14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок на тему: "Що таке етика, чим користується людина у вчинках та поведінці."

Про матеріал

Що таке етика, чим користується людина у вчинках та поведінці.", вчти учнів дотримуватись моральних норм і правил спвжиття у людському суспільстві, виховувати толерантне ставлення до друзів..милосердя, повагу, чуйність

Перегляд файлу

 

 Тема уроку:  Що таке етика. Чим керується людина у вчинках та поведінці. 5 клас


Мета уроку:   перевірити  основні  поняття  теми;  систематизувати набуті впродовж  вивчення  теми  знання  про  те,  чим керується  людина  у  своїх вчинках  та   поведінці; вчитися  оцінювати   приклади людської  поведінки відповідно до впливу на них емоцій та етикетних правил, розвивати вміння керуватися  в  поведінці  моральними  нормами  та цінностями,  виховувати повагу та чуйність  до інших, толерантність, милосердя, дружелюбність.

Тип уроку:  урок систематизації та  узагальнення знань.

Обладнання: індивідуальні картки, таблиці – схеми.

                                                        ХІД УРОКУ.

 

                           Епіграф: «Добре все, що несе добро».

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Привітання вчителя. Перевірка готовності учнів до уроку.
 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
1. Вступна бесіда за запитаннями:
-   вивчення якої теми ми завершили?
-   про що дізналися, вивчаючи тему?
-   як ви вважаєте, чи буде корисним для вас вивчений матеріал і чому?

ІІІ.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ , МЕТИ УРОКУ.

Сьогодні  на уроці ми підведемо підсумок вивченого матеріалу; узагальнимо свої знання про те, чим керується людина у вчинках і поведінці, набуті впродовж вивчення теми.

Тема уроку «Що таке етика. Чим керується людина у вчинках та поведінці»

Мета уроку:   перевірити  основні  поняття  теми;   систематизувати набуті впродовж   вивчення   теми  знання  про те,  чим  керується людина  у  своїх вчинках  та   поведінці;  вчитися  оцінювати  приклади  людської  поведінки відповідно до впливу на них емоцій та етикетних правил,  розвинути вміння керуватися  в  поведінці  моральними  нормами  та цінностями,  виховувати повагу та чуйність  до інших

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ОКРЕМИХ УЯВЛЕНЬ, ФАКТІВ, ПОДІЙ.

Розповідь вчителя: Аристотель першим застосував термін «етика». Він вважав, що етика – це наука про моральність та чесноти. Він був перший, хто поставив питання: «Що таке етика?». У чому різниця між життям людини, тварини, рослини. Аристотель вважав вихованою лише ту людину, яка вміла уникати крайностей (позитивне й негативне, біле й чорне), вміла знати «золоту середину».

 

ЖАДІБНІСТЬ

 

КРАЙНОСТІ                                        «ЗОЛОТА СЕРЕДИНА»=ЩЕДРІСТЬ

 

МАРНОТРАТСТВО

 

V. ПОВТОРЕННЯ І УЗАГАЛЬНЕННЯ ПОНЯТЬ І ЗАСВОЄННЯ ЇМ

ВІДПОВІДНО СХЕМИ ЗНАНЬ

1. Створення таблиці «Людські чесноти»

 

 

 

 

2. Перевір себе.

а) на цьому уроці ви дізнались, що таке

е

т

и

к

а

б)  цей термін вигадав 

 

а

р

и

с

т

о

т

е

л

ь

в) чесноти людини – це:

ч

е

с

н

і

с

т

ь

 

с

п

р

а

в

е

д

л

и

в

і

с

т

ь

 

в

и

х

о

в

а

н

і

с

т

ь


 

 

 

 

 

 

 

 

 

3) Створи портрет вихованої людини

 

4) Створення таблиці.

 

VI. ПОВТОРЕНЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОСНОВНИХ ТЕОРЕТИЧНИХ ПОЛОЖЕНЬ І ПРОВІДНИХ ІДЕЙ НАУКИ.

1. Експрес-опитування.

Робота з підручником.

  1. Від якого слова походить етика (Звичай).
  2. Яку другу назву використовують стосовно духовного світу людини (Внутрішній світ).
  3. Яке поняття лежить в основі моральних правил, котрі допомагають людям жити в мирі і злагоді? (Добро).
  4. Наведіть «золоте правило моралі». (Стався до людей так, як хочеш, щоб вони ставились до тебе).
  5. Хто такий меценат?  (Добродійник).
  6. Чи є правильним твердження, що вчинки – це думки, наміри і бажання людини? (Ні).
  7. Чи відрізняється моральний учинок від подвигу? (Так).
  8. Яким одним словом називають ввічливу, чемну, гречну, тактовну, привітну, коректну, делікатну  людину? (Вихована).
  9. Чи є поняття «вихованість» ширшим за етикет? (Так).
  10. Коли йдеться про гарні манери і вміння триматися на людях, тобто про правила поведінки, згадують про етику чи етикет? (Етикет).
  11. Правила етикету в різних країнах світу однакові чи різні? (Різні).
  12. Чи відповідає правилам етикетної поведінки за столом те, що за допомогою ножа нічого не їдять? (Так).

2. Виконання завдань на індивідуальних картках.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. ПІДСУМОК УРОКУ.

Вчитель: Завершивши вивчення теми «Візьмімо гарні вчинки за правило», ми зробили перше знайомство з захоплюючим світом етики. Попереду нас чекає багато цікавого.

Домашнє завдання: Скласти розповідь «Що означає бути щасливою людиною»

 



 

 

Додаток.

Виконання завдань на індивідуальних картках.

Картка № 1.

  1. Поясніть, для чого необхідно вивчати  етику.
  2. Наведіть декілька прикладів доброчинної діяльності.
  3. Придумайте і запишіть невелику історію про те, до чого може привести невміння людини керувати собою.

 

Картка № 2.

  1. Що називають добром, а що злом? Наведіть приклади добрих і злих вчинків.
  2. До чого призводить незнання правил етикету?
  3. Придумайте і запишіть невелику історію про людину, яка здійснила подвиг.

 

 Картка № 3.

  1. Як співвідносяться мораль, вихованість та етикет?
  2. Які етикетні правила поведінки за столом  ви знаєте?
  3. Придумайте і запишіть невелику історію про людину, яка займалася доброчинною діяльністю.

 

Картка № 4.

  1. Як емоції впливають на поведінку людей?
  2. Які найважливіші людські чесноти ви знаєте? Наведіть до трьох із них приклади їх прояву.
  3. Придумайте і запишіть невелику історію про людину, якій довелося робити вибір між добром і злом.

Картка № 5

  1. Яка етика пов‘язана з духовним світом людини?
  2. Складіть перелік рис, притаманних вихованій людині.
  3. Придумайте і запишіть невелику історію про людину, яку ви вважаєте доброю.

Картка № 6.

  1. Складіть перелік рекомендацій для того, хто хоче навчитися керувати собою.
  2. Які етикетні правила поведінки у громадських місцях ви знаєте.
  3. Придумайте і запишіть невелику історію про найважливішу, на вашу думку, людську чесноту.

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Виховна робота
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
1393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку