УРОК-ТРЕНІНГ
Тема: Шкіра і здоров'я.
Мета
Ознайомлення з функцією та будовою шкіри і головними чинниками, що впливають на її здоров'я, розвиток навичок здорового способу життя.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
« називають основні функції шкіри;
• пояснюють значення термінів «епідерміс», «дерма», «підшкірний шар», «алергія»;
• аналізують чинники впливу на здоров'я шкіри;
• доводять, що паління та алкоголь негативно впливають на здоров'я і зовнішній вигляд шкіри;
• демонструють уміння запобігати проблемам під час занять спортом, захистити шкіру від несприятливих погодних умов.
Обладнання і матеріали
Папір, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей.
Що підготувати заздалегідь
• Старі ілюстровані журнали, реклами або упаковки сонцезахисних засобів.
Домашнє завдання
• Підручник, § 11. Зошит, завдання 1, с. 35.
Стартові завдання
1.Привітайте учнів, назвіть тему і завдання уроку.
2.Знайомство і зворотний зв'язок. Продовжити фразу: «Я задоволена (неза-доволена) своєю фізичною формою (і конкретно, що хотілося б змінити)».
3.Мозковий штурм: «Які ви знаєте функції шкіри?»
Шкіра — дзеркало організму
-захищає від шкідливих чинників навколишнього середовища;
-є органом виділення, разом із потом із організму виводяться шкідливі речовини (токсини)
-є місцем утворення вітаміну D;
- регулює температуру тіла;
- є органом чуття, за допомогою рецепторів сприймає: дотик, біль, температуру;
- газообмін відбув також і через шкіру (дихальна);
- самоочищувальна (постійне злущування відмерлого шару).
Інформаційне повідомлення «Будова шкіри»
(підручник, с. 78, мал. 33)
Верхній шар – епідерміс (заміна 21-41 день)
Нижній – дерма (потові та сальні залози, волосяний фолікул, больові і теплові рецептори)
Підшкірний шар (складається із жирових клітин, вел. кіл. кровоносних судин)
Робота в групах
1. Учні об'єднуються у 5 груп (гурмани, спортсмени, шибеники, соньки, мандрівники):
гурмани — харчування;
спортсмени — фізичні вправи;
шибеники — паління та алкоголь;
соньки — сон і стрес;
мандрівники — кліматичні умови.
(1.Алергії, діатез, дерматит, грибкові захворювання шкіри, рак шкіри)
2.За допомогою матеріалу параграфа готують презентацію про вплив на здоров'я шкіри відповідних чинників. Для презентацій можна використати ілюстрації з журналів, упаковки сонцезахисних засобів тощо.
3.Презентації груп, обговорення.
Руханка «Приймаємо душ»
Підсумкові завдання
Сформулювати правила здорової шкіри або намалювати їх у вигляді піктограм.
Наголосіть!
Шкіра — дзеркало організму. На ній відображається те, що корисно для нашого здоров'я,і те, що шкодить йому.
Завершення тренінгу
Оберіть будь-який ритуал завершення тренінгу.
Домашні завдання
Визначити тип своєї шкіри (зошит, с. 35);
Виконати завдання 3 практичної роботи № 4 (підручник, с. 89).
УРОК-ТРЕНІНГ
Тема: Шкіра і здоров’я.
Мета
Ознайомлення з функцією та будовою шкіри і головними чинниками, що впливають на її здоров'я, розвиток навичок здорового способу життя.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
« називають основні функції шкіри;
• пояснюють значення термінів «епідерміс», «дерма», «підшкірний шар», «алергія»;
• аналізують чинники впливу на здоров'я шкіри;
• доводять, що паління та алкоголь негативно впливають на здоров'я і зовнішній вигляд шкіри;
• демонструють уміння запобігати проблемам під час занять спортом, захистити шкіру від несприятливих погодних умов.
Обладнання і матеріали
Папір, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей.
Що підготувати заздалегідь
• Старі ілюстровані журнали, реклами або упаковки сонцезахисних засобів.
Домашнє завдання
• Підручник, § 11. Зошит, завдання 1, с. 35.
Стартові завдання
Шкіра — дзеркало організму
- регулює температуру тіла;
- є органом чуття, за допомогою рецепторів сприймає: дотик, біль, температуру;
- газообмін відбув також і через шкіру (дихальна);
- самоочищувальна (постійне злущування відмерлого шару).
Інформаційне повідомлення «Будова шкіри»
(підручник, с. 78, мал. 33)
Верхній шар – епідерміс (заміна 21-41 день)
Нижній – дерма (потові та сальні залози, волосяний фолікул, больові і теплові рецептори)
Підшкірний шар (складається із жирових клітин, вел. кіл. кровоносних судин)
Робота в групах
1. Учні об'єднуються у 5 груп (гурмани, спортсмени, шибеники, соньки, мандрівники):
гурмани — харчування;
спортсмени — фізичні вправи;
шибеники — паління та алкоголь;
соньки — сон і стрес;
мандрівники — кліматичні умови.
Руханка «Приймаємо душ»
Підсумкові завдання
Сформулювати правила здорової шкіри або намалювати їх у вигляді піктограм.
Наголосіть!
Шкіра — дзеркало організму. На ній відображається те, що корисно для нашого здоров'я,і те, що шкодить йому.
Завершення тренінгу
Оберіть будь-який ритуал завершення тренінгу.
Домашні завдання
Визначити тип своєї шкіри (зошит, с. 35);
Виконати завдання 3 практичної роботи № 4 (підручник, с. 89).
Дерматит – запальне захворювання шкіри, що розвивається при впливі на неї зовнішніх (фізичних, хімічних, біологічних) подразників.
Причини захворювання: підвищена чутливість шкіри до лікарських речовин зовнішнього застосування (йод, новокаїн, стрептоцид та ін), носіння неправильно підібраного взуття, зіткнення з рослинами-подразниками (кропива, примула, герань та інші), укуси комах (вошей, клопів, бліх тощо) і т. д.
Грибкові захворювання шкіри (дерматомікози) викликаються патогенними грибками, які паразитують на шкірі та слизових.
Причини захворювання. Джерелом зараження є хворі люди. Зараження часто відбувається при користуванні чужими тапочками, мочалкою, тазом для миття ніг і просто в лазні або в душовій. Сприяють зараженню пітливість ніг, потертість шкіри, варикозне розширення вен ніг.
Гіпергідроз (підвищена пітливість)
Нервова система людини реагує на емоції почастішанням серцебиття, підвищенням тиску, приведенням м'язів в тонус. А в крайніх ситуаціях реагують і потові залози, які починають виділяти піт.