Урок на тему: "Речовини. Атоми і хімічні елементи. Гімнастика"

Про матеріал
План-конспект інтегрованого уроку для 5 класу з природознавства та фізичної культури.
Перегляд файлу

 

 

План-конспект інтегрованого уроку для 5 класу з природознавства та фізичної культури.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Речовини. Атоми і хімічні елементи. Гімнастика.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував та провів Нетичай Т.Ю.

 

 

 

 

 

 

 

Завдання уроку:

 

  1.               Вивчити такі терміни, як речовини, атоми, молекули.
  2.               Розглянути будову і рух молекул, атомів.
  3.               Повторити вправи з акробатики та рівноваги.
  4.               Сприяти формуванню цілісної особистості.

 

І. Підготовча частина:15 хв.

 

  1.               Діти шикуються в одну шеренгу.
  2.               Повідомлення завдань уроку.
  3.               Правила поведінки та техніка безпеки під час виконання фізичних вправ.
  4.               Вимірювання ЧСС за 6 сек.
  5.               Атоми – це найдрібніші частинки, з яких складаються молекули. Атоми є своєрідним будівельним матеріалом речовин. Нині відомо 116 видів атомів, що відрізняються між собою будовою, причому атоми одного виду можуть входити до складу різних речовин.

Атоми, з’єднуючись між собою, утворюють молекули. Молекула – це найменша частинка речовини, що має її властивості. Молекули перебувають у безперервному русі.

Зараз кожен з вас буде «атомом».

Діти хаотично рухаються повільним бігом по спортивну залу і за командою вчителя об’єднуються в «молекули» (по 2-є, 3-є, 2-є).

  1.               Вправи у парах:

 

а) В.п. – стійка ноги нарізно впритул спиною один до одного, взявшись за руки доверху. Пружинисті рухи руками вперед і назад (почергово).

 

б) В.п. – стійка ноги нарізно обличчям один до одного на відстані великого кроку, руки вперед, поклавши долоні на плечі партнера. Одночасні нахили прогнувшись вперед, натискаючи прямими руками на плечі партнера.

 

в) В.п. – перший в стійці ноги нарізно, руки догори, склавши пальці в замок, другий стоїть з боку на рівні голови першого, підтримуючи однією рукою знизу кисті партнера, а долоню другої поклавши між лопаток. Перший робить нахил вперед, другий натиском руки на спину посилює рух в плечових суглобах.

 

г) В.п. – перший в стійці ноги нарізно, руки догори, склавши кисті, другий стоїть за спиною, взявши однією рукою руки партнера зверху, а долоню другої, поклавши між лопаток першого. Другий натискаючи рукою на спину першого, відводить його руки назад.

 

д) В.п. – стійка ноги нарізно впритул спиною один до одного, руки в сторони-донизу, взявшись за руки. Круги руками вперед і назад.

 

е) В.п. – стійка обличчям один до одного на відстані кроку, перший в нахилі прогнувшись, тримаючись прямими руками за пояс партнера, другий в напівнахилі кладе долоні на лопатки першого. Перший робить нахил вперед, другий натиском рук зверху підсилює рух у плечових суглобах.

За командою вчителя учні шикуються у дві колони і виконують фізичні вправи:

  • Біг з високим підніманням стегна;
  • Біг з закиданням гомілки;
  • Біг приставним кроком правим боком уперед;
  • Біг приставним кроком лівим боком уперед;
  • Пересування із стрибком на кожен крок;
  • Біг з виносом прямих ніг уперед.

 

 

ІІ. Основна частина: 25 хв.

 

Діти шикуються у дві колони (2 команди).

«Речовини – це те, з чого складаються тіла. Кожна речовина має свої фізичні властивості»:

1. Колір. Вчитель називає речовини в довільному порядку (мак, помідор, тюльпан, вогонь, трава, листя, зеленка, ялинка, сніг, папір, вата, молоко). Діти виконують перекид вперед на гімнастичному маті, після чого біжать до кольорових аркушів і доторкуються рукою до відповідного кольору. Повертаючись бігом, передають естафету. Вправу виконують по черзі.

2. Запах. За сигналом вчителя діти виконують перекид назад на гімнастичному маті, після чого біжать до, підвішених повітряних кульок. Стрибком дістають носом до кульки. Повертаючись бігом, передають естафету. Вправу виконують по черзі.

3. Смак. За сигналом вчителя діти, тримаючи в руках конус, на якому знаходиться м’яч, повільно проходять по гімнастичній лаві, виконуючи вправу на рівновагу. Після цього бігом долають дистанцію і, повертаючись, передають естафету. Вправу виконують по черзі.

4. Блиск. За сигналом вчителя діти долають дистанцію до карток з надписами «золото, срібло, фольга, дзеркало, лак, дерево, залізо, гума, пластик, цегла», підтягуючись по гімнастичній лаві та бігом. Кожен учасник бере картку з одним написом та бігом повертається назад, передаючи естафету. Вправу виконують по черзі. Після того як усі картки перенесені, команда розкладає їх на дві частини «Блискучі» та «Не блискучі».

5. Прозорість. Вчитель загадує учням загадку: після того як діти відгадали, за командою вчителя, вони долають відстань до карток з літерами об’єднавшись в пари гімнастичним обручем. Кожна пара учасників бере лише одну картку з літерою. Після того як усі картки перенесені команда складає слово «повітря».

6. Здатність віддавати тепло. Капітани стоять навпроти своїх команд. За сигналом вчителя капітан кидає м’яч першому учаснику. Той, вловивши його, повертає м’яч кидком капітану, а сам присідає. Естафета продовжується доки не присядуть усі учасники команди. 

7. Здатність проводити електричний струм. За командою вчителя учні передають м’яч над головою один одного. Коли він дістанеться до останнього учасника команди, той бігом прямує до початку колони. Естафета продовжується, доки вправу не виконають усі учасники команди.

Вимірювання ЧСС за 6 сек.

 

III. Заключна частина: 5 хв.

 

1. Агрегатний стан речовин – стани в яких може перебувати одна і та ж речовина.

- газоподібний – характерний тим, що не зберігає ні форму, ні об’єм. Він заповнює весь доступний об’єм і проникає в будь-які його закутки.

- рідкий – зберігає об’єм але не тримає форму. Це означає, що рідина може займати тільки частину об’єму посудини, але вільно перетікати і проникати у всі її закутки.

- твердий – зберігає як форму, так і об’єм.

2. Кожна команда знаходиться у своїй зоні, рухаючись звичайним кроком. За командою вчителя:

«агрегатний стан - газоподібний» діти об’єднуються, але знаходяться один від одного на невеликій відстані

«агрегатний стан - рідкий» діти об’єднуються, але підходять один до одного не дуже щільно

«агрегатний стан - твердий» діти об’єднуються, підходячи один до одного як можна щільніше.

3. Вимірювання ЧСС за 6 сек.

4. Підсумок уроку.

docx
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку