Урок на тему "Тварини навесні"

Про матеріал
Формувати в учнів уявлення про зміни в житті тварин з настанням весни; вчити характеризувати ці зміни; закріпити знання про взаємозв’язки в природі; розвивати спостережливість, мовлення, мислення; виховувати турботливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

ОЛЕНА ГРЕСЬКО

2 клас

Тема: «Тварини навесні»

Мета: формувати в учнів уявлення про зміни в житті тварин з настанням весни; вчити характеризувати ці зміни; закріпити знання про взаємозв’язки в природі; розвивати спостережливість, мовлення, мислення; виховувати турботливе ставлення до тварин.

Обладнання: Ребуси, картки для роботи в парах та групах, цеглинки лего, відео фізкультхвилинки.

Хід уроку

  1. Організаційна частина (2хв).

У цей ранковий, добрий час

Я рада, діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись.

Вліво-вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

Чи готові до уроку? Молодці!

То ж сідайте. Працювати почали.

  1. Актуалізація опорних знань (5 хв):

1. Вправа «Погода»

  • Діти, яка в нас зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • На вулиці холодно чи тепло?
  • Яка температура повітря?
  • Чи були сьогодні опади?
  • Отже, діти, всі зміни в погоді залежать від висоти сонця на небі.

За народним календарем 24 лютого – День святого Власа. Якщо на другий день після цього дня гарна погода, значить будуть великі морози і хурделиця. І після 24 лютого починають повертатися перелітні птахи. Отже, щоб глибше зрозуміти навколишній світ, ми повинні за ним спостерігати.

2. Гра «Сигнальник»

  • Чи відбуваються такі явища навесні в природі? (Якщо так – показуєте цеглинку лего зеленого кольору, якщо ж ні – то червоного кольору).
  • Збільшення тривалості дня.
  • Пожовтіння листя.
  • Значне потепління.
  • Поява комах.
  • Достигання плодів та насіння.
  • Пробудження тварин від зимового сну.
  • Приліт птахів.
  1. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності (3хв).
  • Діти розгадайте ребуси, і ви дізнаєтесь головне слово нашої сьогоднішньої теми.

1.Ребусы для детей 6-8 лет с ответами, логические задачи для детей 6,7,8 лет2. Ребуси - Сайт Новгород - Сіверського НВК "Дзвіночок"

 

  • Скажіть, а як одним словом можна назвати сороку і ведмедя? (Тварини).
  • Так, правильно. Тому сьогодні ми поговоримо про деяких тварин  та дізнаємося, які зміни відбуваються в їхньому житті навесні.
  1. Вивчення нового матеріалу (18хв).
  1. Розповідь учителя.
  • Із закінченням морозів починається нове життя для тварин. З’являються комахи. Їх на землі значно більше ніж людей. Поява комах означає, що час прилітати комахоїдним птахам.

Кожна пташка прилітає у свій час. Першими прилітають ті птахи, які восени останніми відлетіли у вирій. І навпаки, останніми, майже влітку, повертаються ті птахи, які на початку осені першими відлетіли.

  1. Робота з підручником.
  • Відкрийте підручник на сторінці 88. Давайте подивимося уважно на малюнок, та визначимо, які птахи повертаються ранньої весни, у середині весни та пізньої весни. Заодно і поміркуємо чому саме так відбувається (вчитель разом із дітьми аизначають, яка пташка коли прилітає. Діти міркують чому саме так відбувається).
  • Молодці діти! Ось ми і дізналися коли саме і на яку пташку чекати.
  • Майже всі птахи будують навесні собі гнізда. Високо на деревах можна побачити гнізда граків, під дахами будинків – ластівок.
  •    Давайте відгадаємо загадки про деяких птахів:

Шпак, шпачиха й шпаченята

Мають гарну свою хату.

Хто з вас, дітки, здогадається,

Як ця хатка називається? (Шпаківня)

  • Так. Шпаки селяться у шпаківнях, зроблених людьми.
  • Наступна загадка

Чорний жилет,
червоний берет,
ніс – як сокира.
Що це за сила? (Дятел)

  • А  от дятел сам видовбує собі гніздо.

Звірі ж весною  линяють. У білки, зайця та лисиці змінюється колір хутра. Як ви вважаєте, чому так відбувається?

 

  1. Робота в групах.
  • Діти, чи знали ви, що тварини, які проспали всю зиму, виходять дуже худими і відразу ідуть на пошуки їжі. А хто яку їжу шукає, ви дізнаєтесь виконавши завдання.

 

(Кожній групі дітей вчитель роздає карточки із зображенням тварин і різних продуктів. Діти встановлюють відповідність, яка тварина, що їсть).

КОНСПЕКТ ООД по рисованию «Дикие животные. Медведь» | План-конспект занятия  по рисованию (подготовительная группа) по теме: | Образовательная  социальная сеть                          зернові КУЛЬТУрИ

Матеріали до уроку " Повітря. Властивості повітря"                              Сосновые шишки — 10 удивительных лечебных свойств, противопоказания и  применение

Я досліджую світ на тему "Рослини – живі організми. Що потрібно рослинам  для життя?"                               картинки морква – Пошук Google | Food, Outdoor decor, Decor

Как нарисовать синицу, синичку карандашом поэтапно                      Корисні властивості річкової риби

 

  1. Фізкульхвилинка.
  1. Закріплення вивченого матеріалу (7 хв).

 Робота в парах «Знайди зайве»

1. Ластівка, соловей, шпак, зозуля.

2. Журавель, грак, дрізд, лебідь.

3. Стриж, грак, шпак, жайворонок.

  •   Чому ви вважаєте цю тваринку зайвою? Обговорення в парах.
  1. Підсумок уроку (3хв).
  • Як змінилося життя звірів із приходом весни?
  • Які птахи прилітають першими?
  • Які ще тварини прокидаються від зимового сну?
  • Чим вони займаються після зимового сну?
  1. Домашнє завдання (2хв). (На вибір).
  • Підготувати малюнок- спостереження за природою.
  • Дібрати народні приказки, прикмети та прислів’я про птахів.
docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
1026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку