Урок на тему:«Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин»

Про матеріал
Тема уроку: «Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин» Мета уроку: Навчальна: ознайомити учнів із правилами здорового харчування, вивчити принципи правильного раціонального харчування; сформувати уявлення про харчову піраміду; визначити, як пов’язані харчування та здоров’я людини; зробити висновок про важливість збалансованого харчування; Розвивальна: розвивати культуру правильного харчування та здорового способу життя серед дітей шкільного віку, вміння складати меню раціонального харчування, розрізняти міфи від реальних тверджень про їжу, впроваджувати знання у власне життя; розвивати творчі здібності, згуртовувати учнів, створювати умови для дружнього спілкування, виявлення талантів, стимулювати впевненість у собі і ініціативність. Виховна: виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я, дисциплінованість , сумлінність , відповідальність , ініціативність.
Перегляд файлу

Тема уроку: «Раціональне  харчування – основа нормального обміну речовин» 

Мета уроку: 

Навчальна: ознайомити учнів із правилами здорового харчування, вивчити  принципи правильного раціонального  харчування;  сформувати   уявлення  про харчову   піраміду;  визначити,  як  пов’язані   харчування  та  здоров’я людини;  зробити  висновок  про   важливість  збалансованого харчування;  

Розвивальна: розвивати культуру правильного харчування та здорового способу життя серед дітей шкільного віку, вміння складати меню раціонального харчування, розрізняти міфи від реальних тверджень про їжу, впроваджувати знання у власне життя; розвивати творчі здібності, згуртовувати учнів, створювати умови для дружнього спілкування, виявлення талантів, стимулювати впевненість у собі і ініціативність.

Виховна: виховувати  бережливе ставлення до свого здоров’я,  дисциплінованість , сумлінність , відповідальність , ініціативність.

Тип уроку: Засвоєння нових знань .

Обладнання: презентація, зошити, ручки, телефони.

Хід   уроку

I. Організація класу

Привітання учнів, налаштування на роботу, складання правил роботи групи.(Слайд 1)

Правила роботи групи: 

1. Толерантність

2. Демократичність

3. Не  критикувати один одного

4. Конфіденційність

5. Відвертість

6. Правило піднятої руки

7. Активність

8. Гарний настрій

 

II. Актуалізація опорних знань

Ланцюжкове опитування учнів(Слайд 2):

  • Що таке вуглеводи? Органічні речовини, які мають загальну формулу Сn(H2O)m
  • Що таке білки? Високомолекулярні біополімери, мономерами яких є амінокислоти
  • Назвіть другу назву білків? Протеїни
  • На які дві групи поділяються вуглеводи? Прості та складні

III. Мотивація навчальної діяльності

Ми часто бажаємо один одному здоров’я, але самі не завжди дбаємо про нього Подивіться будь ласка на епіграф: «Ми живемо не для того щоб їсти, але  їмо для того щоб жити», він повністю відповідає темі нашого уроку. На думку Сократу, тривалість життя людини залежить в першу чергу від їжі, води, від способу життя, який вона веде. На другому місці - генетика, на третьому - екологія і лише на четвертому - розвиток медицини. (слайд 3)

Чи замислювалися ви над тим, чому ми кілька разів на день бажаємо одне одному "смачного"? Тому що їжа - це джерело здоров'я, спосіб впоратися з депресією і поганим настроєм. Від того, що ми їмо, залежить наша здатність радіти життю, працювати і творити. А при неправильному харчуванні – хворіти і нервувати.

 Мозковий штурм

— Назвіть причини, з яких люди їдять.

— Що, на вашу думку, називаємо правильним харчуванням?

А поговоримо ми сьогодні про раціональне харчування. Сьогодні на уроці ми дізнаємося чи вірно ми харчуємося,як організувати режим харчування, чи якісна їжа яку ми споживаємо.(Слайд 4)

IV. Вивчення нового матеріалу

( Повідомлення теми і мети уроку)

Проблемне питання:"Для чого потрібно раціонально харчуватися?» (Слайд 5)

Раціональне харчування (ratio — розумний) — це харчування, за якого до організму з харчовими продуктами надходять усі поживні речовини, вітаміни та мінеральні солі в кількостях, необхідних для нормальної життєдіяльності. (Слайд 6).
З давніх-давен люди надавали великого значення харчуванню як засобу збереження здоров’я. Вони помітили, що від неправильного харчування затримується розвиток дітей, виникає низка хвороб, погіршується працездатність.
Фахівці у галузі раціонального харчування стверджують, що 80% нашого здоров’я безпосередньо залежить від здорового харчування, яке полягає у встановленні гармонії між продуктами харчування та гомеостазом організму людини.

Принципи та рекомендації здорового харчування. (Слайд 7-10)

 

 V. Узагальнення знань учнів

1. Завдання для класу: (самостійна робота) подумайте 1-2 хвилини і сформулюйте по одному правилу раціонального харчування. А поки ви думаєте, ознайомимося з деякими цікавими фактами. (Слайд 11)

  • Людина випиває за добу 2,5 л води взимку та до 3 л води влітку;
  • Зайві 100 г вуглеводів дають утворення 30 г жиру;
  • Зайва вага скорочує тривалість життя на 7 років;
  • Сигнал про тамування голоду доходить до головного мозку через 10 хвилин після початку їди;
  • На споживання їжі людина витрачає близько 6 років життя;

За 70 років життя людина з’їдає близько:

  • 5-8 тонн хлібопродуктів;
  • 6 тонн фруктів;
  • 10 – 12 тисяч яєць;
  • 11 – 12 тонн картоплі;
  • 50 тисяч літрів напоїв;
  • 3 – 4 тонни овочів;
  • 1,5 – 2 тонни масла і жирів;
  • 10 – 14 тисяч літрів молока;
  • 6 – 7 тонн м’яса чи риби.

 

Слухаємо відповіді учнів!(Слайд 12)

17 правил і принципів здорового харчування на кожен день:

1-ше Правило здорового харчування - Різноманітне повноцінне харчування.

2-ге Правило - Калорійність добового раціону(= енерговитратам).

3-тє Правило - Харчування 5 разів у день.

4-те Правило здорового харчування - Повільна їжа.

5-те Правило - Довге пережовування.

6-те Правило - Необхідно відмовитися від їжі всухом'ятку.

7-ме Правило здорового харчування - Овочі і фрукти.

8-ме Правило - Питний режим.

9-те Правило - Білкова їжа на сніданок і обід.

10-те Правило - На вечерею - молочні, круп'яні, овочеві страви.

11-те Правило - Кисломолочні продукти.

12-те Правило - Їсти свіжоприготовану їжу.

13-те Правило - Розвантажувальний день.

14-те Правило - Приймайте вітаміни.

15-те Правило - Їжте тільки коли зголодніли.

16-те Правило - Харчування після 40 років.

17-те Правило здорового харчування - Харчування після 50 років(менше рідини).

 

Відповідь на проблемне запитання (Слайд 13)

VI. Підведення підсумків уроку

 Гра «Так чи ні» з самоперевіркою.

1.У салаті мало вітамінів(НІ)

2.Від штучних замінників цукру не гладшають(ТАК), вони не мають калорій.

3.Соя не містить токсинів(НІ)

4. Цільнозерновий хліб є калорійніший за білий(ТАК)

5.Спреди(аналог вершкового масла) кращі за вершкове масло, бо в них менше холестерину(НІ)

6.Злаки не можуть шкодити органам травлення(ТАК) містять вітаміни В та Е, корисні мінерали – марганець, магній та селен.

7.Треба їсти поменше яєць(ТАК) холестерин в жовтках.

8.Виноград безпечний(НІ)

9.Ковбаски страшенно шкідливі(НІ) Ковбаски мають високий вміст насичених жирів. Однак, натуральні насичені жири зміцнюють імунну систему. Слід обирати ті, де побільше м’яса, 85-90%.

10.Рафінована олія безпечна(НІ)

Раціональне харчування: коротка пам'ятка.(Слайд 14)

 

VII. Підведення підсумку уроку

  • Виставлення оцінок

 

VIII. Домашнє завдання (Слайд 15)

Опрацювати §30  підручника,

відповідати на питання на стор.127 ,

 підготувати повідомлення на тему «Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин» (2-3 учня по бажанню)

Творче завдання: Написати прислів’я про їжу , але у зашифрованому вигляді.

 

Викладач. На останок хочу вас познайомити з продуктами для зміцнення імунітету. (Слайд 16)

 

docx
Додано
19 вересня 2021
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку