Урок на тему "Робота з папером і картоном"

Про матеріал
Тема. Робота з папером і картоном Мета. Познайомити здобувачів освіти з особливостями орнаментів: формувати уміння аналізувати нескладний геометричний орнамент за запитаннями вчителя, вірно називати взаєморозташування деталей, планувати найближчу операцію і виконувати орнамент, спираючись на предметно-операційний план, вірно оцінювати якість готової роботи. Дати дітям загальне уявлення про папір, його види й призначення, виховувати бережливе ставлення до матеріалу. Пробуджувати у своїх здобувачів освіти любов до рідного краю, бережливе ставлення до природи, вчити бачити прекрасне у звичайному. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу. Виховувати наполегливість у досягненні поставленої мети.
Перегляд файлу

Тема. Робота з папером і картоном

Мета. Познайомити здобувачів освіти з особливостями орнаментів: формувати

          уміння аналізувати нескладний геометричний орнамент за запитаннями

           вчителя, вірно називати взаєморозташування деталей, планувати найближчу

          операцію і виконувати орнамент,  спираючись  на предметно-операційний

          план, вірно оцінювати якість готової роботи. Дати дітям загальне уявлення

         про папір, його види й призначення, виховувати бережливе ставлення до

          матеріалу. Пробуджувати у своїх здобувачів освіти любов до рідного краю,

         бережливе ставлення до природи, вчити бачити прекрасне у звичайному.

         Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу.

         Виховувати наполегливість у досягненні поставленої мети.

Обладнання: демонстраційний матеріал: зразки орнаментів, папір, картон,

                        геометричний матеріал, клей, серветки.

 

Хід уроку

І. Організація здобувачів освіти до уроку

- Для того, щоб краще працювати діти на уроці, давайте ми до цього підготуємося.

- Сіли рівненько за партою, рук поклали на коліна, очі заплющили.

Я прийшов до школи вчитись…

Треба бути уважним…

Треба бути спокійним…

В класі друзі…

Вони мене люблять…

Мені приємно…

Я легко дихаю…

В класі сонце, сонце…

Я добре працюю…

  •         Ви дуже хороші і старанні діти, я вас дуже люблю і ви повинні  постаратись добре працювати на уроці. Красиво сіли, заспокоїлись.
  •         На уроці будемо працювати під таким девізом: "І з папером і з картоном  працювати ми майстри".

ІІ. Підготовка здобувачів освіти до уроку

1. Бесіда.

- Сьогодні, діти, до нас завітають гості – Папір і Картон. Нам є про що їм розповісти. Адже за цілий рік ми багато чого навчилися.

- І оскільки тема сьогоднішнього заняття "Робота з папером і картоном", то хочу у вас запитати, а з чого ж виготовляють папір і картон.

- Але більшу частину паперу виготовляють з дерев. А ліс – це багатство нашої країни. І це не значить, що його можна знищувати. Уявіть собі, що виросло велике дерево, треба посадити його із зернятка, чекати поки воно проросте, підніметься, потім висадити його рядочками в лісі, і треба кілька десятків років доглядати, поки воно виросте, зміцніє.

І нам з вами, діти,  треба берегти  свої зошити, книжки.

  •    А можливо хтось із вас нам підкаже, що значить берегти?
  •    Так, вірно, берегти – це значить економно писати в зошитах, не псувати, книжечки не рвати, а якщо і порвались, то треба підклеїти, обгорнути їх, щоб продовжити їм життя на багато років і цим самим ми збережемо з вами наших зелених друзів, адже дерева виділяють нам кисень, яким ми дихаємо, очищають наше повітря від забруднення.

І ще, діти, щоб зберігати ліси, треба збирати макулатуру: це і старі газети і журнали і списані зошити, і відправляти їх на пункти прийому макулатури, де їх на спеціальних підприємствах переробляють і використовують для виробництва паперу.

(Стук в двері. Входять Папір і Картон. Вони вітаються з дітьми).

Папір. Раді зустрічі з вами. Сподіваємося, що ви нас не забули.

Картон. Зараз і перевіремо. Ми принесли з собою кілька запитань. От і влаштуємо невеличкий екзамен. Хто правильно відповість, одержить нагороду – яскраву листівку

Папір. Що в мене в руках?

                                   (Показує газету).

Картон. Правильно. А з якого паперу її виготовлено?

              (Газету друкують на газетному папері).

  •    А які властивості газетного паперу?

(Він не міцний, добре вбирає воду).

Папір. Як називається папір, на якому друкують книжки, журнали?

(Журнальний).

Картон. Що в мене в руках? (Зошити).

А з якого паперу вони виготовляються?

(Папір, з якого виготовляють зошити, на якому пишуть, називається письмовим).

  •    А що ви знаєте про цей папір?

(Він цупкий, але легко мнеться, рветься, згинається, його можна склеювати.

Папір. А для чого потрібний рисувальний папір. (Показує).

(З нього виготовляють альбоми, зошити для малювання).

  •    Назвіть властивості рисувального паперу.

(Він цупкий, міцний, непрозорий, на ньому добре писати олівцем чи малювати фарбою).

Картон. Я як називається ось цей папір? (Кольоровий).

  •    А для чого його використовують?

(Використовують для виробів з картону та різних прикрас).

  •    З таким папером ми, діти, працювали і в цьому році. Виготовляли з нього різні вироби.
  •    А що саме ми виготовляли, давайте пригадаємо?
  •    Крім перелічених сортів паперу є ще інші види: промокальний папір – це м'який, неміцний папір, він вбирає будь-яку рідину: н-д, воду, чорнило.

Цигаровий папір – він тонкий, прозорий. Використовують його для прокладок у книжках між картинками і сторінками, для підклеювання сторінок книг, виготовлення паперових квітів.

Пергаментний папір. Не пропускає води і жиру. Використовують для різних упаковок: н-д: для вати, обгортають масло, печиво.

Картон. А ви що пам'ятаєте про мене?

(З нього виготовляють палітурки для книжок, коробки, задники й устилки для взуття).

Папір. Ви дуже добре відповідали, діти. Всі склали екзамен.

  •    У кого ж найбільше фішок?

(Нагороджую кількох переможців).

Картон.  А зараз ми перевіримо, як ви вмієте працювати з нами.

  •    Сьогодні, діти,  ми продовжимо закріплювати навички роботи з папером і картоном.
  •    Будемо виготовляти орнамент в смужці з геометричних фігур.
  •    А що ж таке орнамент?

(Окремі малюнки, розташовані у певній  послідовності – створюють орнамент).

  •    А які бувають орнаменти за формою?

(Орнаменти в прямокутнику, в крузі, в квадраті, в трикутнику).

  •    А з чого орнаменти можуть складатись?

(З рослин, тварин, з геометричних фігур).

  •    А де ви бачили такі орнаменти?
  •    Ось як ви бачите, діти, всі ці вироби вишиті хрестиком.
  •    Це одна  з найвідоміших  і найулюбленіших у народних вишивках техніка вишивання. І в наш час цими швами здоблюють дитячі й чоловічі сорочки, жіночі блузки та плаття. Скатерті, серветки, вишивають килими, сумки, дивані подушки та інші речі.
  •    А чи є, діти, у нас в класі вишиті речі?
  •    А як ми користуємося рушником у побуті?
  •    Український рушник… Оздоблений квітами, зірками, птахами… Скільки він промовляє серцю кожного з нас!

Простий, скромно оздоблений рушник висить у кожній сільській хаті біля порога на кілочку. По всій Україні  поширений звичай накривати рушнком або хустинкою хліб на столі.

Коли син вирушав з дому в далеку дорогу, мати дарувала йому рушник, як оберег від лиха.

Це відображено і в сучасних піснях.

"Пісня про рушник".

  •    Як ми з вами побачили, діти, скільки праці, любові, краси втілено ось в цю роботу, щоб гарно оздобити якусь річ.
  •    І можливо хто із вас, коли виросте, ось так гарно навчиться вишивати.
  •    А поки ви ще, дітки, маленькі і тільки вчитеся працювати то будемо вчитися виготовляти простенький орнамент в смужці з геометричних фігур.
  •    І навчимось, як практично виготовляти орнамент в смужці.
  •    На попередньому уроці ми  з вам заготовили для орнаменту вирізки з геометричних фігур.
  •    У кожного із вас лежить на парті смужка з картону.
  •    А яку геометричну фігуру вона вам нагадує?
  •    А ще у вас є на партах смужки, які б схожі були на прямокутник?
  •    Покажіть їх.
  •    А ще які є геометричні фігури?
  •    А якого вони кольору у кожного із вас?
  •    І ось із такого геометричного матеріалу вийшов орнамент в смужці.

 

ІІІ. Фізкультхвилинка.

 

ІV. Практична робота.

 

  •    Беремо картонну смужку, поклали її перед собою на серветку з клейонки.

Тепер беремо паперову смужку, намазуємо із виворітної сторони клеєм.

І від куточка лівої сторони відкладаємо до куточка правої сторони рівно по лінії верхньої сторони прямокутника.

Тепер поклали зверху на смужку листок паперу і від середини до куточків притискуємо смужку клаптиком м'якої тканини.

Робота повинна бути охайною, без напливів клею.

Послідовно виконуємо роботу з нижньою смужкую.

Тепер будемо приклеювати квадрати.

Два протилежні кути торкаються верхньої і нижньої смужки, а два інші – протилежні кути торкаються один одного.

Працюємо зосереджено, уважно.

 

 

V. Оцінювання і виставка робіт здобувачів освіти.

- Чия робота найбільше сподобалася і чим?

 

VІ. Підсумок уроку.

  •    Що ми робили на уроці?
  •    Сьогодні ми говорили й про те, з чого виробляють папір. А тепер поміркуйте і скажіть, чому слід берегти книги, зошити?
  •    Тож давайте  сьогоднішнє наше заняття закінчимо такими словами:

Будемо ми в школі, вдома

Папір завжди економить.

 

VІІ. Прибирання робочого місця.

 

 

1

 

docx
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
1735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку