ВЛАСТИВОСТІ СТЕПЕНЯ З НАТУРАЛЬНИМ ПОКАЗНИКОМ
МЕТА УРОКУ:
Тип уроку: урок узагальнення і систематизація знань.
ХІД УРОКУ
Розум людський має три ключі, які все відкривають: знання, думка, уява.
В.Гюго
Ваш успіх залежатиме від вашої толерантності, уміння спілкуватися,
допомагати один одному, відстоювати свою думку, звичайно, від вашого настрою. А він, бачу, гарний. Тому бажаю удачі і у нас все вийде!
Виконати вправу на відповідність https://learningapps.org/32301321
Сьогодні на уроку ми повинні повторити, закріпити та систематизувати знання про властивості степеня з натуральним показником.
1.Знак степеня залежить від знака основи степеня та від __________________________________ показника степеня.
2.Степінь додатного числа з ______________ цілим показником є _________________ числом.
3.Степінь від’ємного числа з парним показником є _________________ числом.
4.Степінь від’ємного числа з непарним показником є _________________ числом
А. Б.
В.
Г.
А. Б.
В.
Г.
А. Б.
В.
Г.
А. Б.
В.
Г.
А. Б.
В.
Г.
А. Б.
В.
Г.
Відповіді до бліц-тесту: 1. Б. 2. В. 3. Б. 4. Г. 5. В. 6. Б.
1. Змагання у командах. Пропаную провести невеличке змагання. Клас об’єднується у три команди: І ряд – І команда, ІІ ряд – ІІ команда, ІІІ ряд – ІІІ команда. Кожна команда отримає своє завдання, яке складається з чотирьох прикладів. Учні кожної парти працюють разом, знаходять вірне рішення свого приклада і передають листочок із завданнями далі. Зрозуміло, що переможе команда, яка швидше за інші і абсолютно вірно виконає завдання.
а) 10–2 : 104 =
б) 103 ⋅ 105 =
в) 10–3 ⋅ 106 =
г) 105 ⋅ 10–23 =
д) 10–24 ⋅ 10–6 =
е) 107 : 10–14 =
є) 10–3 : 10–1 =
ж) 10–5 : 10–7 =
з) (102 )–7 =
и) (10–3)–6 =
і) 10–5 : 103 =
ї) 10–5 ⋅ 10–8 =
Підводяться підсумки змагань.
Фізкультхвилинка
Які з нерівностей є правильними при всіх значень змінних? (Якщо результат позитивний – плескємо в долоні, якщо ні – сідаємо).
а) |x| > 0;
б) |x + 3| ⩾ 0;
в) |x – 7| < 0;
г) (x + 3)2 < 0;
д) (2x – 1)2 ⩾ 0;
е) (x – 6)6 ⩾ 0;
ж) (x – 4)8 > 0;
з) |x + 9| > 0;
и) x2 + 7 ⩾ 7
2. Обчислювальна пауза. Обчисли значення виразів. За таблицею визнач букви, що відповідають отриманим результатам, і запиши їх у поданом порядку й дізнайся прізвище математика, який уперше охарактеризував степінь числа.
Відповідь: Рене Декарт.
3. Розв’язання магічного квадрата(робота в парах).
Х2 |
Х7 |
Х3 |
Х5 |
Х4 |
Х3 |
Х5 |
Х1 |
Х6 |
Давайте разом заповнимо пелюстки «алгебраїчної ромашки».
Користуючись різними властивостями степеня, на пелюстках цієї «ромашки» написати приклади, які б дорівнювали виразу в середині. Чим більше пелюсток, тим краще.
1. Виконайте дії:
а) а4 · а · а3 а б) (7х)2 в) р · р2 · р0 г) с · с3 · с
д) т · т4 · (т2)2 · т0 є) (23)7 : (25)3 ж) (р2)4 : р5
з) (34)2 · (32)3 : 311
2. Знайти значення дробу:
в)
=