Урок з географії материків та океанів
7 клас
Тема: Океани. Тихий океан. Загальні відомості. Тихий океан – найбільший океан Землі. Географічне положення. Особливості будови дна океану. Історія дослідження.
Кліматичні пояси і типи клімату. Течії. Органічний світ і закономірності його поширення. Багатства Тихого океану. Проблема забруднення вод океану.
Цілі: сформувати знання учнів про особливості природних комплексів Тихого океану як найбільшого океану Землі, вивчити його географічне положення, історію дослідження, особливості будови дна океану, кліматичні пояси і типи клімату, течії, органічний світ і закономірності його поширення, багатства Тихого океану;
розвивати критичне та логічне мислення, па’мять, вміння аналізувати і робити висновки, встановлювати причинно - наслідкові зв’язки, навички роботи з картою; виховувати зацікавлене ставлення до нових знань.
Обладнання уроку: карта океанів, мультимедійна презентація, атласи, презентація, підручники, картини природи океану.
Основні поняття і терміни: гідросфера, світовий колообіг води, океан, затока, протока, острів, півострів, течії.
Географічна номенклатура: моря – Берингове, Охотське, Японське, Південно - Китайське, Жовте, Філіппінське, Коралове, Фіджі, Тасманове; протоки – Берингова, Магелланова, Дрейка, Панамський канал; глибоководні жолоби – Маріанський, Філіппінський, Алеутський; острови – Гавайські, Марсіанські, Японські, Філіппінські, Великі Зондські; течії – Північна та Південна Пасатна, Куросіо, Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Форма проведення: урок – експедиція.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань.
Евристична бесіда:
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
На попередніх уроках ви пригадували та вивчали загальні закономірності існування природи Землі. Зараз ми відкриємо нову сторінку у книзі знань про нашу планету, яка присвячується цікавій темі – “Океанам”. Ці знання допоможуть вам більш детально вивчити особливості кожного океану та розуміти його значення для життя планети, її природних процесів і людства. А почнемо ми цей розділ з вивчення Тихого океану, який має ще і таку назву, як “Великий”. А чому ж його так називають?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Презентація “Тихий океан”.
Запрошую вас до співпраці в експедиції з вивчення Тихого океану
Робота в группах
1 група – « Географи »
Завдання: - Дайте характеристику положення океану щодо екватора та
нульового меридіана, материків та інших океанів;
- Які особливості берегової лінії океану?
- Де проходять межі між океанами?
- Яка протяжність океану з півночі на південь та із заходу на схід
по екватору?
2 група – « Історики »
Завдання: - Коли розпочалося освоєння Тихого океану?
3 група – « Геоморфологи»
Завдання: - Яка тектонічна будова дна Тихого океану?
- Які найбільші глибини океану?
- Які особливості будови рельєфу дна?
4 група – «Кліматологи »
Завдання: - В яких кліматичних поясах розташований океан?
5 група – «Біологи»
Завдання: - Які природні ресурси океану?
Кожна група, опрацювавши відповідний текст підручника коментує матеріал презентації.
ІV. Узагальнення і систематизація знань.
Нанесення на контурну карту географічної номенклатури Світового океану.
- Тихий океан омиває береги чотирьох материків.
- Течія Гольфстрім сформувалась у Тихому океані.
- Аравійське море належить до Тихого океану.
- Острів Мадагаскар не належить Тихому океану.
- Найбільші глибини знаходяться в Атлантичному океані.
- Тихий та Атлантичний океани сполучає протока Дрейка.
V. Підсумок уроку.
Дайте оцінку уроку:
VІ. Домашнє завдання.
- Опрацювати відповідний параграф підручника, скласти кросворд про Тихий океан з використанням вивчених понять та географічних назв.