Тема: Трудова дисципліна.
Мета:
Методико – дидактичне забезпечення уроку: Кодекс законів про працю, комп’ютерна презентація «Трудова дисципліна»,примірник правила внутрішнього трудового розпорядку, інформаційні картки, підручник.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Бесіда.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльностію.
ІV. Оголошення теми та очікувальних навчальних результатів.
V. Вивчення нового матеріалу.
Дисципліна праці – це сукупність правил, які регулюють поведінку учасників трудових відносин, зокрема, їх обов’язки.
Трудова дисципліна має подвійний характер.
Самостійна робота з нормативно – правовим актом.
Стаття 140.
Забезпечення трудової дисципліни
Трудова дисципліна на підприємствах, в установах, організаціях забезпечується створенням необхідних організаційних та економічних умов для нормальної високопродуктивної роботи, свідомим ставленням до праці, методами переконання, виховання, а також заохоченням за сумлінну працю.
У трудових колективах створюється обстановка нетерпимості до порушень трудової дисципліни, суворої товариської вимогливості до працівників, які несумлінно виконують трудові обов'язки. Щодо окремих несумлінних працівників застосовуються в необхідних випадках заходи дисциплінарного і громадського впливу.
Робота в групах.
Учні гуртуються в чотири групи й отримують завдання:
1 і 3 групи – опрацьовують інформаційну картку
«Обов’язки роботодавця».
2 і 4 групи – « Обов’язки працівника».
Представники групи біля дошки презентують свої ситуації.
За зразкове виконання трудових обов’язків згідно із законодавством можуть застосовуватись будь – які заохочення.
Практична робота.
Учні об’єднуються в групи. Кожна група отримує примірник Правил внутрішнього трудового розпорядку і памятку «Які питання регламентуються Правилами внутрішнього трудового розпорядку?»
Домашнє завдання. Опрацювати відповідний матеріал підручника.