Урок на тему: "Тіла навколо нас. Характеристики тіла, та їх вимірювання"

Про матеріал

Комбінований урок розроблений для учнів 5 класу з природознавства. Основна частина нового матеріалу викладена за допомогою технології сторітеллінг та виконана у форматі авторського відео (посилання міститься у тексті розробки уроку) за допомогою програми "Videoscribe". Також для уроку розроблена практична робота № 1 "Вимірювання маси та розмірів тіла" з деякими елементами STEAM технологій та методичні рекомендації до неї.

Зміст архіву
Перегляд файлу

ПІ_____________________________ Клас______ Група______ Дата________

Практична робота № 1:

«Вимірювання маси та розмірів різних тіл»

Мета: Навчитися користуватися різними приладами та інструментами для вимірювання розмірів і маси тіл.

Обладнання: терези, лінійки, мірні стакани з водою, маленькі тіла неправильної форми (яблука), блокноти.

Хід роботи:

  1. Виміряти розміри гумки, та розрахувати її об’єм за формулою:

Об’єм = ширина*довжину*висоту.

Занести дані вимірювань до таблиці.

  1. Виміряти об’єм яблук за допомогою мірних стаканів (робота в групі).

Занести дані до таблиці.

  1. Виміряти масу найбільшої гумки та яблука (в групі).
  2. Виміряйте розміри блокноту, та визначте, якого розміру папір необхідно взяти для виготовлення обкладинки для нього.
  3. Заповніть висновки.

Таблиця вимірювань:

Тіло

Лінійні вимірювання тіла

Об’єм/ Площа

Вага

Довжина

Ширина

Висота

Гумка

 

 

 

 

 

Яблуко

 

 

 

 

 

Блокнот

 

 

 

 

 

 

Висновки: На практичній роботі ми ___________________________________

__________________________________________________________________.

Також ми дізналися, що об’єм неправильного тіла можна виміряти за допомогою ________________________________________________________.

Розміри мого блокноту: довж.: _____; шир.:_____; висота:_____. Отже  розмір паперу для обкладинки _____.

Перегляд файлу

Картка «Тіла навколо нас. Характеристика тіла, їх вимірювання»

  1. Об’єднайте прилади із одиницями вимірювання у пари.

Терези

мм

Годинник

мм. рт. ст.

Мірний стакан

г

Лінійка

с

Барометр

мл

  1. Поставте позначку біля малюнка, який найкраще відображає ваш настрій зараз.

Картинки по запросу смайл

Картинки по запросу смайл

Картинки по запросу смайл

 

           

Картка «Тіла навколо нас. Характеристика тіла, їх вимірювання»

  1. Об’єднайте прилади із одиницями вимірювання у пари.

Терези

мм

Годинник

мм. рт. ст.

Мірний стакан

г

Лінійка

с

Барометр

мл

  1. Поставте позначку біля малюнка, який найкраще відображає ваш настрій зараз.

Картинки по запросу смайл

Картинки по запросу смайл

Картинки по запросу смайл

 

           

Перегляд файлу

Урок з природознавства для учнів 5 класу

«Тіла навколо нас.

Характеристики тіла, їх вимірювання»

Мета:

  •      навчальна: вивчити, повторити, узагальнити та систематизувати знання про тіла природи, та їх характеристики набуті в початковій школі, сформувати уявлення про основні способи вимірювання тіл та їх використання у повсякденному житті;
  •      розвивальна: сприяти розумінню цінності знань про природу у повсякденному житті, сприяти розвитку допитливості та спостережливості, продовжувати формування критичного мислення;
  •      виховна: виховувати відповідальне ставлення до природи; повагу до себе та інших.

Тип уроку: Комбінований урок.

Обладнання: підручники, зошити, картки для практичної роботи, лінійки, терези, невеликі блокноти дітей або зошити, обладнання для практичної роботи, картки для рефлексії.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка відсутніх.

ІІ. Актуалізація знань та оголошення теми уроку

 Вчитель: Діти а давайте подивимось навкруги! Як багато речей нас оточує! На які дві групи ми можемо розділити все що нас оточує? А давайте назвемо всі ці речі одним словом!

Діти називають свої здогадки, щодо слова, а вчитель записує їх на дошці, ведучи активну бесіду з учнями, щоб підштовхнути їх до правильної відповіді.

Оголосити тему уроку, коли діти назвуть слово «Тіло»

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

Вчитель: сьогоднішній урок у нас не зовсім звичайний. Сьогодні ми подивимось відео з уже намальованим конспектом із сьогоднішньої теми. Ця тема для вас не нова, тож пропоную швидко згадати основні її пункти.

Відео ролик розроблений в програмі «Videoscribe» з використанням технології сторітеллінг  (за посиланням: https://youtu.be/kfR0YP1otAU ).

Вчитель: Отже давайте ще раз згадаємо:

  • Скільки в 1 метрі сантиметрів?
  • Скільки метрів у кілометрі?
  • Як знайти площу плоского тіла правильної форми? (S=A*B, де А – довжина; В – ширина). Вчитель або учні роблять записи на дошці.

ІV. Повторення, узагальнення та систематизація знань

 Виконання практичної роботи «Вимірювання маси та розмірів різних тіл»

Практична робота № 1:

«Вимірювання маси та розмірів різних тіл»

Мета: Навчитися користуватися різними приладами та інструментами для вимірювання розмірів і маси тіл.

Обладнання: терези, лінійки, мірні стакани з водою, маленькі тіла неправильної форми (яблука), блокноти, роздрукована картка практичної роботи для кожного учня (див. Додаток А).

Хід роботи:

  1. Виміряти розміри гумки, та розрахувати її об’єм за формулою:

Об’єм = ширина*довжину*висоту.

Занести дані вимірювань до таблиці.

  1. Виміряти об’єм яблук за допомогою мірних стаканів (робота в групі).

Занести дані до таблиці.

  1. Виміряти масу найбільшої гумки та яблука (в групі).
  2. Виміряйте розміри блокноту, та визначте, якого розміру папір необхідно взяти для виготовлення обкладинки для нього (На цьому етапі учням може знадобитися допомого вчителя, тож можна намалювати схему обкладинки на дошці із стандартною шириною полів).
  3. Заповніть висновки.

V. Рефлексія

 Вчитель роздає картки для рефлексії, після їх заповнення декілька учнів за бажанням відповідають на питання:

  • Що вам сподобалось на уроці?
  • Які моменти цього уроку вам найкраще запам’ятались, та що б ви хотіли повторити?
  • До чого ви не хотіли б повертатися? Чому?
  • Як ви вважаєте, яким чином сьогоднішній урок може вплинути на ваше майбутнє?

VІ. Домашнє завдання

  • Опрацювати § підручника
  • Творче завдання: виготовити обкладинку для вашого блокноту, за отриманими даними та прикрасити її за власним бажанням.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гупало Тетяна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
26 липня 2018
Переглядів
4590
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку