Урок на тему" Розв'язування тригонометричних рівнянь"

Про матеріал
На уроці вивчаються різні способи розв'язування тригонометричних рвнянь, використовуються різні форми роботи: робота в парах, робота в групах, робота з тестами, робота з підручником
Перегляд файлу

Тема. Розв’язування тригонометричних рівнянь

Мета. Формування вмінь та навиків розв’язувати тригонометричні рівняння,    навчити раціонально вибирати метод їх розв'язування; удосконалити уміння правильно розв'язувати найпростіші тригонометричні рівняння. Розвивати навички самоконтролю та взаємоконтролю, логічне мислення, пам’ять, вміння аналізувати ситуацію; творчі здібності та пізнавальну активність.

Завдання. Оволодіти  різними методами розв’язування тригонометричних  рівнянь

Обладнання.     Дидактичний матеріал, презентація.

Урок-саміт

   Хід уроку

Слайд 1

 

  1. Організація уроку.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

На попередніх уроках ми ознайомилися з тригонометричними рівняннями та формулами розв’язків найпростіших тригонометричних рівнянь.

Слайд 2

Запитання.

  •          Які рівняння називаються тригонометричними?
  •          Що означає розв’язати рівняння?
  •          Яка особливість розв’язків тригонометричних рівнянь?
  •          Які тригонометричні рівняння називаються найпростішими?
  •          Що називають арксинусом числа  a ?
  •          Що називають арккосинусом числа  a?
  •          Що називають арктангенсом числа  a ?
  •          Що називають арккотангенсом  числа  a ?
  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні ми проведемо урок- конференцію « Розв’язування тригонометричних рівнянь».  Перед нами стоїть завдання оволодіти  різними методами розв’язування тригонометричних рівнянь. Для реєстрації в конференціі  необхідно виконати тестові завдання.

Слайд 3

Тести

1. Яке з рівнянь не має розв’язку?

 а)  sin х = 0,7;    б) sin х = 1,3;

в)  sin х = - 0,25;            г) інша відповідь.

2. Розв’язати рівняння:  cos х =

а) + 2πп, n є Z;      б)  - + πп, n є Z;

в) ±  + 2πп, n є Z;      г) інша відповідь.

  1. Обчислити:  arccos ( - )

а)       ;                     б)  -     ;

в)      ;                            г) інша відповідь.

4. Розв’язати рівняння:  tg х = 1

а) +2πп, n є Z;         б)    ;

в)  + πп, n є Z;         г) інша відповідь.

5. Розв’язати рівняння:  sin х = 0

а) (-1)n  +2πп ; n є Z;  б)  + πп n є Z;

в)  πп, n є Z;            г) інша відповідь.

  1. Обчислити:  acrctg ( -)

а)  -;    б)  -;

в)                 г) інша відповідь.

      Учні обмінюються тестами і перевіряють. Відповіді зображені на слайді.

Слайд 4

1. б)

2. в)

3. а)

4. в)

5. в)

6. б)

  1. Формування вмінь та навичок учнів.

На порядку денному : тригонометричні рівняння та способи їх розв’язування.

Слайд 5

Завдання. Оволодіти  різними методами розв’язування тригонометричних  рівнянь

Слайд 6

 Розрізняють такі види тригонометричних рівнянь

-найпростіші тригонометричні рівняння;

-тригонометричні рівняння, які зводяться до найпростіших;

- однорідні тригонометричні рівняння.

Слайд 7-9

Найпростіші тригонометричні рівняння;

 

Переходимо до виконання завдання

Розв’язати рівняння

 

Слайд 10

Завдання 1.

     4 cos2 x   +  sinx  = 1     ( розв’язується на дошці) 

  Деякі тригонометричні рівняння можна привести шляхом тотожних перетворень до рівнянь з однією тригонометричною функцією, потім зробити заміну і привести рівняння до алгебраїчного.

 

Слайд 11

Завдання 2.

sinx + cosx = 0 (розв’язується на дошці)

 

Значення х  при cos x=0, не задовольняє даному рівнянню, бо тоді й sin x теж дорівнював би нулю, а cos x і sin x не можуть одночасно дорівнювати нулю. Тому можна розділити обидві частини рівняння почленно  на cos x.

 

Завдання 3.

sin2 x - 3 sin x cos x + 2 cos2 x = 0 ( розв’язується на дошці)

Слайд 12

Завдання 4.

sin2 x -5 cosx= sinx cosx -5 sinx (робота в парах)

Багато тригонометричних рівнянь, права частина яких дорівнює нулю, розв’язуються розкладанням лівої  частини на множники.

Слайд 13

Завдання 5.

1+ cos 4x=cos 2x (самостійно розв’язують в зошиті, скориставшись підказкою)

Слайд 14

 Підказка        1+cos2 x =2cos2 x

Слайд 15 робота в групах    Слайд 16-18

  1. Рефлексія. Підсумок уроку.

Клас поділений на три групи. Кожній групі дано завдання визначити, яким чином розв’язати дане рівняння. Представник кожної групи  після обдумування дає відповідь.

І група

  1. 2cos 2x + 3sin 2x = 0
  2. 2 sin2 x - 5 sin x cos x + 3 cos2 x = 0
  3. 6 sin23 x + sin3x cos 3x - cos2 3x = 2
  4. 2 sin2 x + cos2 x = 5 sin x cos x

ІІ група

  1. sin23 x =
  2. cos 2x cos х + sin 2x sin х = 1
  3. tg x – 2ctg x + 1 = 0
  4. sin3 x - sin x = 0

            ІІІ група

  1. sin2 x + sin x cos x = 0
  2. sin 2 x + cos x =0
  3. sin3 x - sin x = 0
  4.  1+ cos6х= 2 cos3х

Слайд 19

Виділимо сновні методи розв’язування тригонометричних рівнянь:

  •    зведення рівняння до квадратного;
  •    зведення до однієї тригонометричної  функції;
  •    розкладання на множники;
  •    використання тригонометричних формул
  •    однорідні тригонометричні рівняння

 

  1. Застосування набутих знань у житті.

Без рівняння немає математики як засобу пізнання природи.

 

  1. Домашнє завдання.

Повторити п. 15,16,17. Виконати завдання  №17.6, №17.8

А.Г. Мерзляк та інші Математика,10

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
22 листопада 2024
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку