Конспект уроку
з історії України
для 5-го класу
на тему «Практичне заняття.
Ігри і дозвілля мої та моїх близьких»
учитель історії
Вистороп Тетяна Василівна
Тема. Праця і господарство колись і сьогодні
Мета: охарактеризувати господарство (економіку) як виробництво необхідних для життя і розвитку суспільства речей і послуг, обмін ними, їх розподіл і використання; визначити роль праці у житті людини; проаналізувати процес виникнення ринкового господарства та його роль у сучасному світі; розвивати увагу, логічне мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички працювати в парах та малих групах; формувати повагу до праці.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
-
називати дати та події, пов’язані з темою уроку;
-
застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
-
характеризувати господарство (економіку) як виробництво необхідних для життя і розвитку суспільства речей і послуг, обмін ними, їх розподіл і використання;
-
визначати роль праці у житті людини;
-
аналізувати процес виникнення ринкового господарства та його роль у сучасному світі.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, комп’ютер, проектор, ілюстрації до теми уроку.
Хід уроку
-
Організаційна частина.
-
Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
-
Робота в малих групах.
-
Скористайтеся QR-кодом та виконайте завдання.
-
Відновіть прислів'я .
-
Яке значення має праця у житті людини?
-
Чи може людина все життя прожити не працюючи? Чому?
-
Закінчіть речення: Я працюю для того, щоб…
-
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
-
Робота в парах.
-
Розгляньте та підпишіть зображення.
-
Підберіть заголовок до картки.
-
Чи завжди потреби людей були однаковими?
-
Чому вони змінювалися?
-
А чи змінилася праця людей з давнини до сьогодні?
-
Як саме?
-
Сьогодні ми зясуємо, що таке економіка та господарство, охарактеризуємо господарство (економіку) як виробництво необхідних для життя і розвитку суспільства речей і послуг, обмін ними, їх розподіл і використання; визначимо роль праці у житті людини та проаналізуємо процес виникнення ринкового господарства та його роль у сучасному світі.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Словникова робота.
-
Розшифруйте ребуси.
-
Поясніть слова-відгадки.
(Праця, господарство, економіка, ринок)
-
Як взаємопов’язані між собою ці поняття?
-
Яка їх роль у повсякденному житті людства?
-
Робота з історичною та географічною картами.
-
Розгляньте карти.
-
Проаналізуйте їх за запитаннями.
-
Чи можна назвати природні умови України придатними для господарювання?
-
Які саме умови сприяють активному розвитку господарства?
-
Які грунти переважають на території України?
-
Де, на вашу думку, оселялися люди?
-
Чому саме там?
-
Де розміщувалася найбільша кількість перших поселень?
-
Про що це свідчить?
-
Кероване читання (с. 120 – 121 підручника).
-
Опрацюйте матеріал підручника та заповніть схему.
-
Що впливало на зміну діяльності людей та виникнення нових форм господарювання?
-
Як вплинуло на людей виникнення ринкових відносин?
-
Чому збиральництво не приносило людям необхідних речей?
-
Що змінилося з появою ремесла?
-
Робота з ілюстраціями.
-
Розгляньте зображення.
-
Складіть стислу розповідь, як змінювалося господарство від найдавніших часів до сьогодення.
-
Чи залишилися у нашому житті заняття, якими займалися наші предки?
-
Які саме?
-
Перегляд відеоролику.
https://www.youtube.com/watch?v=Di1iramkzGc
-
Чи знайома вам ця поезія?
-
Хто її автор?
-
Що можна довідатися про заняття українського народу з вірша?
-
Які ще заняття мали українці в ті часи?
-
Що ще вирощували в садах?
-
Узагальнення та систематизація знань.
-
Робота в парах.
-
Скористайтеся QR-кодом та виконайте завдання.
-
Розгляньте зображення та розмістіть їх у відповідні колонки
-
Вправа «СЕНКАН»
-
Створіть СЕНКАН до поняття:
1-й варіант – «господарство»
2-й варіант – «економіка»
Перший рядок – тема (іменник).
Другий – опис теми (два прикметники).
Третій – називає дію, пов’язану з темою, складається з трьох дієслів.
Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів, висловлює ставлення до теми, почуття.
Останній рядок – одне слово – синонім до слова(теми), ніби висновок вірша.
-
Підсумки уроку.
-
Вправа «Фразеологізм чи прислів’я».
-
Доберіть фразеологізм чи прислів’я, яке відображає вашу працю на уроці.
-
Інструктаж з домашнього завдання.
-
Опрацювати матеріал підручника на с. 120 – 123.