Урок на тему "Проектування та виготовлення виробу( м’яка іграшка) "

Про матеріал

Конспект уроку на тему " Проектування та виготовлення виробу (м'яка іграшка)" розроблено для учнів 5-6 класів за новою програмою за варіативним модулем «Технологія виготовлення м'якої іграшки».

Перегляд файлу

Урок розроблено для учнів 5-6 класів за новою програмою за варіативним модулем «Технологія виготовлення м’якої іграшки».

 

Вчитель трудового навчання Л.О.Крацик

вища категорія,Сушківська ЗОШ І-ІІІ ст.

 

Тема уроку: Проектування та виготовлення виробу( мяка іграшка )

МЕТА: 

навчальна: узагальнити знання учнів отриманих на попередніх уроках; закріпити відомості про види іграшок; сформувати вміння виготовлення шаблонів для іграшок, добирання матеріалів та інструментів для виготовлення іграшок;

розвивальна: розвивати просторову уяву, вміння фантазувати, сприяти розвитку координації та моторики рук, прививати уміння організовувати робоче місце, дотримуватись ПТБ і санітарно-гігієнічних вимог під час виконання ручних робіт, розвивати інтерес до виготовлення м’якої іграшки;

виховна: виховувати акуратність й старанність під час виконання робіт. 

ОБЛАДНАННЯ: таблиці й інструкційні карти з техніки безпеки, об’єкти праці (виготовлені учнями),  ноутбук, презентація.

ТИП УРОКУ:  комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

  • Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку, наявності робочого одягу.
  • Створення позитивного емоційного настрою.

На дошці напис:

 «Ніхто не стає майстром,

Не тренуючись у майстерності».

                                              (Ян Коменський)

Учитель. Діти, прочитайте, будь ласка, вислів, записаний на дошці, та скажіть, як ви його розумієте.

Учні пояснюють зміст вислову, після чого вчитель висловлює своє побажання.

Учитель. Тож я бажаю вам наполегливості, старанності та працездатності на цьому занятті.

Учитель нагадує учням, що:

- на попередньому  уроці вони знайомилися з видами іграшок та їх призначення, дізналися як  виготовляють іграшки з помпонів, вивчали технологію з’єднання елементів іграшок,  визначали сторони тканини.

ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів

 Вправа «Незакінчене речення»

 Робота в групах

 1 група

Народні іграшки  …………. (ляльки, маленькі предмети побуту, тварини та птахи, виготовлені з природних підручних матеріалів, що склались історично для кожної народності)

2 група

Ритуальні іграшки…………. (оберіг – фігурки коней чи птахів, лялька-берегиня; у східній культурі – різноманітні статуетки богів і тварин.)

 

3 група

 

Розвиваючі іграшки для дітей…………….. (різноманітні машинки, ляльки, лялькові меблі та посуд, іграшкові побутові прилади; набори іграшкових інструментів, електронні іграшки).

Розвивальні іграшки допомагають дитині говорити, ходити, розвивати інтелектуальні здібності, читати.

 

4 група

 

Колекційні іграшки………………. (будь які іграшки, що мають свою історію або виготовлені в обмежено невеликій кількості для колекцій, часто з дорогих матеріалів або відомими особами)  

 

ІІІ.  Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Учитель записує на дошці (проектує на екран) тему уроку, повідомляє мету й формулює завдання уроку: Слайд1- 2

  • розробити ескізний малюнок іграшки
  • засвоїти знання про шаблон
  • на практичній частині заняття виготовити  шаблон деталей запланованого виробу
  • вирізати деталі іграшки

Розповідь учителя

Шиття м`яких іграшок – це дуже цікаве заняття, воно може з часом стати улюбленим хобі.  Слайд 3

Сьогодні ми разом долучимось до мистецтва створення іграшки.

Дехто з вас вже шив прості плоскі м’які іграшки-підвіски на ялинку  це нескладно.

Саме на уроках трудового навчання  можна навчитися створювати такі вироби своїми руками.  Я вам пропоную сьогодні попрацювати і створити невеличку іграшку персонажів з мультику  «Софія Прекрасна» пташок Клюкву і Калинку.Слайди 4-5

 Це оригінальний подарунок, який порадує  дорослого і дитину. Птахи завжди виходить чарівними  та милими

Для виготовлення можна використовувати будь-які матеріали –фланель, фетр, серветки «Фрекен Бок»

2. Поняття про ескіз. Для виготовлення будь-якого виробу треба мати його графічне зображення -  креслення або ескіз. За кресленням аналізують деталь або виріб: визначають розміри. Отже, ви зрозуміли, що перед тим як приступити до виготовлення виробу, вам необхідно створити  ескізний малюнок нашої іграшки. Ваш ескіз в цьому випадку відображає ваш задум, тобто як би ви хотіли , щоб виглядав ваш виріб. Слайд 6

 В свої робочих зошитах малюємо ескізи пташок. Для цього нам потрібні будуть олівці, циркуль або 2 картонних круги різних розмірів для полегшення вимальовування голівки та туловища птахів

C:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\DSCN3082.jpg

В чому саме полягає складність роботи конструктора?

Зараз ми з вами розглянемо це питання.

C:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\DSCN3083.jpg

3. Виготовлення шаблонів

 Перевага шаблонів полягає в тому, що використовуючи їх, можна зробити велику кількість однакових деталей чи виробів. Слайд 7

Вся складність діяльності конструктора полягає в реалізації вашого задуму на папері .

Після того, як ви намалювали ваш виріб, необхідно  його перевести за допомогою кальки на картон і  розділити на окремі елементи ( шаблони). За допомогою ножиць вирізаємо шаблон по контуру розмітки таким чином, щоб лінія розмітки залишилась.

 

 

 

 

 

Шаблони дрібних деталей

C:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\DSCN3089.jpg деталь голівки

C:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\DSCN3085.jpg

Шаблони основних деталей

C:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\DSCN3089.jpgтулубC:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\DSCN3089.jpgдеталі голівки  та животика

Слайд 7

 

 

 

3. Розмічання на тканині деталей виробу

Вирізані шаблони деталей розміщуємо на тканині (фетр) вибираємо найоптимальніше положення майбутніх  деталей   з метою економії матеріалу. Прикріплюємо шаблони булавками і обводимо по контуру олівцем.

 Розмічання – це процес нанесення на тканину контурних ліній майбутнього виробу за шаблоном. Шаблони використовуються в багатосерійному виробництві, коли нам необхідно виготовити багато однакових виробів або повторити точну копію виробу. Слайд 8

C:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\DSCN3091.jpg

4.Викроювання деталей виробу

Вирізаємо з тканини  деталі, дотримуючись правил безпечної роботи з ножицями

C:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\DSCN3095.jpgC:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\DSCN3096.jpg

C:\Users\Пользователь\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\DSCN3098.jpg

Таким чином, сьогодні на уроці, ми ознайомились з поняттям шаблон. Визначили сферу його використання. Дізнались, як виготовити шаблон власноруч. Поглибили знання про розміщення деталей на тканині, зокрема при використанні шаблону.

ІV. Практична робота

Зміст завдання

На практичній частині нашого заняття ми намалюємо ескіз нашого виробу, розробим шаблони або лекала, розмістим їх на тканині та виріжемо  деталі майбутньої  іграшки.

Критерії оцінювання за практичну роботу наступні: правильність і чіткість контурів шаблону,симетричність елементів(якщо є), дотримання розмірів деталей за ескізом чи кресленням, завершеність роботи.

 Вступний інструктаж

Організація робочого місця.

Поточний інструктаж

Заключний інструктаж

Аналіз завершеності та якості виконаної роботи.

V. Підсумок уроку

Рефлексія (усвідомлення набутих знань, виконаної роботи)

 

 1. Що цікавого дізнались на уроці?

2.Чого нового навчились? І чому?

3. Де можна застосувати сформовані знання і вміння?).

4.Що сподобалось на уроці?

 Учитель відзначає учнів, які самостійно та якісно виконали

Домашнє завдання

Підібрати фурнітуру для оздоблення іграшки, матеріали для набивання.

 

 

docx
Додано
29 грудня 2018
Переглядів
2356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку