Урок на тему " Урок узагальнення знань про іменник"

Про матеріал
Матеріали дібрані до проведення уроку – віночок. Український вінок – не просто окраса, а й оберіг. Школярі працюють в групах та в парах. На уроці учні систематизують свої знання по темі "Іменник". Та пригадають, які квіти є символічними для нашого народу. Кожну з них вони зможуть одержати лиш тоді, коли виконають певне завдання.
Перегляд файлу

Тема: Урок – віночок.

Узагальнення по темі: «Іменник»

 

Мета:  узагальнити знання по темі, закріпити знання учнів про іменник, його значення та граматичні ознаки; розвивати зв’язне мовлення учнів, вчити працювати в групах; розвивати вміння описувати усно предмети за планом; виховувати любов до природи і рослин, що нас оточують, бережливо ставитись до них.

 

 

Обладнання: презентація, малюнки рослин, план опису квітки, соняшник – сподівань, листки для завдань, яблуневий цвіт.

 

 

 

 

 

 

  I. Організація класу

Задзвенів для всіх дзвінок

Час почати наш урок

Девіз уроку:

Сидимо рівно

Пишемо  гарно

Слухаємо  уважно

Відповідаємо точно.

 II. Оголошення теми і мети уроку

  • Прошу поглянути на монітори комп’ютера, там ми прочитаємо тему нашого уроку:

«Узагальнюючий урок по темі Іменник»

 Світ краси – полинем ми сьогодні,

 Бо де квіти – там завжди краса,

Полинем в країну Квіткову безодні,

Де чути їх подих, їх голос.

Вчитель: Наш урок буде не зовсім звичайним. Ми проведемо урок – віночок. Український вінок – не просто окраса, а й оберіг, бо в ньому така чудодійна сила, що біль знімає, волосся береже, душу зцілює.

Віночки виплітали з різних квітів від весни до пізньої осені.

Сьогодні на уроці ми теж плестимемо віночок з символічних для нашого народу квіток. Кожну з них ми зможемо одержати лиш  тоді, коли виконаємо певне завдання.

Отже,  вірно виконавши  завдання – ви сплетете віночок.

 

 

    III.Мотивація навчальної діяльності.

  1. Вправа «Очікування»

(Учні на листочках записують свої очікування, сподівання від уроку. А потім прикріплюють їх до соняшника.)

2.Хвилинка каліграфії

Урок продовжимо без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

Щоб правильно й гарно писати

Нам з’єднання букв слід пригадати.

Він очок Укра їна

Український віночок

  •        Що спільного між Україною і віночком?

IV. Узагальнення та систематизація знань.

  1. РОБОТА З КОМП’ЮТЕРОМ

      Презентація іменника

ЗАВДАННЯ 1

Творчий диктант

а) Перша весняна квітка?

б) Квітка, що росте на воді?

в) Квітку, яку вважають царицею квітів?

г) Пора року, що настає після зими?

(Перевіривши диктант на моніторі з’являється яблуневий цвіт)

УЧЕНЬ-ФЛОРИСТ:

Квіти яблуні – символ материнської любові. Колись був цілий ритуал, коли батько торкався віночком голівки донечки й промовляв: « Мати – яблуння моя, дай моїй донечці здоров’я й долі щасливої.»

Вчитель: Особливо красива природа нашої України весною. Неможливо перерахувати всі квіти, що чарівними килимами покривають нашу землю. Але перед квітами першими з’являються листочки. Пропоную вам виконати завдання на них.

  1. РОБОТА В ГРУПАХ

ЗАВДАННЯ 2

1 групі – записати 5 іменників неістот;

2 групі – 5 іменників істот;

  1. групі – 5 загальних;
  2. групі – 5 власних іменників.
  •             Вплітаємо ще одну квітку у віночок – любисток.

УЧЕНЬ – НАРОДОЗНАВЕЦЬ:

Любистком миють волосся, освіжають хату, купають у ньому немовлят. У віночку – це символ людської відданості. Складіть речення з ним словом.

  1. ЗАВДАННЯ 3
  •             На екрані комп’ютера записані іменники вам треба розподілити їх по родах у три колонки:

Айстра, ряст, півонія, сонце, нарцис, троянда, перо, яблуко, гладіолус, підсніжник, конвалія.

Вчитель: Отже, ви добре справились із цим завданням. І ми можемо вплести наступну квітку – калину. Вона має бути в центрі, як символ краси і жіночої вроди, символ України.

Спокон віку любили українці калину. Стоїть ото кущ рум’яний, аж горить.

УЧЕНЬ-НАРОДОЗНАВЕЦЬ: А який смачний чай з калини. Співучі калинові гілки використовували для колиски немовляти. Існувало повір’я, якщо з калини зробити сопілку, то в сім’ї народиться син.

 4.ФІЗХВИЛИНКА («Зберегти природу»)

5.РОБОТА З КОМП’ЮТЕРОМ

      ЗАВДАННЯ 4

(Наступне завдання в рівнях)

1 група – розв’язати анаграму, поставити іменники у множи6.ні.

СНАВЕ                          ОМАРАКШ

ЛИКАНА                        НАЖОРЖИ

2 група – поставити в однині, визначити рід.

Тюльпани  лілія  гвоздика  фіалка

УЧЕНЬ-ФЛОРИСТ:

Вплітаємо скромну польову квітку, без якої неможливо уявити український хлібний лан – волошку. Ось послухайте легенду про неї.

Волошка теж лікарська рослина. Відвар її вживають при сильному кашлі.

    6. ЗАВДАННЯ 5

Записати речення і визначити головні члени.

У нашому садку ростуть червоні троянди.

На віні стоїть букет півоній.

Вчитель: Можемо вплести наступну квіточку до нашого вінка – мак. Мак символ краси і молодості. Ще древні греки помітили, що мак має чарівні властивості, придає людям сили і навіть сон.

 

7. Робота в парах

       ЗАВДАННЯ 6

  •    Наступне завдання на квітці. Треба розібрати поданий іменник як частину мови.

Мальва  соняшник  м’ята  півонія  чорнобривець  тюльпан

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Віночку, мій цвіте барвистий

Вкраїна квітує в тобі.

  •    Ось ми і сплели український віночок і разом з ним повторили все вивчене про іменник.

     Український народ славився працелюбністю. Тому хати завжди потопали в зеленому буянні квітів.

 

 

 

docx
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку