Мета: ознайомити учнів з поняттям «творчі здібності»; навчати творчо мислити, використовувати уяву і фантазію для залучення однолітків до здорового способу життя; виховувати організованість, творчу ініціативність.
Хід уроку
Встаньте, діти, всі скоріше,
Посміхніться всім миліше,
Привітайтесь: « Добрий день!
Продзвенів дзвінок «Дзелень»!
-Діти дайте відповіді на такі питання
1) Для чого потрібно відпочивати?
2 )Розкажіть про свій улюблений відпочинок.
3 ) Назвіть ознаки втоми і перевтоми.
4 ) Пригадайте, за яких видів діяльності ви швидше втомлюєтеся. Як знімаєте втому?
5 )Чи робите ви перерви, виконуючи домашнє завдання? Покажіть, які вправи ви виконуєте під час перепочинку.
Творча гра «Найкраще я вмію...»( 3 слайд)
Правила: діти перекидатимуть м’ячика одне одному.Той, хто триматиме в руках м’ячик, має розказати про те, що він найкраще вміє робити. А всі решта мають це запам’ятати. Кожен має починати з фрази «Найкраще я вмію...» (розв’язувати приклади з математики, співати, танцювати, прибирати в кімнаті, вчити вірші, малювати, грати у футбол тощо), а закінчувати свою фразу словами «...Ось, який я молодець». Учитель починає гру з себе.
— З характером пов’язані і здібності людини. Рівень здібностей, наприклад, певною мірою залежить від уміння наполегливо долати труднощі, не падати духом під впливом невдач, працювати організаційно, виявляти ініціативу.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ( 4 слайд)
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про творчі здібності і про те, як їх розвивати.
IY. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ( 5,6,7,слайд)
Розповідь вчителя
Творчість- це розумова і практична діяльність.
Здібності- індивідуальні особливості,що забезпечують успіх у діяльності.
Будь яка діяльність вимагає від людини не однієї здібності,а багатьох.
Творчі здібності-це здатність дивуватися і пізнавати,вміння знаходити рішення в ситуаціях.
Основні показники: допитливість ,сміливість,точність.
1. Робота за підручником (с. 134-137)(8 слайд)
— Розгляньте малюнки на с. 134.
Доведіть: усе, що створила людина, є результатом її творчої діяльності.
— Розгляньте портрети видатних людей. Що ви про них дізналися?
— Чому виявлені здібності потребують постійного розвитку й удосконалення?
— Чи можна розвивати творчі здібності? Доведіть свою думку.
— Що для цього потрібно робити?
— Що дають розвинені творчі здібності?
2. Фізкультхвилинка(9 Слайд)
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ( 10 слайд)
1. Гра «На щастя — на жаль...»
Утворіть коло і пограйте в гру «На щастя — на жаль...». Один із вас починає придумувати історію. Наприклад: «На жаль, я вчора загубив мобільний телефон». Той, хто сидить поруч, продовжує розповідь словами: «Але, на щастя, це був мій старий телефон». Третій продовжує: «Але, на жаль,...» — і так далі по колу.
Запам’ятайте! Заняття творчістю дарують радість, задоволення, поліпшують настрій і зміцнюють здоров’я.( 11 слайд)
2. Робота над прислів'ями та приказками ( 12 слайд)
— Творчі здібності народу втілились у народних піснях, легендах, казках, байках, а також у влучних висловах — прислів’ях і приказках.
Прочитайте прислів’я та приказки про здоров’я. Як ви вважаєте, що вони означають? Які ще прислів’я та приказки на цю тему ви знаєте?
• У здоровому тілі — здоровий дух.
• Весела думка — половина здоров’я.
• Чиста вода — для хвороби біда.
• Здоров’я не купиш ні за які гроші.
• Бережи одяг, поки новий, а здоров’я — поки молодий.
• Коли б голова здорова, то будуть воли та й корова.
• Здоров’я маємо — не дбаємо, а згубивши — плачемо.
• Здоровому — пір’я, а хворому — каміння.
• Поглянь на вигляд — і про здоров’я не питай.
• У кого болять кості, той не бажає в гості.
• Здоровий злидар щасливіший від хворого багача.
• Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють.
• Гроші загубив — небагато загубив, час загубив — багато загубив, а здоров’я загубив — все загубив.
3. Продовження роботи за підручником (с. 137-139) (13 слайд)
1) Робота над загадками. (Лев,Леопольд,Окуляри,гумка,будильник,картина)
2) Тест:
3) Робота в парах
Творчі ігри «Буває — не буває»,
«Складаємо казку разом»,
«Казка "Чарівний ліс”». (14 слайд)
4) Виконання завдань «Перевір себе» (с. 139).
5) Читання «Корисних порад» (с. 140).
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Для чого потрібно розвивати творчі здібності?
— Як ви вважаєте, які творчі здібності вам слід розвивати?