Розробка уроку на тему: "Складання та реалізація алгоритмів з повторенням для опрацювання величин" розрахована для учнів 8х класів, що вивчають мову програмування Python
Клас – 8
Урок №___
Тема. Складання та реалізація алгоритмів з повторенням для опрацювання величин
Мета: вчити складати та виконувати алгоритми з повторенням мовою програмування Python; розвивати вміння створювати коди, писати програми; виховувати зацікавленість програмуванням, ІКУ; виховувати уміння організовувати свою діяльність з використанням програмних засобів.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: план-конспект уроку, презентація, мультимедійна дошка, комп’ютер, підручник, проектор, ПЗ.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Привітання.
Перевірка присутніх та готовності учнів до уроку.
ІІ Актуалізація опорних знань
Самостійна робота
І варіант
1. Описати значення функцій:
- int;
- print;
- if;
- else.
2. Написати короткий код діалогу (3 пункти) на тему Школа.
ІІ варіант
1. Описати значення функцій:
- elif;
- input;
- import;
- random.
2. Написати короткий код діалогу (3 пункти) на тему Моя сім’я.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Пояснення на прикладі програми «GameShow» (на основі мови програмування Python)
Гра «GameShow» («Знайди привида»)
from random import * # можливість вибору із виведеного тексту
print(''' # вільне введення тексту
Гра "Привид!"
=========
В кімнаті 3 дверей.
За однією з них ховається привид, відгадай за якою. # текст, що з'являється на екрані
________ ________ ________
| | | | | |
| [1] | | [2] | | [3] |
| o | | o | | o |
|________| |________| |________|
Обери двері (1, 2 або 3):
''') #кінець введення тексту
chosenDoor = input() # можливість введення тексту з клавіатури
chosenDoor = int(chosenDoor) # зчитування введеної інформації
winningDoor = randint(1,3) #випадкове число від 1 до 3
print("Обрані двері - це ", chosenDoor) # виведення тексту з прив'язкою до змінної
print("Правильний варіант - ", winningDoor) #виведення тексту з правильною відповіддю
if chosenDoor == winningDoor: # якщо обрано правильне число, вивести
print("Спробуй ще раз!") заданий текст
else: # функція інакше
print("Пощастить наступного разу!") # вивести заданий текст
Значення функцій
random – теорія випадкового числа
import* - виведення запису
print – виведення тексту на екран
(‘’’ – початок вільного введення тексту
‘’’) – кінець вільного введення тексту
chosenDoor – обрана змінна(для даного коду)
input – введення тексту з клавіатури
int – зчитування введеного тексту
winningDoor – ІІ змінна, для прив’язки тексту
randin – випадкове число, обране комп’ютером
if – функція «якщо»
else – функція «інакше»
V. Фізкультхвилинка
(відео супровід )
VІ. Усвідомлення набутих знань та умінь
Робота з комп’ютером
Завдання:
Відтворити задану (розглянуту програму), додавши розширення на 6 дверей та можливість повторного вибору дверей (ІІ шанс).
# Дане розширення вводиться за допомогою додаткової функції “elif”.
VІІІ. Рефлексія
Х. Підсумок уроку.
Перевірка виконаних завдань. Оцінювання роботи учнів.
ХІ. Домашнє завдання
Вивчити значення нових функцій, завершити написання програми «GameShow».