Урок на тему «Шкільне життя.»

Про матеріал
Тема: «Шкільне життя.» Підтема: «Наші улюблені предмети.» Мета: сприяти вмінню учнів вживати лексичний матеріал за темою «Шкільні предмети», сприймати на слух; складати діалог за зразком; ставити питання; висловлювати свою думку; ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи, виховувати вміння сконцентруватися, слухати інших, формувати доброзичливу атмосферу в класі. Очікувані результати: на кінець уроку учні вмітимуть розповідати про свої шкільні предмети, учні зможуть використовувати словниковий запас для опису шкільних предметів. Тип уроку: Комбінований.
Перегляд файлу

Тема: «Шкільне життя.»

Підтема: «Наші улюблені предмети.»

Мета: сприяти вмінню учнів вживати лексичний матеріал за темою «Шкільні предмети», сприймати на слух; складати діалог за зразком; ставити питання; висловлювати свою думку; ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи, виховувати вміння сконцентруватися, слухати інших, формувати доброзичливу атмосферу в класі.

Очікувані результати: на кінець уроку учні вмітимуть розповідати про свої  шкільні предмети, учні зможуть використовувати словниковий запас для опису шкільних предметів.

Методи, прийоми та форми роботи: виразне читання, гра “What day is next?” , гра «A Microphone», гра «At School»,  складання діалогів за зразком, робота в парах, в групах, розповідь.

Обладнання і матеріали: Підручник, зошит, картки за темою, роздатковий матеріал, відео, аудіо запис, презентація.

Тип уроку: Комбінований.

Хід уроку.

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

  1.   Організаційний момент.

Привітання, повідомлення теми та мети уроку.

  •       Song “Hello, how are you? ”
  •       How are you? 
  •       Dear children, listen to the poem “Every morning”.

Every morning, we go to school

Our school is beautiful

The lessons begin at half past eight

And we are ready to read and translate

Maths and English, Crafts and Art

All school subjects make you smart

Growing up with everyday

Then your life will be Ok!

  1.       Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми та мети уроку. Today we are going to speak about days of the week, school and your favourite school subjects, to play games and sing songs, read and write.
  2.          Фонетична зарядка.

Follow and read.       [ i:] teacher, reading, season, clean, please 

[ᵆ] bag, blackboard, Maths, Saturday
         [^] summer, colour, Sunday, Monday, sum

do sums We do sums at Maths lesson

I like doing sums. I like to count and do sums.

  1. Мовленнєва зарядка.

- What days of the week do you know?

- How many days do you go to school? 5 days.

- Let’s play the game “What day is next?” (a ball)

- What day is after Monday, Thursday ...?

  1.    Основна частина уроку.
  1.   Вживання лексики в усній взаємодії.

- Pupils of the 3d form  have lots of subjects.

- What subjects have you got at school? Repeat after me. ( presentation )

     1. Ukrainian                               4. PE 7. Music

  1.   Maths 5. Art 8. Reading
  2.   English 6. Computer Studies 9. Nature Study
  1.     - You have got your timetable. Answer my questions:

What lessons have you got at school on Monday...? ( table / presentation )


 

 

Monday

Tuesday

Wednesday

Thursday

Friday

1

Reading

Ukrainian

Ukrainian

Reading

Reading

2

Ukrainian

Reading

Maths

Ukrainian

Maths

3

English

PE

PE

Maths

Nature Study

4

Handicraft

Computer Studies

English

Nature Study

Handicraft

5

Nature Study

Music

Nature Study

Reading

Art

- What subjects do you like? What is your favourite subject? (game “A Microphone )


3. Game “At school” (show and guess) (cards/presentation)

 
         

 


PE


PE


Music

Ukrainian, English


You are doing exercises.

You are singing songs.

You are writing.

You are running jumping.

You are reading.


You are listening to the teacher.   

You are drawing.

You are playing games.


Reading, English

Nature Study

Art

PE, Ukrainian, English


4. Робота в групах.

Listening and performing dialogues.

- What do you do at the lessons?

Work in groups of 4 and complete the table, then say.(cards)


Що ти робиш на різних уроках? Постав знак біля відповідного виду діяльності.


 

Maths

English

Art

Reading

Music

PE

Computer Studies

Ukrainian

Nature

Study

read

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sing songs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

count

 

 

 

 

 

 

 

 

 

run, jump

 

 

 

 

 

 

 

 

 

learn rules

 

 

 

 

 

 

 

 

 

do sums

 

 

 

 

 

 

 

 

 

draw, paint

 

 

 

 

 

 

 

 

 

learn poems

 

 

 

 

 

 

 

 

 

play computer

games

 

 

 

 

 

 

 

 

 

listen to a teacher

 

 

 

 

 

 

 

 

 

listen to music

 

 

 

 

 

 

 

 

 

write

 

 

 

 

 

 

 

 

 

learn about flowers, trees

 

 

 

 

 

 

 

 

 

play games

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Релаксація.

We have a break. ‘'Clap your hands” Let’s do our exercises, (video)



  1.    Складання діалогів.

Let’s make up your dialogue about your favourite subjects. Ex.3 page .54


  1.    Усна взаємодія. Читання.

Read the text. Ex. 1 page 54.

Answer my questions:

  1.   Who goes to school?
  2.   When does she go to school?
  3.   What does she like?
  4.   Which day does she like?
  1.    Релаксація.

Are you tired? Let’s sing a song “Head and shoulders..”. (video)


  1.    Писемне продукування.

You have cards.

Why do you like this subject? ( cards/presentation)

Choose and say / Підбери відповіді до запитань.


  1.   Why do you like Music?
  2.    Why do you like Maths?
  3.    Why do you like Art?
  4.    Why do you like Reading?
  5.    Why do you like PE?
  6.    Why do you like English?
  1.   Говоріння.

Present your favourite subject.

  1.    Заключна частина уроку.

Рефлексія


  1.    I like to draw and paint
  2.     I like to play games.
  3.     I like to sing songs.
  4.     I like to count and do sums.
  5.     I like to learn English poems.
  6.      I like to read books.

  1.    Підведення підсумків уроку.

What did you do at the lesson?

What did you like?



 

docx
Додав(-ла)
Поліщук Анжела
До підручника
Англійська мова для загальноосвітніх навчальних закладів 3 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
12 листопада 2022
Переглядів
933
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку