Тема. Робота з папером і картоном
Мета. Познайомити здобувачів освіти з особливостями орнаментів: формувати
уміння аналізувати нескладний геометричний орнамент за запитаннями
вчителя, вірно називати взаєморозташування деталей, планувати найближчу
операцію і виконувати орнамент, спираючись на предметно-операційний
план, вірно оцінювати якість готової роботи. Дати дітям загальне уявлення
про папір, його види й призначення, виховувати бережливе ставлення до
матеріалу. Пробуджувати у своїх здобувачів освіти любов до рідного краю,
бережливе ставлення до природи, вчити бачити прекрасне у звичайному.
Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу.
Виховувати наполегливість у досягненні поставленої мети.
Обладнання: демонстраційний матеріал: зразки орнаментів, папір, картон,
геометричний матеріал, клей, серветки.
Хід уроку
І. Організація здобувачів освіти до уроку
- Для того, щоб краще працювати діти на уроці, давайте ми до цього підготуємося.
- Сіли рівненько за партою, рук поклали на коліна, очі заплющили.
Я прийшов до школи вчитись…
Треба бути уважним…
Треба бути спокійним…
В класі друзі…
Вони мене люблять…
Мені приємно…
Я легко дихаю…
В класі сонце, сонце…
Я добре працюю…
ІІ. Підготовка здобувачів освіти до уроку
1. Бесіда.
- Сьогодні, діти, до нас завітають гості – Папір і Картон. Нам є про що їм розповісти. Адже за цілий рік ми багато чого навчилися.
- І оскільки тема сьогоднішнього заняття "Робота з папером і картоном", то хочу у вас запитати, а з чого ж виготовляють папір і картон.
- Але більшу частину паперу виготовляють з дерев. А ліс – це багатство нашої країни. І це не значить, що його можна знищувати. Уявіть собі, що виросло велике дерево, треба посадити його із зернятка, чекати поки воно проросте, підніметься, потім висадити його рядочками в лісі, і треба кілька десятків років доглядати, поки воно виросте, зміцніє.
І нам з вами, діти, треба берегти свої зошити, книжки.
І ще, діти, щоб зберігати ліси, треба збирати макулатуру: це і старі газети і журнали і списані зошити, і відправляти їх на пункти прийому макулатури, де їх на спеціальних підприємствах переробляють і використовують для виробництва паперу.
(Стук в двері. Входять Папір і Картон. Вони вітаються з дітьми).
Папір. Раді зустрічі з вами. Сподіваємося, що ви нас не забули.
Картон. Зараз і перевіремо. Ми принесли з собою кілька запитань. От і влаштуємо невеличкий екзамен. Хто правильно відповість, одержить нагороду – яскраву листівку
Папір. Що в мене в руках?
(Показує газету).
Картон. Правильно. А з якого паперу її виготовлено?
(Газету друкують на газетному папері).
(Він не міцний, добре вбирає воду).
Папір. Як називається папір, на якому друкують книжки, журнали?
(Журнальний).
Картон. Що в мене в руках? (Зошити).
А з якого паперу вони виготовляються?
(Папір, з якого виготовляють зошити, на якому пишуть, називається письмовим).
(Він цупкий, але легко мнеться, рветься, згинається, його можна склеювати.
Папір. А для чого потрібний рисувальний папір. (Показує).
(З нього виготовляють альбоми, зошити для малювання).
(Він цупкий, міцний, непрозорий, на ньому добре писати олівцем чи малювати фарбою).
Картон. Я як називається ось цей папір? (Кольоровий).
(Використовують для виробів з картону та різних прикрас).
Цигаровий папір – він тонкий, прозорий. Використовують його для прокладок у книжках між картинками і сторінками, для підклеювання сторінок книг, виготовлення паперових квітів.
Пергаментний папір. Не пропускає води і жиру. Використовують для різних упаковок: н-д: для вати, обгортають масло, печиво.
Картон. А ви що пам'ятаєте про мене?
(З нього виготовляють палітурки для книжок, коробки, задники й устилки для взуття).
Папір. Ви дуже добре відповідали, діти. Всі склали екзамен.
(Нагороджую кількох переможців).
Картон. А зараз ми перевіримо, як ви вмієте працювати з нами.
(Окремі малюнки, розташовані у певній послідовності – створюють орнамент).
(Орнаменти в прямокутнику, в крузі, в квадраті, в трикутнику).
(З рослин, тварин, з геометричних фігур).
Простий, скромно оздоблений рушник висить у кожній сільській хаті біля порога на кілочку. По всій Україні поширений звичай накривати рушнком або хустинкою хліб на столі.
Коли син вирушав з дому в далеку дорогу, мати дарувала йому рушник, як оберег від лиха.
Це відображено і в сучасних піснях.
"Пісня про рушник".
ІІІ. Фізкультхвилинка.
ІV. Практична робота.
Тепер беремо паперову смужку, намазуємо із виворітної сторони клеєм.
І від куточка лівої сторони відкладаємо до куточка правої сторони рівно по лінії верхньої сторони прямокутника.
Тепер поклали зверху на смужку листок паперу і від середини до куточків притискуємо смужку клаптиком м'якої тканини.
Робота повинна бути охайною, без напливів клею.
Послідовно виконуємо роботу з нижньою смужкую.
Тепер будемо приклеювати квадрати.
Два протилежні кути торкаються верхньої і нижньої смужки, а два інші – протилежні кути торкаються один одного.
Працюємо зосереджено, уважно.
V. Оцінювання і виставка робіт здобувачів освіти.
- Чия робота найбільше сподобалася і чим?
VІ. Підсумок уроку.
Будемо ми в школі, вдома
Папір завжди економить.
VІІ. Прибирання робочого місця.
1