щоб навчитися робити.

Максим Горький

Сьогодні недаремно акцентують увагу на такій науці, як інформатика. Як наука, вона досить  молода. 

Коли вона сформувалась? (у другій половині ХХ століття).

І основне досягнення інформатики – це… (винахід персональних комп’ютерів).

Дуже швидко комп’ютери стали невід’ємною частиною нашого повсякденного життя. Завдяки інформаційним технологіям ви відкриваєте для себе не лише нові розваги, а й вікно в неосяжний світ Інтернету, у світ створення комп’ютерних зображень, текстів, різноманітних математичних обчислень, презентацій.

 

І сьогодні ми ще раз у цьому переконаємося.

 

ІV. Актуалізація опорних знань

 

Ваше завдання, даючи відповіді на запитання, заробити капітал для фірми. Тобто, якщо представник фірми, тобто ви, даєте правильну відповідь, то відповідно капітал фірми збільшується на вартість запитання.

 

Аукціон знань

Отже, своїми знаннями ви заробили для фірми «ArtLine» певний капітал.

В зв’язку з тим, що наближається свято Нового року, я пропоную Вам прикрасити новорічну ялинку. На зароблені Вами гроші ми придбаємо ялинкові прикраси. (ЗАЛІКОВА КАРТКА САМООЦІНЮВАННЯ)

Гроші

150—500 грн

550—1000 грн

1050—1500 грн

Ялинкові прикраси

1 шт.

2 шт.

3 шт.

 

Кожен з вас зробив свій внесок у підготовку до свята.

 

V. Інструктаж з техніки безпеки

 

VІ. Тестування на комп’ютері

 

Програма Test-w

Файл Test_GRA

 

(ЗАЛІКОВА КАРТКА САМООЦІНЮВАННЯ)

 

Тестовий бал

2—4

5—7

8—10

11—12

Ялинкові прикраси

1 шт.

2 шт.

3 шт.

4 шт.

 

VІІ. Тренінг (Вправи для зняття напруження очей та м’язів).

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті, погляд прямо, відвернувшись від комп'ютера.

Звучить запис.

 

VІІІ. Практична робота

 

Інструктування.

Ви — службовці на одній фірмі, але працюватимете в різних  відділах.

Ми розподілимо обов’язки на фірмі. (Вправа «Розподіл ролей»)

Обов’язки визначимо по кольору пелюсток, які ви обрали для квітки рішень.

 

(Біля ПК стоять таблички; на них на відповідних кольорах написані відділи фірми, в яких будуть працювати учні)

 

Як ви зрозуміли, ми будемо працювати в парах. Тому давайте згадаємо «Як працювати в парах»   (Робочі папки)

А тепер отримаємо завдання

Відділ кадрів

Саме зі спілкування з працівниками відділу кадрів починається робота нового спеціаліста фірми. Таким чином до обов’язків відділу кадрів нашої фірми входить:

  •                 Створення контракту, який укладає фірма з працівником.

 

— Яку прикладну програму необхідно використовувати для реалізації цих завдань? (Текстовий редактор)

 

Відділ бухгалтерії

До обов’язків цього відділу входить:

  •                 Визначити прибуток фірми протягом тижня (подати у вигляді таблиці та діаграми).

 

— Яку прикладну програму необхідно використовувати для спрощення роботи працівників відділу бухгалтерії? (Електронні таблиці)

 

Відділ дизайну

займається оформленням офісних приміщень, підтримує імідж фірми і скеровує уявлення людей в потрібному напрямку. Тому, завдання:

  •                 Створити такий логотип фірми, щоб людина самостійно сформувала уявлення про те, чим займається фірма.

 

— З якою прикладною програмою будете працювати, щоб виконати завдання? (Графічний редактор)

 

Відділ реклами

Не секрет, що двигуном торгівлі є реклама. Отже, рекламний відділ повинен підготувати рекламу на продукцію, що продається нашою фірмою, а саме:

  •                 Мишки;
  •                 Монітора.

 

— Яка програма дасть змогу реалізувати творчість рекламного відділу? (PowerPoint).

 

Крім того, на фірмі повинен працювати системний адміністратор, який консультуватиме клієнтів, і надаватиме інформаційні повідомлення рекламної продукції. Тому він підготує

  •                 Опис асортименту продукції, що продається (прайс-лист).

 

— Яку прикладну програму необхідно використати для реалізації цих завдань? (Текстовий редактор)

 

Ну і звичайно ж – найголовніша людина на фірмі – його директор. А роль директора буде виконувати учень, який обрав зелену пелюстку.

Директор контролюватиме роботу відділів, слідкуватиме за надходженням товару та його цілісністю.

Одного разу трапилась прикра помилка. Фірма, яка поставляла товар випадково переплутала накладні. Вам, як директору, потрібно розібратись в цьому, тобто, знайти відповідність між товаром. (Робота з поняттями на магнітній дошці)

 

Результати роботи ви повинні зберегти у папці ArtLine та скопіювати у мережеве оточення.

 

Практична робота. (15хв)

За цю роботу ви можете отримати максимально — 5 ялинкових прикрас.

 

Я бажаю вам успіхів, бо як говорять філософи, «Все людське життя – це не що інше, як постійне бажання досягти успіху у вирішенні нових запитань і проблем». Думаю, що ваша робота принесе фірмі нові прибутки і вона процвітатиме.

 

ІХ. Захист робіт

 

З чого ж варто починати захист робіт?

З посмішки! Посміхаючись ви починаєте подобатись людям. Посмішка «відкриває» нас і робить доброзичливими оточуючих.

 

Реклама – це один з елементів маркетингових комунікацій, один із способів привернути увагу покупців до товару чи послуг. Але перш за все спонукати до купівлі, оскільки це її головна функція. Давайте подивимось, що у нас вийшло. (подання реклами)

 

Бухгалтер – друга людина після директора. Хто ж як не бухгалтер веде облік продаж, нараховує нам заробітну плату. Тому слово відділу бухгалтерії.

 

Цікаво дізнатись, який же логотип має наша фірма?

Слово — відділу дизайну.

 

Який контракт вийшов у відділу кадрів?

 

Що скаже системний адміністратор?

 

А вирішальне слово має директор.

 

Х. Підсумок

 

Ми переконались у тому, що інформатика тісно пов’язана з різними сферами діяльності людини: економікою, математикою, діловодством, фінансовою сферою, рекламним бізнесом.

Я вдячна всім співробітникам фірми за плідну творчу роботу.

А оцінити свою роботу на уроці ви зможете, скориставшись карткою самооцінювання.

 

ЗАЛІКОВА КАРТКА САМООЦІНЮВАННЯ

Прізвище та ім’я ____________________________

Аукціон знань

1 питання ________ грн

2 питання ________ грн

3 питання ________ грн                       РАЗОМ    ________ грн.

 

Гроші

150—500 грн

550—1000 грн

1050—1500 грн

Ялинкові прикраси

1 шт.

2 шт.

3 шт.

 

Тестування на комп’ютері

Тестовий бал

2—4

5—7

8—10

11—12

Ялинкові прикраси

1 шт.

2 шт.

3 шт.

4 шт.

 

Практична робота

Максимально — 5 ялинкових прикрас

ВСЬОГО ________

Оцінка = кількості ялинкових прикрас.

 

ХІ. Домашнє завдання

Підготувати кросворди по темі «Прикладне програмне забезпечення»

 

ХІІ. Підсумок уроку

 

Жодна школа не може випустити спеціаліста високої кваліфікації. Спеціалістом робить його власна діяльність. Треба лише щоб він умів учитися, учитися все життя, вміти знаходити знання, яких не вистачає, знати, де їх можна знайти і як ними скористатися, адже «мудрим ніхто не вродився, а навчився», а навчити можна лише того, хто хоче вчитися.

 

Вправа «З чим я йду» (визначення емоційних та інформаційних підсумків уроку, емоційне завершення роботи, спілкування)

Перед вами знаходиться великий кошик, де вміщені всі знання, уміння, навички, думки, ідеї, почуття, що ви отримали на уроці. І зараз кожен з вас може сказати:

  •                  Що цінного, важливого я візьму сьогодні з собою з цього уроку?

 

А зараз — прикрашати ялинку!

 

Діти, пам’ятайте, що розумні, освічені люди – це найбільша цінність будь-якої держави. Стати такими людьми можна тільки тоді, коли розум не знатиме ні хвилини спокою, а силу розуму буде давати постійний пошук.

Вчитись нелегко буває,

Та наука завжди хороша.

Кожна в світі людина знає,

Що знання — то найлегша, найцінніша ноша.

1

 

doc
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 10 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г.)
Додано
7 жовтня 2021
Переглядів
956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку