Урок на тему "Прикметник як частина мови"

Про матеріал
Матеріал уроку вдосконалить вміння і навички учнів встановлювати зв'язок між іменником і прикметником, визначати граматичні ознаки (рід і число), збагачувати словниковий запас, розвивати пізнавальний інтерес. Матеріал уроку рекомендовано переглянути вчителям початкових класів та студентам педагогічних навчальних закладів.
Перегляд файлу

Українська мова, 4 клас.

Тема: Прикметник як частина мови.

Мета: продовжувати вдосконалювати вміння і навички учнів встановлювати зв'язок між іменником і прикметником, визначити рід і число прикметників; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати пізнавальний інтерес; виховувати почуття дружби і відповідальності.

Обладнання: кольорові доріжки, конверти із завданнями.

Хід уроку

І. Організація класу.

Доброго дня! З хорошим настроєм розпочнемо наш урок української мови.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогоднішній урок ми проведемо у формі гри-вікторини «Кольорові доріжки». Ми з вами будемо закріплювати наші вміння у встановленні зв’язку між іменниками і прикметниками та навички у визначенні роду і числа прикметників.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1.     Поділ класу на команди.
  2.     Вибір капітанів.
  3.     Інструктаж по проведенню гри.

У нас є дві кольорові доріжки: червона та синя.

Кожна команда обирає свою доріжку. Йдучи по доріжці, ми зустрічаємо перешкоди (завдання), які нам треба подолати (виконати). Хто першим прийде до фінішу, той і буде переможцем.

  1.     Основна частина.
  1.        Фронтальне опитування.
  2.        Перевірка домашнього завдання.
  3.        Каліграфічна хвилинка.
  4.        Вибірковий диктант.
  5.        Заочне турне по світу.
  6.        Письмо з пам’яті.
  7.        Фізхвилинка.
  8.        Творча вправа.
  9.        Гра-конкурс «Хто швидше».
  10.        Музична пауза.
  11.        Банкрот.
  12.        Додаткові завдання.
  13.        Розвиток мовлення.
  14.        Домашнє завдання.

На дошці висвітлюються тільки номери, а завдання заховані у конвертах. Команди по черзі вибирають собі завдання.

Зміст завдань:

  1.     Фронтальне опитування:
  1. Над якою темою ми працюємо на уроках?
  2. Що таке прикметник?
  3. З якою частиною мови зв’язаний прикметник?
  4. Як визначити рід прикметника?
  1.     Перевірка домашнього завдання. Прочитайте речення, назвіть прикметники та визначте, до якого роду вони належать.
  2.     Каліграфічна хвилинка.

Б ббббе ня бе

9 березня – день народження Т.Г.Шевченка.

        Хто такий Т.Г.Шевченко?

        Які його твори ви знаєте?

        Хто може прочитати його поезію?

  1.     Вибірковий диктант.

Випишіть прикметники з іменниками, визначте їх рід.

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива.

Додолу верби гне високі,

Горами хвилю підійма.

  1.     Заочне турне по світу. (За допомогою карти світу знайти власні назви-прикметники.)

Море Азовське, море Чорне, озеро Онезьке, озеро Ладозьке, височина Приазовська, низовина Причорноморська, лиман Дністровський . . .

  1.     Письмо з пам’яті.

Київ – найбільше місто в Україні. Йому вже понад півтори тисячі років. Та Київ завжди молодий. Зараз місто розкинулось на обох берегах широкого Дніпра. Навесні воно потопає в зелені і квітах.

  1.     Фізхвилинка.

(Пісенька «Галя по садочку ходила»)

Галя по садочку ходила, (діти встають)

Хусточку біленьку загубила. (знімають хусточку)

Галя по садочку блукає, (кружляють)

Хусточку біленьку шукає. (присідають)

Не журися, Галю, серденько, (встають)

Ми знайшли хустинку біленьку (піднімають руки)

У садочку біля малини (розводять руками)

Під зеленим листям тернини. (зав’язують хустинку)

  1.     Творча вправа.

Утворення словосполучень за питаннями та визначення роду прикметників. (За кожен правильно підібраний прикметник команді зараховується 1 бал, а за помилку знімається 2 бали).

Пісня (яка?) мелодійна

Книжка (яка?) цікава

Бджілка (яка?) працьовита

Соловейко (який?) дзвінкоголосий

Село (яке?) велике

Складання речень з цими словосполученнями.

  1.     Гра-конкурс «Хто швидше)

Дібрати якнайбільше прикметників до іменників.

Річка (швидка, широка, маленька . . .)

Весна (чарівна, радісна, весела, квітуча . . .)

Країна (велика, гарна, багата . . .)

  1.        Музична пауза.

 (Пісня В. Шаїнського «Усмішка»)

  1.        Банкрот.
  2.        Додаткові завдання.

  (І команда задає питання ІІ-й, і навпаки)

  1.        Розвиток мовлення.

Конкурс на складання казки: складіть казку, вживаючи якнайбільше прикметників.

  1.        Домашнє завдання.

І група – виписати прислів’я з прикметниками-антонімами.

ІІ група – скласти загадки, вживаючи прикметники.

ІV. Підсумок уроку.

Визначаємо переможців, нагороджуємо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку