Календарне планування уроків природознавства в 4 класі за Грущинською у2019-20 н. р
Календарно – тематичне планування
«Природознавство»
складено відповідно до
від 20.04.2018 № 407)
( наказ МОН від 29.05.15 № 584)
Методичне забезпечення:
Природоведение:
И.Грущинская.4 класс
– К. :«Освіта», 2015. – 160 с.
68 годин на рік,
2 год на тиждень
Мета освітньої галузі
Підсумкова перевірка здійснюється письмово у формі темат контрольної роботи в кінці вивчення теми (2-4 кл.). Протягом навч року передбачається 6 тематич контр робіт (по 3 роботи у кожному семестрі).
Тематична контр робота може бути: комбінованою, що включає завдання з кожного об’єкта, що підлягає підсумк перевірці; тестовою, що складається із тест завдань закритого і відкритого типів.
№ |
|
Тема |
С |
Дата |
|
|
|
І семестр |
|
|
|
Тема 1 Всесвіт і Сонячна система ( год) |
|||||
1. |
|
Уявленнядавніх людей про Землю і Всесвіт |
|
|
|
2. |
|
Склад Сонячної системи: Сонце, великі та карликові планети, малі тіла. |
|
|
|
3. |
|
Сонце –зоря,центральне тіло Сонячної системи. |
|
|
|
4. |
|
Планети Сонячної системи. |
|
|
|
5. |
|
Земля – планета Сонячної системи. Вплив Сонця на різноманітність природи Землі. Теплові пояси. |
|
|
|
6. |
|
Добовий і річний рух Землі. |
|
|
|
7. |
|
Місяць – природний супутник Землі. |
|
|
|
8. |
|
Сузір’я. Велика та Мала Ведмедиця. Полярна зоря |
|
|
|
9. |
|
Молочний Шлях – наша Галактика. Сучасні уявлення про Всесвіт. |
|
|
|
10. |
|
Навчальний проект «Крижані велетні” (про Юпітер, Сатурн, Нептун, Уран). |
|
|
|
11. |
|
Контрольна робота №1 |
|
|
|
Тема 2 . План і карта ( год) |
|||||
|
|
Чому не можна зайти за обрій |
|
|
|
|
|
Як навчитися орієнтуватися на місцевості |
|
|
|
|
|
Як орієнтуватися за допомогою компаса Екскурсія. Визначення сторін горизонту за допомогою Сонця, компасу та місцевих ознак. |
|
|
|
|
|
Для чого потрібні плани місцевості.Масштаб.Пр.р. 1.Читання плану місцевості. |
|
|
|
|
|
Про що може розповісти карта |
|
|
|
|
|
Для чого потрібно вміти читати плани та карти. Практична робота 2. Читання карти. Порівняння плану та карти |
|
|
|
|
|
Перевір свої досягнення Контрольна робота №2 |
|
|
|
Тема 3. Материки та океани (ч.1) ( годин) |
|||||
|
|
Населення Землі |
|
|
|
|
|
Умови життя на Землі. |
|
|
|
|
|
Океани й материки Землі. Практична робота № 3. Читання карти світу |
|
|
|
|
|
Світовий океан |
|
|
|
|
|
Особливості природи Тихого океану. |
|
|
|
|
|
Неповторність Атлантичного океану. |
|
|
|
|
|
Неповторні риси Індійського океану. |
|
|
|
|
|
Особливості природи Північного Льодовитого океану. |
|
|
|
|
|
Найбільший материк Землі |
|
|
|
|
|
Особливості рослин і твар світу Євразії |
|
|
|
|
|
Найбільші країни Євразії. Контрольна робота № 3 |
|
|
|
|
|
Навчальний проект Ми живемо в Євразії. |
|
|
|
ІІ семестр Тема 4. Материки та океани (ч.2) ( годин)
|
|||||
|
|
Найспекотливіший материк Землі |
|
|
|
|
|
Особливості рослинного і тваринного світу Африки |
|
|
|
|
|
Найбільші країни Африки. |
|
|
|
|
|
Неповторність Північної Америки. |
|
|
|
|
|
Особливості рослинного і тваринного світу Північної Америки |
|
|
|
|
|
Найбільші країни Північної Америки |
|
|
|
|
|
Чим Південна Америка відрізняється від інших материків |
|
|
|
|
|
Особливості рослинного і тваринного світу Південної Америки |
|
|
|
|
|
Найбільші країни Південної Америки |
|
|
|
|
|
Найсухіший материк Землі - Австралія |
|
|
|
|
|
Особливості рослинного і тваринного світу Австралії |
|
|
|
|
|
Особливості Антарктиди.Практична робота №4.Позначення на контурній карті назв материків і океанів. |
|
|
|
|
|
Дослідницький проект «Подорож Антарктидою» |
|
|
|
|
|
Контрольна робота №4 |
|
|
|
Тема 5. Природа України (ч.1) ( годин) |
|||||
|
|
Україна на карті. |
|
|
|
|
|
Україна на картіПрактичні роботи №5. Позначення на контурну карту столиці та міст України. |
|
|
|
|
|
Корисні копалини України Пр.робота №6Позначення форм земної поверхні |
|
|
|
|
|
Водойми на Україні |
|
|
|
|
|
Українські річки |
|
|
|
|
|
Чим відрізняється рівнинна річка від гірської |
|
|
|
|
|
Неповторність Чорного і Азовського морів |
|
|
|
|
|
Значення водойм для життя людей.Пр.робота №7. Позначення водойм на к.к України |
|
|
|
|
|
Ґрунти України. Охорона ґрунтів.. Контрольна робота №5 |
|
|
|
Тема 5. Природа України (ч.2) ( годин) |
|||||
|
|
Природні зони України .Карта природних зон України |
|
|
|
|
|
Природа Полісся |
|
|
|
|
|
Як природа Полісся впливає на господарську діяльність людини |
|
|
|
|
|
Лісостеп |
|
|
|
|
|
Як природа лісостепу впливає на господарську діяльність людини |
|
|
|
|
|
Степ. Екскурсія 2. Ознайомлення з формами рельєфу, водоймами, рослинним та тваринним світом, ґрунтами рідного краю |
|
|
|
|
|
Галузі господарства степної зони |
|
|
|
|
|
Гори України. Українські Карпати. |
|
|
|
|
|
Кримські гори. |
|
|
|
|
|
Природні заповідники України |
|
|
|
|
|
Навчальний проект Добра справа для природи. |
|
|
|
|
|
Контрольна робота №6 |
|
|
|
|
|
Підсумковий тест. |
|
|
|
|
|
Вікторина- підсумок |
|
|
|
|
|
Підсумковий урок за рік |
|
|
|
Вимоги до комбінованої контрольної роботи у 3-4 класах
№ з/п |
Види завдань |
Кіл-сть завд |
за прав завдання |
Макс балів |
1. |
на перевірку знань про предмети і явища природи, їх взаємозв і залежн між ними |
3 |
1 бал |
3 бали |
2. |
на перевірку умінь виконувати різні види навчально-пізнавальних дій щодо об'єктів природи та інфор про них |
1 |
1 бал |
1 бали |
3. |
на перевірку умінь оцінювати об'єкти природи, а також власну поведінку та ін людей серед природи |
2 |
1 бал |
2 бали |
4. |
на перевірку умінь застосовувати набуті знання й навички у своєму повсяк житті |
2 |
1 бал |
2 бали |
5. |
на перевірку досвіду емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього світу і природи, до різн видів діяльності |
1 |
2 бали |
2 бал |
6. |
на перевірку умінь твор заст набутих прир знань і способів діяльн в змінених ситу |
1 |
2 бали |
2 бали |
Разом |
10 |
- |
12 бал |
Вимоги до тестової контрольної роботи у 3-4 класах
№ з/п |
Види завдань |
Кільк завдан |
Кільбалів за прав зав |
Макс балів |
1. |
Завдання закритого типу з вибором 1 відповіді серед трьох |
3 |
1 бал |
3 бали |
2. |
Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами |
2 |
2 бали |
4 бали |
3. |
Завдання відкритого типу з короткою відповіддю |
1 |
2 бали |
2 бали |
4. |
Завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю |
1 |
3 бали |
3 бали |
Разом |
7 |
- |
12 балів |
Оновлення в програмі
Спростити розділ „Всесвіт і Сонячна система”. |
Враховано. Зміст розділу та держані вимоги уточнені, відповідають державним стандартам. |
EЗменшити об’єм інформації на вивчення розділу «Природа материків і океанів». |
Враховано. Вилучена тема „Розселення людей на Землі. Чисельність населення Землі, її зміна”. Обсяг інформації про материки та океани, кількість годин на їхнє вивчення вчитель визначає самостійно. |
Вилучити теми: „Особливості природи Тихого, Атлантичного, Індійського й Північного Льодовитого океанів”. „Особливості природи материків Землі. Євразія, Африка, П , Півд Америка, Австралія, Антарктида” (матеріал вивчається в 7-8 к |
Враховано частково. Вилучено детальний план вивчення материків, запропоновано використання електронного ресурсу (за вибором учителя). |
Змінити назви практичних робіт і навчальних проектів (не відповідають віковим особливостям учнів початкової школи). |
Враховано. Назви навчальних проектів, практичних робіт та уроків-екскурсій учитель визначає самостійно, відповідно до змісту навчального матеріалу із врахуванням вікових особливостей, або обирає із запропонованих. |
Обсяг та зміст навчального матеріалу в розділі „Природа України” наблизити до вікових особливостей молодших школярів. |
Враховано. Вилучено детальний алгоритм вивчення природних зон. Кількість годин на вивчення теми вчитель може збільшити за рахунок розвантаження програми. |
Вилучити розділ „Тіла і речовини”. |
Частково враховано. Тему „Тіла і речовини” інтегровано у навчальний зміст 1-го, 2-го,3-го та 4-го класів. |