2 клас
Образотворче мистецтво
Тема. Весна прийшла
Мета. Поглибити та уточнити знання дітей про квіти, їхню роль у житті людини; ознайомити учнів з творчістю художниці Катерини Василівни Білокур на прикладі її картин; навчати передавати на папері особливості будови квітів, їх форму і колір; закріплювати навички роботи з фарбами. Розвивати уяву, фантазію, образне мислення. Виховувати шанобливе ставлення до творчості, до квітів.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Обладнання: альбом, простий олівець, гумка, пензлик, фарби, стакан з водою, підручник, демонстраційний матеріал.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Сідайте, діти, тихенько. Перевірте, чи все необхідне до уроку ви підготували (альбом, простий олівець, гумка, пензлик, фарби, стакан з водою, підручник). Будемо розпочинати урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Квіти – постійні супутники людей. Напевно немає жодної людини на світі, яка не зупиняла на мить свій погляд на квітах. З давніх-давен їх використовували в обрядах, побуті, кулінарії і косметиці. Люди вивчали цілющі властивості квітів, їхній вплив на людську душу і використовували їх у лікувальних цілях. Квіти – наші обереги, окраса життя, символ української землі, історія нашого народу.
Народилася Катерина Білокур в с. Богданівці, тепер Яготинського району, Київської області у сім’ї бідного селянина. До школи не ходила, сама навчилася читати і писати. Дівчинка дуже любила малювати. Найбільше вона любила малювати квіти. Картини Катерини Білокур відрізняються від картин інших художників тим, що вона малювала квіти весни та осені в одному букеті. Таке може бути лише в уяві. На її картинах поєднуються природність і фантастичність.
V. Практична робота учнів.
1. Робота за підручником (с. 95)
а) читання вірша Марії Познанської «Весна»;
б)перегляд малюнків весняних квітів у підручнику;
2. Відгадування загадки. Читання вірша.
Я найпершим зацвітаю
Білим цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка.
Бо мене не буде влітку.
(підсніжник)
Ми – фіалочки синенькі,
Наші квіти запашні.
Розцвітаємо раненько
Скрізь під лісом навесні.
VІ. Фізкультхвилинка.
Кожен бутончик схилятися рад
Вправо і вліво, вперед і назад.
Тепер не страшні їм ні спека, ні злива –
Вони розцвітають в букеті красивім.
А) робота простим олівцем;
Б) робота в кольорі; повторення правил роботи фарбами.
VІІ. Підсумок уроку.
Катерина Білокур дуже любила квіти і ніколи їх не зривала, а тільки малювала. Тож і ми давайте будемо бережливо ставитися до чудового царства квітів.
До сонця повертаю голівоньку свою.
(соняшник)
(барвінок)
(підсніжник)
(айстра)
(калина)
с |
о |
н |
я |
ш |
н |
и |
к
|
|
|||||||
|
б |
а |
р |
в |
і
|
н |
о |
к |
|
||||||
|
п |
і |
д
|
с |
н |
і |
ж |
н |
и |
к |
|||||
|
а |
й |
с |
т |
р
|
а |
|
||||||||
к |
а |
л |
и |
н
|
а |
||||||||||