Таврійський НРЦ Херсонської обласної ради.
Відкритий урок з трудового навчання.
Провела вчитель-дефектолог Базикіна О.В.
Тема. Розмноження кімнатних рослин способом живцювання.
Практична робота.
Мета: поглибити знання учнів про способи розмноження кімнатних рослин та умови догляду за ними; розвивати: дрібну моторику, мислення, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; виховувати зацікавленість, дбайливість, працелюбність.
Обладнання: кімнатні рослини, грунт, живці, горщики, поливальниці, палички для рихлення, ножиці, таблиця «Способи розмноження кімнатних рослин», картки «Кімнатні квіти», підручники, картки «Найбільш поширені способи розмноження кімнатних рослин»,фільм «Живцювання кімнатних рослин», ноутбук.
Тип уроку. Застосування набутих знань.
Методи. Бесіда, розповідь, демонстрація, інтерактивний метод «мозковий штурм», практична робота, гра, фронтальне опитування.
Словник: живцювання, живці, традесканція, колеус, хлорофітум, аспідістра, вегетативне розмноження.
Попередня робота.
Етапи роботи і спостережень |
Дата |
Поставка живця у воду |
|
Поява корінців |
|
Посадка укорінених живців у грунт |
|
Утворення нових пагонів |
|
Хід уроку.
І. Організація класу. Психологічний настрій учнів на урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Кімнатні рослини є в кожній оселі. Майже всі кімнатні рослини – мешканці далеких теплих країн. На своїй батьківщині ці рослини живуть в умовах подібних до кімнатних. Там рослини не скидають листя, і кімнатні рослини цілий рік стоять зеленими. Одні кімнатні рослини з красивими листками, інші – гарно цвітуть і цим вони нас радують.
1. Гра «Кімнатні квіти» (використано картки ).
2.Розмноження кімнатних рослин (використано картки «Найбільш поширені способи розмноження кімнатних рослин», та таблицю).
- Навіщо розмножувати рослини ?
- Якими способами розмножуються кімнатні рослини ?
- Який спосіб використовують найчастіше ?
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
1.Використано інтерактивний метод «мозковий штурм». Пропонується вирішити проблему – як розмножувати колеус, традесканцію, герань ? Учні пропонують різні способи розмноження кімнатних рослин (діленням рослин, насінням, листками, частинами рослин і т. д.). Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розмножувати кімнатні рослини способом живцювання та правильно доглядати за ними. Записати в зошиті тему уроку.
IV. Показ та аналіз зразка. Інструкція щодо послідовності виконання роботи.
Перегляд фільму «Живцювання кімнатних рослин».
Розмноження кімнатних рослин способом живцювання (Пояснення з демонструванням).
Спосіб розмноження стебловими живцями один з найбільш поширений серед квітникарів, у зв'язку з тим, що дуже велику кількість кімнатних рослин можна розмножувати таким чином. Різні рослини вимагають різного живцювання: одним для укорінення досить бути опущеними в банку з водою; іншим потрібен родючий грунт. Будемо використовувати заздалегідь приготовлені живці колеусу та традесканції, які укорінилися у воді.
1. На дно горщика покласти камінці розміром 2-3 см. Накрити камінці
марлею.
2. Зверху насипати грунтову суміш, ущільнити її рукою.
3. Дерев'яною паличкою зробити у грунті ямку і занурити в нього живець на глибину 2-3 см.
4. Притиснути паличкою грунт навколо живця, щоб не було пустот. Вирівняти грунт навколо живця.
5. Полити посаджені живці водою кімнатної температури, можна накрити їх скляною банкою.
6. Поставити квіткові вазони з живцями в тепле і добре освітлене місце, але не на пряме сонячне освітлення.
7. Треба доглядати за посадженими живцями та спостерігати за появою нових пагонів. Результати спостережень записати в таблицю.
V. Практична робота – висаджування стеблових живців колеусу та традесканції.
Повторення правил безпечної роботи з піками (дерев’яними паличками).
Перед роботою декілька учнів розповідають про порядок живцювання.
марлею.
VI .Перевірка якості виконаної роботи, корекція допущених помилок. Звіт учнів про виконану роботу.
VII. Прибирання робочого місця. Санітарна гігієна учнів.
VIII. Підсумок роботи учнів. Аргументована оцінка знань, умінь, навичок.
XI. Приведення учнів у відносно спокійний стан і створення передумов для відпочинку.
1