Урок «Україна – моя квітуча»
Тема: Україна – мояквітуча.
Мета: розширити знання учнів про Україну; сформувати уявлення про географічне положення, історію, рослинний і тваринний світ; поповнити знання про державні та народні символи України; виховувати патріотичні почуття, національну свідомість, гідність, формувати відчуття приналежності до рідної землі, народу, до своєї Батьківщини – України, любові до рідного краю.
Тип уроку: вивчення нових знань.
Форма проведення уроку: урок – телепередача.
Обладнання: відео-презентація уроку, карта України, плакати з державною символікою, малюнки, український вишитий рушник,
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- У нас сьогодні буде незвичайний урок географії.
-А як називається країна, у якій ми живемо?
-Так, Ми живемо в Україні. Це наша держава, це наша Батьківщина.
-А що таке Батьківщина?
Батьківщина — це земля не лише ваших батьків, але й дідів й прадідів. Батьківщина — це край, де здавна звучать наша рідна мова і материнська пісня. Це отча земля. Це трава у дворі твого дому, тихі води задумливих річок і озер, безкраї поля, квітучі сади, ясні зорі, великі міста і тихі села. Це соняшник, який першим починає розмовляти з сонечком і дарує нам свою красу. Україна — це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Із заходу на схід треба йти до 90 днів, долаючи щоденно по 30 км .Україна — це і той край, де ви живете і зростаєте. Кожна людина любить найбільше той край, де народилася і живе,пишається своєю рідною землею, завжди хоче сказати про неї найкраще.
2.Гра «Талант України »
– Розпочинаємо та проведемо поетичну хвилинку. (піднімають букви У К Р А Ї Н А)
Є багато країн на землі,
В них озера, річки і долини…
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди – Батьківщина.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
3. Вправа «Мозковий штурм»
–Послухайте запитання і якомога швидше дайте на них відповіді.
IV. Вивчення нового матеріалу
4. «Новини»
– Наша рідна Україна, наша Батьківщина має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції та неповторні державні символи. Про них послухайте легенду в наши новинах.
Послухайте в новинах декілька репортажів, які підготували учні-кореспонденти про державні символи України.
Знак країни — головний —
Це тризубець золотий.
Він — як сонце в небі синім,
В ньому слава, в ньому сила.
В нім священне слово “воля”,
Що рятує від недолі.
Будь же, рідна Україно,
Під гербом цим вільна й сильна,
Хай про тебе в цілім світі
Знають всі: дорослі й діти.
-Герб України – тризуб на синьому тлі. Його запровадив ще князь Володимир Мономах. Якщо пильно придивитися до нього, то можна прочитати зашифроване слово «воля».
–Гімн – це найголовніша пісня держави. Наш гімн називається «Ще не вмерли України…». Слова написав Павло Чубинський, музику – Михайло Вербицький.
5. Розповідь вчителя, про народні символи України.
-У вас на партах квіти, які є народними символами та які вплітають в український віночок, у вінку їх 12.
-Це- мак, соняшник, безсмертник,калина, деревій,м’ята,цвіт вишні та яблуні, волошки, ромашка, материнка,хміль,мальва,польовий дзвіночок. Окрім рослин в Україні є живі символи, серед яких лелека, зозуля, соловей. У давнину українці вважали, що на своїх крилах лелека приносить весну. Його називали священним птахом, і якщо він оселився біля чиєїсь домівки, то це означало, що в ній живуть добрі люди.
– Шановні телеглядачі, ви вже багато дізналися про рідну країну. Давайте перевіримо, що ви запам’ятали із почутого. (вправа “Мікрофон”)
7. Екскурсія містом Київ.
7.1.Перегляд презентації.
8. Фотозагадка.
8.2. Фотозагадка. (Вчитель демонструє з фотоальбому краєвиди міста, споруди, а діти називають даний об’єкт).
V. Підсумки уроку
9. Вправа «Слово про Україну»
– Розкажіть, якою ви хочете бачити нашу державу. За що ви її любите? Що для неї можете зробити сьогодні?
– Щоб Україна стала прекрасною державою, ви маєте дбати про її зміцнення й процвітання. Ваша любов до України виявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських традицій, любові до природи.
– Молодці! Гарну роботу ми сьогодні провели, багато чого повторили та вивчили нового. Не забуваймо, що ми – українці. Бережімо рідну землю і мову.