Тема: Урок – віночок.
Узагальнення по темі: «Іменник»
Мета: узагальнити знання по темі, закріпити знання учнів про іменник, його значення та граматичні ознаки; розвивати зв’язне мовлення учнів, вчити працювати в групах; розвивати вміння описувати усно предмети за планом; виховувати любов до природи і рослин, що нас оточують, бережливо ставитись до них.
Обладнання: презентація, малюнки рослин, план опису квітки, соняшник – сподівань, листки для завдань, яблуневий цвіт.
I. Організація класу
Задзвенів для всіх дзвінок
Час почати наш урок
Девіз уроку:
Сидимо рівно
Пишемо гарно
Слухаємо уважно
Відповідаємо точно.
II. Оголошення теми і мети уроку
«Узагальнюючий урок по темі Іменник»
Світ краси – полинем ми сьогодні,
Бо де квіти – там завжди краса,
Полинем в країну Квіткову безодні,
Де чути їх подих, їх голос.
Вчитель: Наш урок буде не зовсім звичайним. Ми проведемо урок – віночок. Український вінок – не просто окраса, а й оберіг, бо в ньому така чудодійна сила, що біль знімає, волосся береже, душу зцілює.
Віночки виплітали з різних квітів від весни до пізньої осені.
Сьогодні на уроці ми теж плестимемо віночок з символічних для нашого народу квіток. Кожну з них ми зможемо одержати лиш тоді, коли виконаємо певне завдання.
Отже, вірно виконавши завдання – ви сплетете віночок.
III.Мотивація навчальної діяльності.
(Учні на листочках записують свої очікування, сподівання від уроку. А потім прикріплюють їх до соняшника.)
2.Хвилинка каліграфії
Урок продовжимо без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
Щоб правильно й гарно писати
Нам з’єднання букв слід пригадати.
Він очок Укра їна
Український віночок
IV. Узагальнення та систематизація знань.
Презентація іменника
ЗАВДАННЯ 1
Творчий диктант
а) Перша весняна квітка?
б) Квітка, що росте на воді?
в) Квітку, яку вважають царицею квітів?
г) Пора року, що настає після зими?
(Перевіривши диктант на моніторі з’являється – яблуневий цвіт)
УЧЕНЬ-ФЛОРИСТ:
Квіти яблуні – символ материнської любові. Колись був цілий ритуал, коли батько торкався віночком голівки донечки й промовляв: « Мати – яблуння моя, дай моїй донечці здоров’я й долі щасливої.»
Вчитель: Особливо красива природа нашої України весною. Неможливо перерахувати всі квіти, що чарівними килимами покривають нашу землю. Але перед квітами першими з’являються листочки. Пропоную вам виконати завдання на них.
ЗАВДАННЯ 2
1 групі – записати 5 іменників неістот;
2 групі – 5 іменників істот;
УЧЕНЬ – НАРОДОЗНАВЕЦЬ:
Любистком миють волосся, освіжають хату, купають у ньому немовлят. У віночку – це символ людської відданості. Складіть речення з ним словом.
Айстра, ряст, півонія, сонце, нарцис, троянда, перо, яблуко, гладіолус, підсніжник, конвалія.
Вчитель: Отже, ви добре справились із цим завданням. І ми можемо вплести наступну квітку – калину. Вона має бути в центрі, як символ краси і жіночої вроди, символ України.
Спокон віку любили українці калину. Стоїть ото кущ рум’яний, аж горить.
УЧЕНЬ-НАРОДОЗНАВЕЦЬ: А який смачний чай з калини. Співучі калинові гілки використовували для колиски немовляти. Існувало повір’я, якщо з калини зробити сопілку, то в сім’ї народиться син.
4.ФІЗХВИЛИНКА («Зберегти природу»)
5.РОБОТА З КОМП’ЮТЕРОМ
ЗАВДАННЯ 4
(Наступне завдання в рівнях)
1 група – розв’язати анаграму, поставити іменники у множи6.ні.
СНАВЕ ОМАРАКШ
ЛИКАНА НАЖОРЖИ
2 група – поставити в однині, визначити рід.
Тюльпани лілія гвоздика фіалка
УЧЕНЬ-ФЛОРИСТ:
Вплітаємо скромну польову квітку, без якої неможливо уявити український хлібний лан – волошку. Ось послухайте легенду про неї.
Волошка теж лікарська рослина. Відвар її вживають при сильному кашлі.
6. ЗАВДАННЯ 5
Записати речення і визначити головні члени.
У нашому садку ростуть червоні троянди.
На віні стоїть букет півоній.
Вчитель: Можемо вплести наступну квіточку до нашого вінка – мак. Мак символ краси і молодості. Ще древні греки помітили, що мак має чарівні властивості, придає людям сили і навіть сон.
7. Робота в парах
ЗАВДАННЯ 6
Мальва соняшник м’ята півонія чорнобривець тюльпан
V. ПІДСУМОК УРОКУ
Віночку, мій цвіте барвистий
Вкраїна квітує в тобі.
Український народ славився працелюбністю. Тому хати завжди потопали в зеленому буянні квітів.