Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 8 класу на 2018-2019 навчальний рік
Згідно з навчальною програмою, затвердженою наказом МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 29.05.2015 № 585).
Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 8 класу на 2018-2019 навчальний рік
Згідно з навчальною програмою, затвердженою наказом МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 29.05.2015 № 585).
Навчальна програма:
Програма курсу «Інформатика» для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (автори: Мирослав Жалдак, Наталія Морзе, Ганна Ломаковська, Галина Проценко, Йосиф Ривкінд, Віктор Шакотько) – [Електронний ресурс]. – Режим перегляду: http://www.mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html
№ уро-ку |
Тема уроку |
Дата уроку |
Корекція дати |
|||||||
|
Тема 1. Кодування даних (3 години) |
І |
ІІ |
|
||||||
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень. |
0509 |
|
|
||||||
|
Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. |
|
|
|
||||||
|
Кодування символів. Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних |
1209 |
|
|
||||||
|
Тема 2. Апаратно-програмне забезпечення комп’ютера (5 годин+2) |
|
|
|
||||||
|
Архітектура комп’ютера. Процесор, його призначення. Пам'ять комп’ютера. Зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої. |
|
|
|
||||||
|
Пристрої введення та виведення даних. Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання. Технічні характеристики складових комп’ютера. |
1909 |
|
|
||||||
|
Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування. Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Конфігурація комп’ютера під потребу. |
|
|
|
||||||
|
Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення. Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Системне програмне забезпечення. Класифікація та основні функції операційних систем. |
2609 |
|
|
||||||
|
Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення. Проблеми сумісності програмного забезпечення. Службове програмне забезпечення. Форматування носіїв даних. |
|
|
|
||||||
|
Архівування даних. Стиснення даних, види стиснення даних. Архіватори. Типи архівів. Операції над архівами. Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. Архівування та розархівування даних. |
0310 |
|
|
||||||
|
Урок узагальнення та систематизації знань та вмінь учнів |
|
|
|
||||||
|
Тема 3. Опрацювання текстових даних (6 годин) |
|
||||||||
|
Формати файлів текстових документів. Створення, редагування та форматування символів, колонок, списків в текстовому документі. Недруковані знаки. |
1010 |
|
|
||||||
|
Створення, редагування та форматування таблиць в текстовому документі. |
|
|
|
||||||
|
Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі. Інструктаж з БЖД. Практична робота 4. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів. |
1710 |
|
|
||||||
|
Стильове оформлення абзаців. Шаблони документів. Розділи. Структура документа. |
1810 |
|
|
||||||
|
Колонтитули. Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків.Алгоритм опрацювання складного текстового документа. |
|
|
|
||||||
|
Робота з кількома документами Інструктаж з БЖД. Практична робота 5. Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. |
|
|
|
||||||
|
Тема 4. Опрацювання об’єктів мультимедіа (6 годин+1) |
|
||||||||
|
Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. |
|
|
|
||||||
|
Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів. |
|
|
|
||||||
|
Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами. |
|
|
|
||||||
|
Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. |
|
|
|
||||||
|
Сервіси розміщення аудіо та відео файлів в Інтернеті. |
|
|
|
||||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 7. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті. |
|
|
|
||||||
|
Урок узагальнення та систематизації знань та вмінь учнів |
|
|
|
||||||
|
Тема 5. Основи подійно- та об'єктно-орієнтованого програмування (8 годин) |
|
||||||||
|
Поняття мови програмування. Складові мови програмування. Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання. |
|
|
|
||||||
|
Запис програми засобами середовища програмування. Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом. Поняття форми, елемента керування, події, обробника події. Редагування коду обробника події. Використання вікон повідомлень. |
|
|
|
||||||
|
Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування |
|
|
|
||||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 8. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення. |
|
|
|
||||||
|
Елементи керування «напис» та «кнопка». Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі. |
|
|
|
||||||
|
Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі. |
|
|
|
||||||
|
Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі. |
|
|
|
||||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 9. Створення програми з кнопками та написами. |
|
|
|
||||||
|
Урок узагальнення та систематизації знань та вмінь учнів |
|
|
|
||||||
|
ІІ семестр |
|
|
|||||||
|
Тема 6. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами (20 години) |
|
||||||||
|
Величини (змінні і константи), їхні властивості. Прості типи величин: числовий, логічний,символьний, рядковий |
|
|
|
||||||
|
Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних з елементів введення |
|
|
|
||||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 10. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування. |
|
|
|
||||||
|
Налагодження програм. |
|
|
|
||||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 11. Налагодження готової програми. |
|
|
|
||||||
|
Величини логічного типу, операції над ними. |
|
|
|
||||||
|
Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
||||||
|
Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
||||||
|
Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список. |
|
|
|
||||||
|
Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список. |
|
|
|
||||||
|
Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником. |
|
|
|
||||||
|
Цикл з лічильником. Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання. |
|
|
|
||||||
|
Цикл з передумовою. Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних з елементів введення |
|
|
|
||||||
|
Цикл з передумовою. |
|
|
|
||||||
|
Цикл з передумовою. |
|
|
|
||||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 12. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
||||||
|
Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування. Відображення рисунків із зовнішніх файлів. |
|
|
|
||||||
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних. |
|
|
|
||||||
|
Урок узагальнення та систематизації знань та вмінь учнів |
|
|
|
||||||
Тема 7. Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора (10 годин) |
||||||||||
|
Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок. Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці. |
|
|
|
||||||
|
Призначення й використання математичних, статистичних функцій табличного процесора. Інструктаж з БЖД. Практична робота 14. Розв’язування задач на обчислення. |
|
|
|
||||||
|
Призначення й використання логічних функцій табличного процесора. |
|
|
|
||||||
|
Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми. |
|
|
|
||||||
|
Упорядковування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри. |
|
|
|
||||||
|
Умовне форматування Інструктаж з БЖД. Практична робота 15. Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. Умовне форматування. |
|
|
|
||||||
|
Проміжні підсумки.Інструктаж з БЖД. Практична робота 16. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри. |
|
|
|
||||||
|
Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці. |
|
|
|
||||||
|
Урок узагальнення та систематизації знань та вмінь учнів |
|
|
|
||||||
|
Тема 8. Розв’язування компетентнісних задач (5 год) |
|
|
|
||||||
|
Розв’язування компетентнісних задач |
|
|
|
||||||
|
Розв’язування компетентнісних задач |
|
|
|
||||||
|
Розв’язування компетентнісних задач |
|
|
|
||||||
|
Розв’язування компетентнісних задач |
|
|
|
||||||
|
Розв’язування компетентнісних задач |
|
|
|
||||||
|
Тема 9 Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» (4 годин) |
|
||||||||
|
Вибір теми проекту. Його планування. Добір ресурсів. |
|
|
|
||||||
|
Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі. |
|
|
|
||||||
|
Оформлення матеріалів про виконання індивідуальних і групових навчальних проектів із дослідження предметної галузі. |
|
|
|
||||||
|
Захист проекту. |
|
|
|
||||||
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|
|
|
||||||