Математика (4 клас)
Тема. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Додавання і віднімання іменованих чисел. Розв’язування задач, пов’язаних із визначенням відстані.
Мета: продовжувати роботу з багатоцифровими числами; вчити учнів співвідносити одиниці вимірювання довжини; ознайомити із виразами письмового додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини; удосконалювати обчислювальні вміння та навички; закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі на визначення відстані; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати старанність, самостійність у роботі, інтерес до математики.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, розвивати пізнавальний інтерес;
спілкування державною мовою: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, привчати дітей розмірковувати над завданням;
спілкування іноземною мовою: повторення латинських букв алфавіту під час називання геометричних фігур;
математична грамотність:розвивати математичну грамотність стосовно теми уроку;
компетентність в галузі природознавства: розв’язування задач природничого змісту;
соціальної: працювати в парі, виявляти ініціативу, докладати зусиль для досягнення спільного результату,
інформаційної: розширити знання учнів про одиниці довжини з різних джерел інформації (підручник, таблиця, інтерактивна дошка), загальнокультурна: вчити охайно оформлювати роботу в зошиті; сприяти розвитку поваги;
здоров’язбережувальна: дотримуватися санітарно-гігієнічних умов на уроці;
підприємницька: допомогти дітям зрозуміти, як можна застосовувати набуті знання у життєвих ситуаціях.
Обладнання: таблиця для усного рахунку, для пояснення нового матеріалу, індивідуальні картки із завданнями, дерево очікувань із сніжинками, підручники, інтерактивна дошка, цеглинки LEGO.
Хід уроку
І. Організаційна частина
-Я бачу всі приготувалися до уроку математики.
- Покажіть, будь ласка. з яким настроєм ви прийшли на урок.
-Пропоную з таким гарним настроєм провести сьогоднішній урок і отримати задоволення від власних успіхів.
ІІ. Оголошення теми, мети уроку
ІІІ. Очікування учнів від уроку («Дерево очікувань»)
(учні записують на сніжинках свої очікування і прикріплюють на ялинку сніговика)
ІV. Контроль, корекція та закріплення знань
1. Усний рахунок
a) обчислення прикладів і знаходження правильної відповіді
700-260= 1660
2350+150= 903
930-27= 2500
1450+210= 440
б) порівняння чисел
2350*150 800*220
3500*1000 590*10
2. Математичний диктант
-Покажіть цеглинками, скільки в числі десятків класу одиниць (2), скільки сотень класу тисяч (4).
Взаємооцінювання в парах (підрахунок правильно виконаних завдань, звіряють з відповідями на дошці з таблиці)
-Підніміть цеглинку зеленого кольору, у кого не було помилок, жовтого – у кого 1, 2 або 3 помилки, червоного – у кого 3 і більше помилок.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Повторення одиниць вимірювання довжини
1 см=10 мм 1 м=100 см
1 дм=10 см 1 м=10 дм
1 км=1000 м 1 м=1000 мм
Руханка «Зима»
Встанови відповідність (1хв на роботу)
12 дм 8 см 72 дм
7 м 2 дм 163 мм
7 дм 2 мм 1005 мм
16 см 3 мм 128 см
2 м 4 см 243 мм
1 м 5 мм 702 мм
18 дм 3 мм 204 см
2 дм 4 см 3 мм 1803 мм
Самооцінювання (підрахунок правильно виконаних завдань, звіряють з відповідями на дошці з таблиці)
-Підніміть цеглинку зеленого кольору, у кого не було помилок, жовтого – у кого 1-4 помилки, червоного – у кого 4 і більше помилок.
І спосіб ІІ спосіб
2км735м = 2735м 2км735м
1км500м = 1500м 1км500м
2735 4км235м
1500
4235 (м) = 4км235м
(10км 215м)
(3км945м)
Фізкульхвилинка для очей
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Їжак-250м
Білка-750м
Вся відстань-?м
х+4км200м+3км500м+5км=14км700м
х+4200+3500+5000=14700
х+12700=14700
х=14700-12700
х=2000 (м)
Відповідь: 2км довжина маршруту на відрізку АD
VII. Домашнє завдання №692, №693 (інструктаж)
VIII. Підсумок уроку
-Чи справдились ваші очікування?
На уроці…
Я дізнався…
Я навчився…
Я вмію краще…
Я знаю…
Мені було цікаво…