Тема : Створюємо ліси разом.
(тематичний урок до Дня лісу)
21.03 – Міжнародний день лісу
Мета :Розширити знання дітей про професію лісівника, про те, який шлях проходить насіння, щоб стати деревом, розвивати уміння досліджувати предмети, аналізувати, робити висновки, виховувати бережливе ставлення до дерев, природи.
Обладнання: ілюстрації саджанців, сіянів, насіння та плоди хвойних та листяних дерев, лупи, кольоровий папір, олівці, фломастери, баджети.
Хід уроку
І.Організаційний момент
Доброго здоров’я, діти,
Доброго вам дня!
Хай вам сонце ясно світить
У вікно щодня.
Хай сміється мирне небо
І дивує світ.
А земля нехай дарує
Вам барвистий світ.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні на вуроці ви дізнаєтеся яка нелегка робота лісника, спільні праці потрібно прикласти, щоб виростити ліс.
ІІІ. Повідомлення нового матеріалу.
1.А допоможе нам у цьому маленький чарівник. Здогадайтеся, хто це?
На дубочку я вродився,
На дубочку й оселився.
Восени я упаду
Та дубочком проросту ( Жолудь)
2.Візьміть кожен у руки жолудь. Дослідження жолудя.
-Який він ?(опишіть: за формою, за кольором, на дотик, на запах, на прозорість, на щільність)
Так думав і Сашко із твору Георгія Симаковича «Зелені їжачки», але виявилось… Краще послухайте уривок з цього твору і постарайтесь уявити ті місця , куди приведе вас чарівний жолудь – мандрівник.
3.Робота над текстом. Слухання.
- Куди спочатку помандрував Сашко з жолудем? 9 У дитячий лісовий садочок.
-Як він названий у тексті ? (розсадник)
- Що таке сіянець?(Проросток рослини)
-На що схожі сіянці сосни? Чому?
-Куди далі попрямував хлопчик?(на посадку)
-Що росте на посадці?( молодий ліс), саджанці виростають у деревце.
-Третє місце подорожі – Ліс.
-Що хлопчик побачив на лісовій галявині? (весняні квіти)
-Пригадайте, які назви квітів згадувались у творі ( переліска, медушиця, підсніжник, гусяча цибулька)
-Сашко нарвав їх цілий букет (ні)
-Як він поставився до квітів ? Чому?
-А який вірш А. Костецького ми писали на українській мові? «Я квітку лісову не стану рвати»
- Отже, чого вчать нас ці твори? ( Берегти природу)
Природі потрібно коли захист, але дивіться, щоб не вийшло ось так. Василь Чубенко «Як ми природу захищали?»
5.Хвилинки гумору
ІV. Закріплення знань
1.Робота за к’юаркодом. Відео « Як вирощувати ялинки». Завдання:
- Що нового ви дізналися за відео?
-Як збирають шишки, яка їх обробляють, сушать, зберігають.
-Як доглядають молоді деревця.
2.Розповідь лісників. Огляд лісового матеріалу.
3.Практична робота. Ми долучаємось до акції, що проводить Держлісагенство
« Створюємо ліси разом!». Робота в групах. Як справжні лісівники будемо висаджували ліс, але не справжній, а паперовий. (Діти працюють над створенням композицій). Звучать звуку співів птахїв, лунає весняна мелодія.
V.Підсумок уроку