Урок на тему: "Трикутники"

Про матеріал
Проект уроку закріплення вивченого матеріалу у 7 класі з теми " Трикутники" . Урок з метою патріотичного виховання .
Перегляд файлу

Проект уроку закріплення вивченого матеріалу у 7 класі з теми

" Трикутники"    (Урок з мультимедійною підтримкою.)

Тема уроку: " Трикутники"

Цілі уроку: перевірити засвоєння учнями основних теоретичних відомостей теми "Трикутники";

  розвивати вміння розв'язувати задачі застосовуючи надбанні знання, логічне мислення;                                                                                          

виховувати старанність, охайність, культуру математичної мови, патріотичність.

Тип уроку: засвоєння вивченого матеріалу.

Обладнання: креслярські прилади, підручники, смайлики,лото, м'яч, інтерактивна дошка, слайди.

Перебіг уроку:

  1. Організаційний момент.

Перевірка  готовності учнів до уроку, створення емоційного фону (В сучасний час Україна потерпає негаразди. І їй , як ніколи, потрібна підтримка своїх громадян. Підтримка сучасних, дієвих, розумних людей. Виникає логічне запитання: "Яке відношення має математика?" А відповісти можна використовуючи вислів М. В. Ломоносова. " Математику вже тому вчити треба, що вона розум в порядок приводить". Почнемо урок з епіграфу.) . Епіграф до уроку ( слайд ).

"Роде наш красний,                                                                                                                                                   роде наш прекрасний,                                                                                                                                              не цураємося,родичаймося,                                                                                                                                       бо багато нас є!"

2. Перевірка домашнього завдання. Використовуючи мультимедійну дошку,виводимо малюнки до домашніх задач. Пропонуємо бажаючим(можливо учням високого, достатнього рівня) прокоментувати розв'язок задач.

3. Оголошення теми, мети уроку(слайд ). Девіз уроку (слайд ).

" Мало мати хороший розум,                                                                                                                             головне - добре його застосовувати"                                                                                                                      Рене Декарт.

4. Мотивація навчальної діяльності. ( Наша Україна - мальовнича країна, в якій є гарні місця(слайд з природою). Як виміряти ширину озера за допомогою знань набутих у темі " Трикутники"(слайд з озером). А на це питання ми дамо відповідь на протязі уроку.)

5. Актуалізація опорних знань. Фронтальне опитування у формі гри "Математичне лото"  (слайд ).

Питання до дидактичної гри:

1. Яку фігуру називають трикутником?

2. Назвіть елементи трикутника.

3. Як позначають трикутник?

4. Чи існує трикутник зі сторонами 5см, 8см та 14см?

5. Як називають трикутник, дві сторони якого рівні?

6. Як називають трикутник, усі сторони якого рівні?

7. Як називають сторони рівнобедреного трикутника?

8. Як називають трикутник, один кут якого прямий?

9. Як називають трикутник, один з кутів якого тупий?

10. Як називають трикутник, всі кути якого гострі?

11. Які трикутники називають рівними?

12. Що називають периметром трикутника?

13. Що називають медіаною трикутника?

14. Що називають бісектрисою кута трикутника?

15. Що називають висотою трикутника?

 Математичний диктант з наступною взаємоперевіркою. 1 учень працює на зворотній стороні дошки (слайд ).

Завдання до диктанту:

1. Трикутники  кожної пари рівні. Виконайте відповідні записи в зошитах.

2. Відомо, що ∆МАС = ∆ВDF. Запишіть правильні рівності:                                       МС = … ; BD = … ; AC = …; <MCA = …; <BDF = …; <CMA = … .

 

3. ∆АВС = ∆PMK. Відомо, що АВ = 6,7 см, ВС = 5см, АС =10см, <А = 30, <В =90, <С=60. Знайдіть кути і периметр ∆PMK. 

 

6. Відтворення вивченого та його застосування у стандартних умовах. Розв'язування задач за готовими малюнками. За збірником Ольги Вашуленко "Геометрія" 7-8 класи: №№89, 90, 96, 98(слайд ).

 

№89. Серед даних трикутників назвіть гострокутні, прямокутні, тупокутні.

 

№90. На кожному з малюнків знайдіть по два а)прямокутних, б) тупокутних трикутники.

 

№ 96. Знайти на малюнку рівносторонній, рівнобедрений і різносторонній трикутники.

№98. Назвіть основу та бічні сторони. Знайдіть периметр.

( Як ви вважаєте, чи зустрічаються трикутники в українській культурі ? ... . Дійсно. Часто зустрічаються в орнаментах, вишиванках, писанках, а також на українських козацьких стягах. (Слайди з малюнками). Знайдіть трикутники на малюнках та визначте їх вид.)

 

7. Перенос набутих знань та їх початкове застосування в нових умовах. Колективний розв'язок задачі за підручником А. Г. Мерзляка , №193.

На початку уроку ми задавалися питанням, як виміряти ширину озера за допомогою теми «Трикутники». Розглянемо на розв'язку задачі за підручником.

 

Задача №193.

 

Для визначення ширини озера на його березі позначили точки А і В, а потім ще точки С, Д і О так, що точка О – спільна середина відрізків АС і ВД. Як тепер можна  визначити ширину озера? Відповідь обґрунтуйте.

 О

 

Д С

 

Розв’язання:

Щоб визначити ширину озера за малюнком, розглянемо ∆АОВ та ∆ДОС. Так як точка О – спільна середина відрізків АС і ВД, то АО = ОС і ДО = ОВ, а <АОВ = <ДОС, як вертикальні кути. Отже ∆АОВ = ∆ДОС за 1 ознакою рівності трикутників. Слідує           АВ = ДС, а відрізок АВ дорівнює ширині озера. Якщо на місцевості виміряти відстань від т Д до т С, то ця відстань буде шириною озера.

 

8. Формування вмінь та навичок учнів. Розв'язок задач за підручником                         А. Г. Мерзляка, №№169, 171, 173.

 

9. Постановка домашнього завдання. Провести інструктаж щодо виконання задач №№ 170, 172, 174 та повторення п. 7 -9.

 

10. Підведення підсумків уроку. Відповіді на питання у формі дидактичної гри  

 " Футбол" (вчитель - учень), методом «незакінчене речення».

1. Головним на уроці було …

2. На уроці я повторив …

3.Я дізналась, що …

4. Мені сподобалось на уроці …

11. Рефлексія. Принцип - " Смайлики"

 

Смайлики.  Як би ти оцінив свою роботу на уроці?

«я все зрозумів, можу працювати самостійно!»

-  «мені була зрозуміла більша частина завдань, але я ще іноді припускаюся помилок».

-  «я майже нічого не зрозумів, ці завдання для мене дуже складні»

 

docx
Додано
3 лютого 2021
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку