ОЛЕНА ГРЕСЬКО
2 клас
Тема: «Тварини навесні»
Мета: формувати в учнів уявлення про зміни в житті тварин з настанням весни; вчити характеризувати ці зміни; закріпити знання про взаємозв’язки в природі; розвивати спостережливість, мовлення, мислення; виховувати турботливе ставлення до тварин.
Обладнання: Ребуси, картки для роботи в парах та групах, цеглинки лего, відео фізкультхвилинки.
Хід уроку
-
Організаційна частина (2хв).
У цей ранковий, добрий час
Я рада, діти, бачить вас.
Треба всім нам привітатись.
Вліво-вправо поверніться,
Один одному всміхніться.
Чи готові до уроку? Молодці!
То ж сідайте. Працювати почали.
-
Актуалізація опорних знань (5 хв):
1. Вправа «Погода»
-
Діти, яка в нас зараз пора року?
-
Який місяць?
-
Яке число?
-
На вулиці холодно чи тепло?
-
Яка температура повітря?
-
Чи були сьогодні опади?
-
Отже, діти, всі зміни в погоді залежать від висоти сонця на небі.
За народним календарем 24 лютого – День святого Власа. Якщо на другий день після цього дня гарна погода, значить будуть великі морози і хурделиця. І після 24 лютого починають повертатися перелітні птахи. Отже, щоб глибше зрозуміти навколишній світ, ми повинні за ним спостерігати.
2. Гра «Сигнальник»
-
Чи відбуваються такі явища навесні в природі? (Якщо так – показуєте цеглинку лего зеленого кольору, якщо ж ні – то червоного кольору).
-
Збільшення тривалості дня.
-
Пожовтіння листя.
-
Значне потепління.
-
Поява комах.
-
Достигання плодів та насіння.
-
Пробудження тварин від зимового сну.
-
Приліт птахів.
-
Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності (3хв).
-
Діти розгадайте ребуси, і ви дізнаєтесь головне слово нашої сьогоднішньої теми.
1.2.
-
Скажіть, а як одним словом можна назвати сороку і ведмедя? (Тварини).
-
Так, правильно. Тому сьогодні ми поговоримо про деяких тварин та дізнаємося, які зміни відбуваються в їхньому житті навесні.
-
Вивчення нового матеріалу (18хв).
-
Розповідь учителя.
-
Із закінченням морозів починається нове життя для тварин. З’являються комахи. Їх на землі значно більше ніж людей. Поява комах означає, що час прилітати комахоїдним птахам.
Кожна пташка прилітає у свій час. Першими прилітають ті птахи, які восени останніми відлетіли у вирій. І навпаки, останніми, майже влітку, повертаються ті птахи, які на початку осені першими відлетіли.
-
Робота з підручником.
-
Відкрийте підручник на сторінці 88. Давайте подивимося уважно на малюнок, та визначимо, які птахи повертаються ранньої весни, у середині весни та пізньої весни. Заодно і поміркуємо чому саме так відбувається (вчитель разом із дітьми аизначають, яка пташка коли прилітає. Діти міркують чому саме так відбувається).
-
Молодці діти! Ось ми і дізналися коли саме і на яку пташку чекати.
-
Майже всі птахи будують навесні собі гнізда. Високо на деревах можна побачити гнізда граків, під дахами будинків – ластівок.
-
Давайте відгадаємо загадки про деяких птахів:
Шпак, шпачиха й шпаченята
Мають гарну свою хату.
Хто з вас, дітки, здогадається,
Як ця хатка називається? (Шпаківня)
-
Так. Шпаки селяться у шпаківнях, зроблених людьми.
-
Наступна загадка
Чорний жилет,
червоний берет,
ніс – як сокира.
Що це за сила? (Дятел)
-
А от дятел сам видовбує собі гніздо.
Звірі ж весною линяють. У білки, зайця та лисиці змінюється колір хутра. Як ви вважаєте, чому так відбувається?
-
Робота в групах.
-
Діти, чи знали ви, що тварини, які проспали всю зиму, виходять дуже худими і відразу ідуть на пошуки їжі. А хто яку їжу шукає, ви дізнаєтесь виконавши завдання.
(Кожній групі дітей вчитель роздає карточки із зображенням тварин і різних продуктів. Діти встановлюють відповідність, яка тварина, що їсть).
-
Фізкульхвилинка.
-
Закріплення вивченого матеріалу (7 хв).
Робота в парах «Знайди зайве»
1. Ластівка, соловей, шпак, зозуля.
2. Журавель, грак, дрізд, лебідь.
3. Стриж, грак, шпак, жайворонок.
-
Чому ви вважаєте цю тваринку зайвою? Обговорення в парах.
-
Підсумок уроку (3хв).
-
Як змінилося життя звірів із приходом весни?
-
Які птахи прилітають першими?
-
Які ще тварини прокидаються від зимового сну?
-
Чим вони займаються після зимового сну?
-
Домашнє завдання (2хв). (На вибір).
-
Підготувати малюнок- спостереження за природою.
-
Дібрати народні приказки, прикмети та прислів’я про птахів.