20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок на тему "Узагальнення знань про материки і океани Землі"-квест

Про матеріал
Урок-квест з природознавства в 4 класі на тему"Узагальнення знань про материки і океани Землі" дає можливість у дуже цікавій формі узагальнити, повторити і перевірити великий обсяг вивченого матеріалу з теми та здійснити інтеграцію з предметом "Фізичне виховання".
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект

уроку природознавства в 4 класі

на тему «Узагальнення знань про материки та океани Землі»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           Підготувала

                                                                        Данилік Ольга Андріївна

                                                         вчитель ЗОШ І-ІІ ступеня с. Верба

                                                           Володимир-Волинського району

                                                                                Волинської області

 

 

 

2019 р.

 «Узагальнення знань про материки та океани Землі»

Мета. Узагальнити і закріпити знання учнів про океани Землі та їх частини;перевірити засвоєння учнями визначення основних понять з цієї теми; вдосконалити вміння користуватись картою, висвітлити значення океанів та використання його багатств людиною; формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, працювати колективно, узгоджено в команді ; розвивати пам'ять, увагу, мислення; використовувати здобуті знання в практичних завданнях; збагачувати словниковий запас учнів новими словами та термінами; пробуджувати пізнавальний інтерес; виховувати захоплення неповторністю природи, бережне ставлення до природних багатств нашої Землі.

 

Обладнання: проектор, ноутбук, косинки-бандани , маршрутні листи, планшетки, конверти із завданнями, фішки ,ручки, чисті листки, флешка, стікери-кораблики , атрибути для Нептуна, назви материків, грамоти.

 

Тип уроку: урок-квест

Хід уроку

І. Організація початку уроку.

1. Привітання

 Ви почули всі дзвінок?

 Він покликав на урок!

- Ви, діти, бачите, що ми сьогодні не самі, у нас гості. А в  народі кажуть: «Добрий гість – дому радість!» Сподіваюсь, що ви, як і я, раді усім присутнім. Тож поверніться, будь ласка,  та привітайтесь.

2.Хвилинка релаксації

- А для того, щоб нам усім краще налаштуватись на роботу і трішечки розвіяти хвилювання, пропоную зручно вмоститися, заплющити очі і спробувати уявити те, що ви зараз почуєте.

Вмикаю(проектую)  на мультимедійну дошку відеозапис морського прибою

3. Оголошення теми уроку.

- Діти, які картини поставали у вашій уяві?

- Здогадалися якій темі буде присвячений сьогоднішній наш урок?

-  Так, сьогодні ми узагальнимо, систематизуємо свої знання з теми «Океани та материки Землі» і зробимо це в дуже цікавій незвичній формі – уроку-квесту.  СЛАЙД 1( на мультимедійній дошці проетується тема уроку)

 

ІІ. Узагальнення та систематизація знань учнів.

1. Вступне слово.

- А що таке квест?

- Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями завдань.

СЛАЙД 2(на дошці визначання квесту)

-   Відправимося ми на великому кораблі СЛАЙД 3 (анімація корабля, що пливе)  і кожного разу, зупиняючись біля материка, будете отримувати завдання, виконавши яке, зможете подорожувати далі. За кожне правильно виконане завдання ви будете отримувати фішки, в кінці,  підрахувавши їх, визначимо переможця.

2. Вправа «Очікування»

- У кожного з вас на партах є  невеличкі кораблики . Я вас попрошу подумати і  написати на них, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку і прикріпити їх на фоні зображення великого корабля. А тоді, наприкінці заняття, ми подивимось чи справдились ваші очікування.  ( діти приклеюють)

- А я очікую, що на цьому уроці ви будете активними, розкутими , а  наше заняття буде творчим і креативним. Діти, я бажаю вам успіхів.

Стукіт в двері

3. Гість.

Вчитель:  Діти, хтось до нас хоче завітати. Але ж, здається , всі вже прийшли? Хто це, цікаво?

Заходить Нептун (вмикається мелодія)

Нептун: Я є цар глибин бездонних

Я господар просторів водних

В глибині моїх морів

Безліч скарбів, кораблів.

Держу в руці я свій гарпун

Відгадали? Я ….Нептун

- Почув я одну новину, що учні 4 класу Вербської школи сьогодні матимуть урок – квест по темі «Океани Землі». А я дуже обожнюю все, що пов'язане з водою. Тому й вирішив завітати до вас і переконатися, що й ви, любі мої, знаєте багато про мою домівку. А якщо ж ні, то заберу вас усіх до себе в океанські глибини. Будете мені прислуговувати, поки не вивчите всієї необхідної інформації про Світовий океан!

Вчитель: Ну що ти, царю Нептуне, не лякай так наших дітей! Ти краще присядь, відпочинь. Ти ж, напевно дуже стомився з дороги і тому такий злий. Наші четвертокласники дуже люблять вивчати природознавство і знають багато про материки й океани. І ти зараз в цьому переконаєшся.

Нептун: Ну, гаразд. Подивимось.

Вчитель: Отож, ми з вами вирушаємо у навколосвітню подорож по різних континентах. Починаймо нашу велику морську пригоду!

1 порт АВСТРАЛІЯ (Наш клас)  СЛАЙД 4 ( зображення материка і кенгуру)

   А розпочнемо ми  з найменшого материка нашої планети, символом якого є кенгуру. Як він називається? (АВСТРАЛІЯ). Правильно, молодці!  Отже, капітани, запишіть у свої маршрутні листи назву першого порту.

- Зараз кожна команда отримає завдання. Ви повинні їх уважно прочитати і самостійно виконати. Яка команда справилась - піднімає руку. Якщо завдання виконані правильно, то я даю підказку і команда біжить шукає наступний порт із завданнями. Знайшовши конверти ви вертаєтесь до класу і на місті їх виконуєте.  Якщо ж команда не вірно виконала завдання, то їй не надається фішка.

- Все зрозуміли?

- Для мандрівника важливо вміти користуватися картою. Тож  отримайте свої перші завдання!Час пішов! (Діти отримують конверти з конрутними картами світу. Завдання – підписати кожен материк та океан)

  •                   Молодці  ви уважні, дружні, вмієте користуватися картою! Та маю тепер перевірити вашу кмітливість. Чи ж готові ви до самостійної мандрівки?

2 порт АНТАРКТИДА (спортзал)  СЛАЙД 5 (на дошці-зображення материка)

- Наступний материк до якого ви прибудете  називають «Королевою  холодів» і символом його являється пінгвін, який це материк? 

- Зараз ви отримаєте підказки, де шукати конверт із завданням

Перша команда (синя) – ліворуч від дверей під третьою лавою.  

Друга команда (голуба) – праворуч від дверей за гімнастичною стінкою.

Завдання в конвертах:

1. Чи є на материку постійні жителі? Чому?

2. У якому тепловому поясі знаходиться Антарктида?

3. Якими океанами омивається материк?

4. В якій півкулі розташована Антарктида?

5. До якої групи тварин відноситься пінгвін, символ материка?

 

3 порт АФРИКА (кухня) СЛАЙД 6 (зображення Африки)

 

    Наступний наш порт – це найтепліший материк, символом якого є піраміди та пустелі.  Так, це Африка. Отже, отримайте підказки , де вам шукати конверти із завданнями.

 

 Перша команда шукатиме завдання за батареєю №3 праворуч від дверей

 

Друга команда – під  столом №2  ліворуч від дверей

 

Завдання – розгадай кросворд

1. Корінна рада жителів материка.

2. Тварина, яка характерна саме для цього континенту. Має коричневе забарвлення та довгу шию.

3. Тепловий пояс, в якому знаходиться континент.

4. Ім'я чудового лікаря, який їздив в Африку лікувати тварин ( мультфільм)

5. Назва найбільшої річки Африки.

6. Назва найближчого континенту до Африки.

 

4 порт   ПІВДЕННА АМЕРИКА (бібліотека) СЛАЙД 7 (зображення Пд.Америки)

 

   Наступний порт – це найвологіший материк, на якому живе найменший у світі птах. Це Пд. Америка.

 

Ваші підказки.

 

Перша команда – біля картини з квітами

Друга команда – під сейфом

 

      Цей порт приніс вам таке завдання – написати якомога більше фактів про найбільший океан нашої  планети. Виграє та команда, яка напише більшу їх кількість .

 

5 порт ПІВНІЧНА АМЕРИКА ( інформатичний кабінет) СЛАЙД 8

 

Порт №5 – це материк, який знаходиться у Західній півкулі, а корінним населенням якого вважаються індіанці. Це Північна Америка.

 

Підказка для голубої команди – ваше завдання шукайте на вчительському столі.

Підказка для синіх – ваше завдання біля монітора на тумбі

 

Завдання «Відповідність»

 

- Точки Землі, які                                   Океани

проходять через

земну вісь

 

-Колір,яким на                                        Блакитний

карті позначені

рівнини

 

-Величезні простори                               Глобус

води

 

-Зменшена модель земної                        Зелений

кулі

 

-Колір,яким на карті                                Північний і Південний полюси

позначають водойми

 

-Зменшене зображення                             Карта

земної поверхні

 

 

6 порт ЄВРАЗІЯ ( коридор) СЛАЙД 9

 

 Наш останній порт – це найбільший за розмірами материк, в центрі якого розташована наша люба ненька Україна. Правильно, це Євразія.

 

Підказка для команди синіх – ваше завдання знаходиться на підвіконні четвертого вікна праворуч

 

 Підказка для команди голубих – ваше завдання знаходиться за батареєю біля вхідних дверей.

 

Завдання «Відгадай мене»

 

1. Я – найбільший океан. Мене відкрив Ф.Магеллан у 1519 році, у моїх водах плаває понад 2000 видів риб (Тихий океан)

2. Велика ділянка суші, яка омивається водою з усіх боків (Материк)

3. На планеті Земля нас є шість (материків)

4. Цей материк складається з двох  рівноправних частин (Євразія)

5. Я – материк, розташований у східній півкулі, мої береги омиваються водами Індійського та Атлантичного океанів. (Африка)

6.Я – материк, на якому знаходиться Південний полюс.

7. Я за розмірами посідаю третє місце, я найтепліший океан, мій рослинний і тваринний світ дуже багатий.

8. Я – найменший материк Східної півкулі ( Австралія)

9. Я – найтепліший і найсолоніший океан, в моїх водах водиться скумбрія, тріска, безліч китів, на моєму дні відкрили родовища нафти та газу (Атлантичний)

10. Я  - найменший та найхолодніший океан.

 

ІІІ. Підсумок уроку.

1. Визначення та нагородження переможця.

 

- Отож , настав час підрахувати фішки і визначити переможця.

Для початку перевіримо, чи у всіх заповнені маршрутні листи, чи всі завдання виконані і фішки отримані. Молодці! Отже, перемогу у квесті отримує команда ….

Даю грамоти

 

Нептун: Ви, діти , дійсно молодці!  Вибачте, якщо я вас налякав. Бачу, що багато знаєте про океани! Тож, друзі мої! Як відомо - без води - і ні туди, і ні сюди! Бережіть її, користуйтеся нею розумно, не забруднюйте водойми - тоді я, повелитель вод земних, стану вам вірним другом навіки! Вічна слава воді! До зустрічі!

 

 

2. Слово вчителя

- Тож якого висновку ви дійшли? Чи зможе існувати все живе на планеті Земля без океанів? (Звісно, ні).

- Океан став колискою життя на планеті. Не буде океанів – не буде життя на Землі.

 - Діти, сподобався вам наш урок?

- Що найбільше сподобалось?

- Діти,  чи справдилися ваші очікування?

Дякую за роботу. Поаплодуйте собі!Ви – молодці!

СЛАЙД 10 (вмикається анімація «оплески»)

 

 

 

docx
Додано
17 квітня
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку