Урок на тему:"Україна моя квітуча"

Про матеріал
Хочеться розширити знання учнів про Україну та сформувати уявлення про географічне положення, історію, рослинний і тваринний світ; поповнити знання про державні та народні символи України, виховувати патріотичні почуття, гідність, формувати відчуття приналежності до рідної землі, народу, до своєї Батьківщини – України, любові до рідного краю.
Перегляд файлу

Урок  «Україна – моя квітуча»

Тема: Україна – мояквітуча.

Мета: розширити знання учнів про Україну; сформувати уявлення про географічне положення, історію, рослинний і тваринний світ; поповнити знання про державні та народні символи України; виховувати патріотичні почуття, національну свідомість, гідність, формувати відчуття приналежності до рідної землі, народу, до своєї Батьківщини – України, любові до рідного краю.

Тип уроку: вивчення нових знань.

Форма проведення уроку: урок – телепередача.

Обладнання: відео-презентація уроку, карта України, плакати з державною символікою, малюнки, український вишитий рушник,

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- У нас сьогодні буде незвичайний урок географії.

-А як називається  країна, у якій ми живемо?

-Так, Ми живемо в Україні. Це наша держава, це наша Батьківщина.

-А що таке Батьківщина?

Батьківщина — це земля не лише ваших батьків, але й дідів й прадідів. Батьківщина — це край, де здавна звучать наша рідна мова і материнська пісня. Це отча земля. Це трава у дворі твого дому, тихі води задумливих річок і озер, безкраї поля, квітучі сади, ясні зорі, великі міста і тихі села. Це соняшник, який першим починає розмовляти з сонечком і дарує нам свою красу. Україна — це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Із заходу на схід треба йти до 90 днів, долаючи щоденно по 30 км .Україна — це і той край, де ви живете і зростаєте. Кожна людина любить найбільше той край, де народилася і живе,пишається своєю рідною землею, завжди хоче сказати про неї найкраще.

2.Гра «Талант України  »

– Розпочинаємо та проведемо поетичну хвилинку. (піднімають букви У К Р А Ї Н А)

Є багато країн на землі,

В них озера, річки і долини…

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

3. Вправа «Мозковий штурм»

Послухайте запитання і якомога швидше дайте на них відповіді.

  • Як ми звемо рідний край, де ми народилися, живемо? (Батьківщина)
  • Як називають народ, що населяє Україну? (Українці)
  • Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)
  • В якій області ми живемо? (Одеська)
  • Яка річка протікає через усю Україну? (Дніпро)
  • Які гори є в Україні? (Карпати)
  • Які моря є в Україні? (Чорне море, Азовське море)
  • Які ви знаєте державні символи України? (Гімн, герб, прапор)
  • Які ви знаєте народні символи України? (Калина, верба, вишитий рушник)

IV. Вивчення нового матеріалу

4. «Новини»

  Наша рідна Україна, наша Батьківщина має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції та неповторні державні символи. Про них послухайте легенду в наши новинах. 

Послухайте в новинах декілька репортажів, які підготували учні-кореспонденти про державні  символи України.

  • Репортаж «Герб України»

Знак країни — головний —
Це тризубець золотий.
Він — як сонце в небі синім,
В ньому слава, в ньому сила.
В нім священне слово “воля”,
Що рятує від недолі.
Будь же, рідна Україно,
Під гербом цим вільна й сильна,
Хай про тебе в цілім світі
Знають всі: дорослі й діти.

-Герб України – тризуб на синьому тлі. Його запровадив ще князь Володимир Мономах. Якщо пильно придивитися до нього, то можна прочитати зашифроване слово «воля».

  • Репортаж «Прапор України»
  •  Репортаж «Гімн України»

 Гімн – це найголовніша пісня держави. Наш гімн називається «Ще не вмерли України…». Слова написав Павло Чубинський, музику – Михайло Вербицький.

5. Розповідь вчителя, про народні символи України.

-У вас на партах квіти, які є народними символами та які вплітають в український віночок, у вінку їх 12.

-Це- мак, соняшник, безсмертник,калина, деревій,м’ята,цвіт вишні та яблуні, волошки, ромашка, материнка,хміль,мальва,польовий дзвіночок. Окрім рослин в Україні є живі символи, серед яких лелека, зозуля, соловей. У давнину українці вважали, що на своїх крилах лелека приносить весну. Його називали священним птахом, і якщо він оселився біля чиєїсь домівки, то це означало, що в ній живуть добрі люди.

  1. Перегляд відео про одяг українців.
  2. 6. «Інтерв’ю з телеглядачами»

– Шановні телеглядачі, ви вже багато дізналися про рідну країну. Давайте перевіримо, що ви запам’ятали із почутого. (вправа “Мікрофон”)

  • Які державні символи вам відомі?
  • Яке зашифроване слово сховане на гербі?
  • Що означають кольори на прапорі?
  • Які народні символи ви знаєте?
  • Що за давнім повір’ям приносив лелека на крилах?

7. Екскурсія містом Київ.

7.1.Перегляд презентації.

8. Фотозагадка.

8.2. Фотозагадка. (Вчитель демонструє з фотоальбому краєвиди міста,  споруди,  а діти називають даний об’єкт).

V. Підсумки уроку

9.  Вправа «Слово про Україну»

– Розкажіть, якою ви хочете бачити нашу державу. За що ви її любите? Що для неї можете зробити сьогодні? 

– Щоб Україна стала прекрасною державою, ви маєте дбати про її зміцнення й процвітання. Ваша любов до України виявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських традицій, любові до природи.

– Молодці! Гарну роботу ми сьогодні провели, багато чого повторили та вивчили нового. Не забуваймо, що ми – українці. Бережімо рідну землю і мову.

 

 

docx
Додано
6 червня 2019
Переглядів
1468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку