5 березня о 18:00Вебінар: Дизайн продуктивного уроку біології

Урок на тему "Узагальнення знань про материки і океани Землі"-квест

Про матеріал
Урок-квест з природознавства в 4 класі на тему"Узагальнення знань про материки і океани Землі" дає можливість у дуже цікавій формі узагальнити, повторити і перевірити великий обсяг вивченого матеріалу з теми та здійснити інтеграцію з предметом "Фізичне виховання".
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект

уроку природознавства в 4 класі

на тему «Узагальнення знань про материки та океани Землі»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           Підготувала

                                                                        Данилік Ольга Андріївна

                                                         вчитель ЗОШ І-ІІ ступеня с. Верба

                                                           Володимир-Волинського району

                                                                                Волинської області

 

 

 

2019 р.

 «Узагальнення знань про материки та океани Землі»

Мета. Узагальнити і закріпити знання учнів про океани Землі та їх частини;перевірити засвоєння учнями визначення основних понять з цієї теми; вдосконалити вміння користуватись картою, висвітлити значення океанів та використання його багатств людиною; формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, працювати колективно, узгоджено в команді ; розвивати пам'ять, увагу, мислення; використовувати здобуті знання в практичних завданнях; збагачувати словниковий запас учнів новими словами та термінами; пробуджувати пізнавальний інтерес; виховувати захоплення неповторністю природи, бережне ставлення до природних багатств нашої Землі.

 

Обладнання: проектор, ноутбук, косинки-бандани , маршрутні листи, планшетки, конверти із завданнями, фішки ,ручки, чисті листки, флешка, стікери-кораблики , атрибути для Нептуна, назви материків, грамоти.

 

Тип уроку: урок-квест

Хід уроку

І. Організація початку уроку.

1. Привітання

 Ви почули всі дзвінок?

 Він покликав на урок!

- Ви, діти, бачите, що ми сьогодні не самі, у нас гості. А в  народі кажуть: «Добрий гість – дому радість!» Сподіваюсь, що ви, як і я, раді усім присутнім. Тож поверніться, будь ласка,  та привітайтесь.

2.Хвилинка релаксації

- А для того, щоб нам усім краще налаштуватись на роботу і трішечки розвіяти хвилювання, пропоную зручно вмоститися, заплющити очі і спробувати уявити те, що ви зараз почуєте.

Вмикаю(проектую)  на мультимедійну дошку відеозапис морського прибою

3. Оголошення теми уроку.

- Діти, які картини поставали у вашій уяві?

- Здогадалися якій темі буде присвячений сьогоднішній наш урок?

-  Так, сьогодні ми узагальнимо, систематизуємо свої знання з теми «Океани та материки Землі» і зробимо це в дуже цікавій незвичній формі – уроку-квесту.  СЛАЙД 1( на мультимедійній дошці проетується тема уроку)

 

ІІ. Узагальнення та систематизація знань учнів.

1. Вступне слово.

- А що таке квест?

- Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями завдань.

СЛАЙД 2(на дошці визначання квесту)

-   Відправимося ми на великому кораблі СЛАЙД 3 (анімація корабля, що пливе)  і кожного разу, зупиняючись біля материка, будете отримувати завдання, виконавши яке, зможете подорожувати далі. За кожне правильно виконане завдання ви будете отримувати фішки, в кінці,  підрахувавши їх, визначимо переможця.

2. Вправа «Очікування»

- У кожного з вас на партах є  невеличкі кораблики . Я вас попрошу подумати і  написати на них, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку і прикріпити їх на фоні зображення великого корабля. А тоді, наприкінці заняття, ми подивимось чи справдились ваші очікування.  ( діти приклеюють)

- А я очікую, що на цьому уроці ви будете активними, розкутими , а  наше заняття буде творчим і креативним. Діти, я бажаю вам успіхів.

Стукіт в двері

3. Гість.

Вчитель:  Діти, хтось до нас хоче завітати. Але ж, здається , всі вже прийшли? Хто це, цікаво?

Заходить Нептун (вмикається мелодія)

Нептун: Я є цар глибин бездонних

Я господар просторів водних

В глибині моїх морів

Безліч скарбів, кораблів.

Держу в руці я свій гарпун

Відгадали? Я ….Нептун

- Почув я одну новину, що учні 4 класу Вербської школи сьогодні матимуть урок – квест по темі «Океани Землі». А я дуже обожнюю все, що пов'язане з водою. Тому й вирішив завітати до вас і переконатися, що й ви, любі мої, знаєте багато про мою домівку. А якщо ж ні, то заберу вас усіх до себе в океанські глибини. Будете мені прислуговувати, поки не вивчите всієї необхідної інформації про Світовий океан!

Вчитель: Ну що ти, царю Нептуне, не лякай так наших дітей! Ти краще присядь, відпочинь. Ти ж, напевно дуже стомився з дороги і тому такий злий. Наші четвертокласники дуже люблять вивчати природознавство і знають багато про материки й океани. І ти зараз в цьому переконаєшся.

Нептун: Ну, гаразд. Подивимось.

Вчитель: Отож, ми з вами вирушаємо у навколосвітню подорож по різних континентах. Починаймо нашу велику морську пригоду!

1 порт АВСТРАЛІЯ (Наш клас)  СЛАЙД 4 ( зображення материка і кенгуру)

   А розпочнемо ми  з найменшого материка нашої планети, символом якого є кенгуру. Як він називається? (АВСТРАЛІЯ). Правильно, молодці!  Отже, капітани, запишіть у свої маршрутні листи назву першого порту.

- Зараз кожна команда отримає завдання. Ви повинні їх уважно прочитати і самостійно виконати. Яка команда справилась - піднімає руку. Якщо завдання виконані правильно, то я даю підказку і команда біжить шукає наступний порт із завданнями. Знайшовши конверти ви вертаєтесь до класу і на місті їх виконуєте.  Якщо ж команда не вірно виконала завдання, то їй не надається фішка.

- Все зрозуміли?

- Для мандрівника важливо вміти користуватися картою. Тож  отримайте свої перші завдання!Час пішов! (Діти отримують конверти з конрутними картами світу. Завдання – підписати кожен материк та океан)

  •                   Молодці  ви уважні, дружні, вмієте користуватися картою! Та маю тепер перевірити вашу кмітливість. Чи ж готові ви до самостійної мандрівки?

2 порт АНТАРКТИДА (спортзал)  СЛАЙД 5 (на дошці-зображення материка)

- Наступний материк до якого ви прибудете  називають «Королевою  холодів» і символом його являється пінгвін, який це материк? 

- Зараз ви отримаєте підказки, де шукати конверт із завданням

Перша команда (синя) – ліворуч від дверей під третьою лавою.  

Друга команда (голуба) – праворуч від дверей за гімнастичною стінкою.

Завдання в конвертах:

1. Чи є на материку постійні жителі? Чому?

2. У якому тепловому поясі знаходиться Антарктида?

3. Якими океанами омивається материк?

4. В якій півкулі розташована Антарктида?

5. До якої групи тварин відноситься пінгвін, символ материка?

 

3 порт АФРИКА (кухня) СЛАЙД 6 (зображення Африки)

 

    Наступний наш порт – це найтепліший материк, символом якого є піраміди та пустелі.  Так, це Африка. Отже, отримайте підказки , де вам шукати конверти із завданнями.

 

 Перша команда шукатиме завдання за батареєю №3 праворуч від дверей

 

Друга команда – під  столом №2  ліворуч від дверей

 

Завдання – розгадай кросворд

1. Корінна рада жителів материка.

2. Тварина, яка характерна саме для цього континенту. Має коричневе забарвлення та довгу шию.

3. Тепловий пояс, в якому знаходиться континент.

4. Ім'я чудового лікаря, який їздив в Африку лікувати тварин ( мультфільм)

5. Назва найбільшої річки Африки.

6. Назва найближчого континенту до Африки.

 

4 порт   ПІВДЕННА АМЕРИКА (бібліотека) СЛАЙД 7 (зображення Пд.Америки)

 

   Наступний порт – це найвологіший материк, на якому живе найменший у світі птах. Це Пд. Америка.

 

Ваші підказки.

 

Перша команда – біля картини з квітами

Друга команда – під сейфом

 

      Цей порт приніс вам таке завдання – написати якомога більше фактів про найбільший океан нашої  планети. Виграє та команда, яка напише більшу їх кількість .

 

5 порт ПІВНІЧНА АМЕРИКА ( інформатичний кабінет) СЛАЙД 8

 

Порт №5 – це материк, який знаходиться у Західній півкулі, а корінним населенням якого вважаються індіанці. Це Північна Америка.

 

Підказка для голубої команди – ваше завдання шукайте на вчительському столі.

Підказка для синіх – ваше завдання біля монітора на тумбі

 

Завдання «Відповідність»

 

- Точки Землі, які                                   Океани

проходять через

земну вісь

 

-Колір,яким на                                        Блакитний

карті позначені

рівнини

 

-Величезні простори                               Глобус

води

 

-Зменшена модель земної                        Зелений

кулі

 

-Колір,яким на карті                                Північний і Південний полюси

позначають водойми

 

-Зменшене зображення                             Карта

земної поверхні

 

 

6 порт ЄВРАЗІЯ ( коридор) СЛАЙД 9

 

 Наш останній порт – це найбільший за розмірами материк, в центрі якого розташована наша люба ненька Україна. Правильно, це Євразія.

 

Підказка для команди синіх – ваше завдання знаходиться на підвіконні четвертого вікна праворуч

 

 Підказка для команди голубих – ваше завдання знаходиться за батареєю біля вхідних дверей.

 

Завдання «Відгадай мене»

 

1. Я – найбільший океан. Мене відкрив Ф.Магеллан у 1519 році, у моїх водах плаває понад 2000 видів риб (Тихий океан)

2. Велика ділянка суші, яка омивається водою з усіх боків (Материк)

3. На планеті Земля нас є шість (материків)

4. Цей материк складається з двох  рівноправних частин (Євразія)

5. Я – материк, розташований у східній півкулі, мої береги омиваються водами Індійського та Атлантичного океанів. (Африка)

6.Я – материк, на якому знаходиться Південний полюс.

7. Я за розмірами посідаю третє місце, я найтепліший океан, мій рослинний і тваринний світ дуже багатий.

8. Я – найменший материк Східної півкулі ( Австралія)

9. Я – найтепліший і найсолоніший океан, в моїх водах водиться скумбрія, тріска, безліч китів, на моєму дні відкрили родовища нафти та газу (Атлантичний)

10. Я  - найменший та найхолодніший океан.

 

ІІІ. Підсумок уроку.

1. Визначення та нагородження переможця.

 

- Отож , настав час підрахувати фішки і визначити переможця.

Для початку перевіримо, чи у всіх заповнені маршрутні листи, чи всі завдання виконані і фішки отримані. Молодці! Отже, перемогу у квесті отримує команда ….

Даю грамоти

 

Нептун: Ви, діти , дійсно молодці!  Вибачте, якщо я вас налякав. Бачу, що багато знаєте про океани! Тож, друзі мої! Як відомо - без води - і ні туди, і ні сюди! Бережіть її, користуйтеся нею розумно, не забруднюйте водойми - тоді я, повелитель вод земних, стану вам вірним другом навіки! Вічна слава воді! До зустрічі!

 

 

2. Слово вчителя

- Тож якого висновку ви дійшли? Чи зможе існувати все живе на планеті Земля без океанів? (Звісно, ні).

- Океан став колискою життя на планеті. Не буде океанів – не буде життя на Землі.

 - Діти, сподобався вам наш урок?

- Що найбільше сподобалось?

- Діти,  чи справдилися ваші очікування?

Дякую за роботу. Поаплодуйте собі!Ви – молодці!

СЛАЙД 10 (вмикається анімація «оплески»)

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тимошенко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 квітня 2019
Переглядів
1302
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку