Урок 4
Тема: Веди як пам'ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис.до н.е. Космогонічні міфи Вед, образи ведійської міфології.
Дата:
Мета:
навчальна: повідомити про Веди як найдавнішу книгу людства; ознайомити учнів з інформацією про походження та побудову Вед, образами ведійської міфології; прочитати гімни з Рігведи;;
розвивальна: розвивати творчі здібності учнів та уміння опрацьовувати отриману інформацію;
виховна: виховувати в учнів терпимість та толерантне ставлення до вірувань інших релігій.
Обладнання та матеріали: мультимедійна дошка, ілюстрації до міфів.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань і формування на їх основі вмінь та навичок учнів.
Хід уроку
IІI. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя
Веди – одна із найдавніших священних книг людства. Написано Веди давньоіндійською літературною мовою – санскритом. До Вед входять 4 збірки (сам-хіти) «Рігведа» (гімни), «Самаведа» (пісні), «Яджурведа» (ритуали), «Атхарваведа». -найдавніша та найцікавіша в художньому плані; -1028 гімнів; -основне джерело для вивчення ведійської міфології.
Перегляд відео-презентації
Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=M8xWO34ycn0
Словникова робота.
Веди (від санскр. священне знання) — найдавніші індоіранські тексти, пам’ятки давньоіндійської літератури (в індуїзмі вважаються священними, переказаними через одкровення).
Робота з підручником.
Тестові завдання
1. Веди – найдавніші пам’ятки:
А) індійської словесності;
Б) ісламу;
В) християнства.
2. Слово «веда» на санскриті означає:
А) читання;
Б) книги;
В) духовне знання, вчення.
3. Яке вчення стверджує, щоб жити без страждань, треба позбутися бажань:
А) брахманізм;
Б) індуїзм;
В) буддизм
4. Рігведа- це:
А) книга заклинань;
Б) книга гімнів;
В) книга пісень.
5. Карма -це:
А) призначення людини;
Б) відповідальність за вчинки;
В) молитовний вірш.
6. Хто є автором ведійських текстів:
А) ріші;
Б) апостоли;
В) пророки.
Гра «Встанови відповідності»
1. а) Брахма
2. б) Шива
3. в) Вішну
Відповідь: 1.в, 2.а, 3.б.