Тема: Валентність і ступінь окиснення.
Мета: створити умови для формування уявлення про валентність і ступінь окиснення;
сприяти розвитку пам’яті, уваги, мислення, уміння на основі отриманих конкретних окремих фактів складати уявлення про певне поняття;
виховувати почуття єдності з колективом, удосконалювати вміння надавати інформацію та отримувати її від інших.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Основні поняття і терміни: ступінь окиснення, електронегативність, валентність.
Обладнання та реактиви: таблиця ”Зміна ступення окиснення елементів у періодах”. Періодична система хімічних елементів.
Форми і методи: фронтальні, індивідуальні.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
Кожен учень отримує картку з певним фактом. Після того як він прочитає надану інформацію, він може ходити по класу, ознайомлюючи зі своїм фактом інших однокласників. Однак говорити одначасно йому дозволяється тільки з однією особою. Завдання полягає в тому, щоб поділитися своїм фактом і самому дізнатися про певну інформацію від іншого учня. По закінченні ознайомлення з усіма фактами учні обговорюють те, про що дізналися.
Кожен учень отримує картку з певним фактом.
+3 + (-1) -3 = 0;
IV. Закріплення вивченого.
Бесіда з учням за результатами спілкування. Учні почерзі відповідають на поставлені запитання, доповнюючи один одного. Усі факти записуються на дошці.
Запитання:
1.Що таке ступінь окиснення?
2. У чому виявляється його подібність і відмінність порівняно з поняттям «валентність»?
3.Визначте ступені окиснення атомів елементів у сполуках, формули яких:
а) N2, N02, NO, N205, N2O, N2O3;
б) MnSO4, MnO2, Mn2O7, Mn2O3;
в) As2O3, AsH3, H2, H2O;
4. Визначте ступені окиснення атомів елементів у сполуках:
а) H2S04, S02, S03, MgSO4;
б) НР03, Ba(N03)2, A12(SO4)3, P2O5;
в) Са3(Р04)2, A1(N03)3, Na2SO4.
V. Домашнє завдання.
Вивчити § 15