Тема уроку: «Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин»
Мета уроку:
Навчальна: ознайомити учнів із правилами здорового харчування, вивчити принципи правильного раціонального харчування; сформувати уявлення про харчову піраміду; визначити, як пов’язані харчування та здоров’я людини; зробити висновок про важливість збалансованого харчування;
Розвивальна: розвивати культуру правильного харчування та здорового способу життя серед дітей шкільного віку, вміння складати меню раціонального харчування, розрізняти міфи від реальних тверджень про їжу, впроваджувати знання у власне життя; розвивати творчі здібності, згуртовувати учнів, створювати умови для дружнього спілкування, виявлення талантів, стимулювати впевненість у собі і ініціативність.
Виховна: виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я, дисциплінованість , сумлінність , відповідальність , ініціативність.
Тип уроку: Засвоєння нових знань .
Обладнання: презентація, зошити, ручки, телефони.
Хід уроку
I. Організація класу
Привітання учнів, налаштування на роботу, складання правил роботи групи.(Слайд 1)
Правила роботи групи:
1. Толерантність
2. Демократичність
3. Не критикувати один одного
4. Конфіденційність
5. Відвертість
6. Правило піднятої руки
7. Активність
8. Гарний настрій
II. Актуалізація опорних знань
Ланцюжкове опитування учнів(Слайд 2):
III. Мотивація навчальної діяльності
Ми часто бажаємо один одному здоров’я, але самі не завжди дбаємо про нього Подивіться будь ласка на епіграф: «Ми живемо не для того щоб їсти, але їмо для того щоб жити», він повністю відповідає темі нашого уроку. На думку Сократу, тривалість життя людини залежить в першу чергу від їжі, води, від способу життя, який вона веде. На другому місці - генетика, на третьому - екологія і лише на четвертому - розвиток медицини. (слайд 3)
Чи замислювалися ви над тим, чому ми кілька разів на день бажаємо одне одному "смачного"? Тому що їжа - це джерело здоров'я, спосіб впоратися з депресією і поганим настроєм. Від того, що ми їмо, залежить наша здатність радіти життю, працювати і творити. А при неправильному харчуванні – хворіти і нервувати.
Мозковий штурм
— Назвіть причини, з яких люди їдять.
— Що, на вашу думку, називаємо правильним харчуванням?
А поговоримо ми сьогодні про раціональне харчування. Сьогодні на уроці ми дізнаємося чи вірно ми харчуємося,як організувати режим харчування, чи якісна їжа яку ми споживаємо.(Слайд 4)
IV. Вивчення нового матеріалу
( Повідомлення теми і мети уроку)
Проблемне питання:"Для чого потрібно раціонально харчуватися?» (Слайд 5)
Раціональне харчування (ratio — розумний) — це харчування, за якого до організму з харчовими продуктами надходять усі поживні речовини, вітаміни та мінеральні солі в кількостях, необхідних для нормальної життєдіяльності. (Слайд 6).
З давніх-давен люди надавали великого значення харчуванню як засобу збереження здоров’я. Вони помітили, що від неправильного харчування затримується розвиток дітей, виникає низка хвороб, погіршується працездатність.
Фахівці у галузі раціонального харчування стверджують, що 80% нашого здоров’я безпосередньо залежить від здорового харчування, яке полягає у встановленні гармонії між продуктами харчування та гомеостазом організму людини.
Принципи та рекомендації здорового харчування. (Слайд 7-10)
V. Узагальнення знань учнів
1. Завдання для класу: (самостійна робота) подумайте 1-2 хвилини і сформулюйте по одному правилу раціонального харчування. А поки ви думаєте, ознайомимося з деякими цікавими фактами. (Слайд 11)
За 70 років життя людина з’їдає близько:
Слухаємо відповіді учнів!(Слайд 12)
VI. Підведення підсумків уроку
Гра «Так чи ні» з самоперевіркою.
1.У салаті мало вітамінів(НІ)
2.Від штучних замінників цукру не гладшають(ТАК), вони не мають калорій.
3.Соя не містить токсинів(НІ)
4. Цільнозерновий хліб є калорійніший за білий(ТАК)
5.Спреди(аналог вершкового масла) кращі за вершкове масло, бо в них менше холестерину(НІ)
6.Злаки не можуть шкодити органам травлення(ТАК) містять вітаміни В та Е, корисні мінерали – марганець, магній та селен.
7.Треба їсти поменше яєць(ТАК) холестерин в жовтках.
8.Виноград безпечний(НІ)
9.Ковбаски страшенно шкідливі(НІ) Ковбаски мають високий вміст насичених жирів. Однак, натуральні насичені жири зміцнюють імунну систему. Слід обирати ті, де побільше м’яса, 85-90%.
10.Рафінована олія безпечна(НІ)
Раціональне харчування: коротка пам'ятка.(Слайд 14)
VII. Підведення підсумку уроку
VIII. Домашнє завдання (Слайд 15)
Опрацювати §30 підручника,
відповідати на питання на стор.127 ,
підготувати повідомлення на тему «Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин» (2-3 учня по бажанню)
Творче завдання: Написати прислів’я про їжу , але у зашифрованому вигляді.
Викладач. На останок хочу вас познайомити з продуктами для зміцнення імунітету. (Слайд 16)