Урок на тему "Розв'язування розрахункових задач" для учнів 8 класу

Про матеріал

Розробка уроку підходить для проведення відкритого уроку з хімії для учнів 8 класу. Включає не лише розрахунки за хімічними формулами, а й експерементальну частину, на основі якої проводяться розрахунки. Під час уроку використовуються різні методи та форми роботи.

Перегляд файлу

Відкритий урок для учнів 8 класів

Тема: Розв’язування розрахункових задач за хімічними формулами

Мета: удосконалити знання про розрахункові задачі в хімії; перевірити рівень засвоєння попереднього матеріалу про розрахункові хімічні формули; повторити правила техніки безпеки; навчити застосовувати отримані знання під час хімічних дослідів; розвинути вміння активно і зосереджено працювати як індивідуально, так і в групах.

Обладнання та реактиви: періодична таблиця хімічних елементів, стенд із правилами ТБ, картки із умовами задач, підготовлені розчини реактивів (купрум(ІІ) сульфату, натрій карбонату, хлоридної кислоти, натрій гідроксиду), штатив із пробірками.

Хід уроку:

І. АОЗ (усне опитування) 5 хв:

1. Що таке кількість речовини?

2. Що таке масова частка елемента?

3. Чому рівна Стала Авогадро?

4. Чому рівний молярний об’єм?

5. Як розрахувати молярну масу речовини?

6. Як розрахувати кількість речовини, маючи масу?

7. Як розрахувати кількість речовини, маючи об’єм?

8. Назвати одиниці вимірювання об’єму, маси, кількості речовини, масової частки?

ІІ. Вступ (розповідь вчителя) 3 хв:

Сьогоднішній урок має на меті не лише перевірити ваші знання, а й допомогти вам удосконалити вміння розв’язувати задачі. На уроці кожен зрозуміє, що засвоїв гарно, а над чим варто попрацювати. Хоч ми і кажемо, що хімія – природнича наука, математичні розрахунки – невід’ємна частина при вивчені хімії. Тому хімії – це ще й математична наука. І сьогодні ви зможете продемонструвати і свої математичні знання. Отже, тема уроку «Розв’язування розрахункових задач за хімічними формулами».

ІІІ. Комбінована робота (4 учня біля дошки, інші працюють на місцях) 6 хв:

Почнемо із розминки - розв’язку не складних задач. Умови на листках. Якщо учні на робочих місцях розв’язали задачу – отримують ще одну. Біля дошки учні розвязують по одній задачі.

Задача 1. Яке число молекул містить амоніак (NH3), кількістю речовини 3 моль?

Задача 2. Яку кількість речовин має 288 г фосфатної кислоти (Н3РО4)?

Задача 3. Які масові частки елементів в оксиді алюмінію Al2O3?

Задача 4. Який об’єм вуглекислого газу, кількістю речовини 2,24 моль?

IV. Експерементальна частина (робота в групах) 10 хв:

Справжній хімік не лише задачі має вміти розв’язувати, а й повинен працювати в лабораторії. Яких правил ТБ має дотримуватися учень під час лабораторних робіт? (усне опитування)

Попрацюємо в групах над дослідною роботою. Перед вами штативи з пробірками, у яких є відповідні реактиви. Ваше завдання полягає у:

  1.                    В зошиті скласти рівняння реакції тих реактивів, що перед вами та передбачити можливий хімічний ефект реакції.
  2.                    Провести реакцію взаємодії (змішати розчини). Зазначити в зошиті свої спостереження.
  3.                    Зробити висновок про те, чи зійшлася «теорія з практикою».
  4.                    Зробити розрахунки за умовою, яку отримує кожна група для свого рівняння після проведення досліду.

Завдання:

Група 1. Яка кількість газу міститься в його утвореному об’ємі 0,03 л?

Група 2. Яка кількість осаду утвориться, якщо його утворена маса складає 0,04 г?

V. Розвязування компетентнісних задач із використанням ІКТ 10 хв:

Завдання: розв’язати розрахункову задачу та в мережі Інтернет знайти повідомлення про відповідну речовину (цікавий факт)

Група 1. На етикетці відомого газованого напою “Кока-кола” можна знайти харчову добавку Е-338. Саме ця добавка надає напою специфічного смаку та регулює кислотність розчину. Яка кількість речовини ортофосфатної кислоти Н3РО4 відповідає її масі 392 г?

Група 2. Нітроген – хімічний елемент, який є одним із головних елементів-органогенів, тобто тих елементів, що складають всі органи і тканини. Саме він утворює амінокислоти, які є основою білків. В атмосфері нітроген зустрічається у вигляді газу азоту. Який об’єм має 14 моль азоту за нормальних умов?

VІ. Підбиття підсумків уроку 5 хв (робота навпаки: вчитель читає визначення, учні говорять відповідний термін – продовжують речення вчителя):

1. Щоб розрахувати масову частку елемента в сполуці, потрібно знати …(атомну масу елемента, формулу сполуки або індекс елемента у формулі, молярну масу речовини).

2. Щоб розрахувати кількість речовини необхідно знати …(масу і молярну масу, об’єм і об’єм молярний).

3. Щоб дізнатися про масу речовини, необхідно… (кількість речовини помножить на молярну масу).

4. Щоб дізнатися об’єм газу …(кількість речовини помножити на молярний об’єм)

Сподіваюся, що всі отримали задоволення від роботи на уроці. Подякуйте один одному за плідну працю. Я також вам вдячна за роботу. Робочі зошити здайте для оцінювання.

VІІ. Домашнє завдання (1 хв):  розв’язати ст. 138 №13,14.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Коваль Григорій
    Хід уроку дійсно цікавий для проведення!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Косова Анастасія
    Дякую за матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
2386
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку