Урок образотворчого мистецтва в 2класі "Поняття композиційного центру. Виділення головного в композиції. ОПЗ : виконання композиції «Зимова ніч» (пластилін або гуаш)"

Про матеріал
Тема.Поняття композиційного центру. Виділення головного в композиції. ОПЗ : виконання композиції «Зимова ніч» (пластилін або гуаш) Мета: навчальна: пояснювати учням поняття центр композиції; ознайомлювати з поняттям пейзаж; закріплювати розуміння поняття лінія зламу земля — небо, лінія горизонту, ускладнення палітри; відпрацьовувати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички створення необхідного кольору змішуванням спектральних кольорів; навчати дітей розподіляти зображення за принципом «ближче — більше, далі — менше», поділяти площини на горизонтальні та вертикальні; розвивальна: активізовувати спостережливість, фантазію, сенсорні уміння та навички; розвивати дрібну моторику руки; виховна: виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості. Оснащення: візуальний ряд: схеми («Положення об’єкта на площині аркуша»); навчальні плакати; фотороботи; репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; музичний ряд: П. Чайковський «Пори року. Грудень», Ф. Шопен «Ноктюрн»; обладнання: ТЗН; матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Тип уроку: комбінований урок. Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.
Перегляд файлу

Дата                                        Урок                                  Обр. мис-во                       2 кл.          

Тема.Поняття композиційного центру. Виділення головного в композиції. ОПЗ : виконання композиції «Зимова ніч» (пластилін або гуаш)

Мета: навчальна: пояснювати учням поняття центр композиції; ознайомлювати з поняттям пейзаж; закріплювати розуміння поняття лінія зламу земля — небо, лінія горизонту, ускладнення палітри; відпрацьовувати правильну побудову композиції на аркуші паперу; закріплювати навички створення необхідного кольору змішуванням спектральних кольорів; навчати дітей розподіляти зображення за принципом «ближче — більше, далі — менше», поділяти площини на горизонтальні та вертикальні; розвивальна: активізовувати спостережливість, фантазію, сенсорні уміння та навички; розвивати дрібну моторику руки; виховна: виховувати естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості.

Оснащення: візуальний ряд: схеми («Положення об’єкта на площині аркуша»); навчальні плакати; фотороботи; репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; музичний ряд: П. Чайковський «Пори року. Грудень», Ф. Шопен «Ноктюрн»; обладнання: ТЗН; матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Перебіг уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Бесіда

Яку лінію художники називають лінією горизонту?
Як нам знайти її на вулиці?
Які кольори художники називають основними, а які — змішаними?

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Бесіда
Заплющте очі й уявіть, що до нас у клас увійшла Зима. Спочатку ми відчуємо запахи. Чим вона пахне? (Мандаринами, ялинкою, снігом.)
Які звуки супроводжують кроки Зими? (Рипить сніг під ногами, стукають одна об одну змерзлі гілки дерев, завиває хуртовина.)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Організація сприйняття творів мистецтва
-Розгляньте репродукції картин І. І. Шишкіна «На півночі дикій» та «Зима».

-Як ви гадаєте, який період зими зобразив художник?

-Чи можна сказати, в якому місяці написані ці картини? Чому ви так вважаєте?

-Які фарби використав Шишкін? Яких фарб більше?

-Які настрої викликають ці картини?

-Як би ви назвали кожну з картин?

-Про що розповів художник у кожній із картин?

    На скелі, серед снігу і темряви, самотньо стоїть могутня сосна. Наперекір лютим морозам, вітрам і снігам, вона росте там, де ніщо рости не може. Здається, немає такої сили, що змогла б її здолати.

З гідністю височіє над прірвою могутнє, горде дерево, і важкий, блискучий сніг, схожий на пишну ризу священика, пригинає нижні гілки майже до землі.

   Здається, що сосна дивиться на Місяць. Він висвітлює похмуру ущелину, темно-грозові безкраї далі, хмари, висріблює сніг на сосні і навколо.

   Сніг не чисто білий. Художник майстерно показує безліч відтінків снігу. А на верхівці сосни сніг схожий із хмарами, і вони ніби розмовляють між собою. Замерзла тиша. Здається, темрява важче світла, вона густішає і осідає в прірві. Лише самотня сосна-«мрійниця» марить про інший, світлий і радісний світ.

   Картина І. І. Шишкіна «Зима» написана 1890 року. В полотні «Зима» живописець розв’язує складне завдання — передати ледь помітні рухи природи за допомогою відтінків білого кольору.

   Зимовий ліс скований морозом, він застиг і ніби закам’янів. З великою увагою промальовує художник передній план з декількома столітніми соснами. Їх потужні стовбури темніють на тлі яскраво-білого снігу. Шишкін майстерно передає спокійну велич. Праворуч — непрохідна стіна похмурого лісу. Усе навколо занурене в тіні. Але ось промінь сонця проникає в царство снігу та висвітлює галявину, розфарбовуючи її в рожево-золотавий колір. Майстерно художник малює безтурботний зимовий спокій. Ніщо не порушує тиші цього дивного гарного дня. І навіть птах на гілці, здається, не живий, а якийсь кришталевий.

   У першій картині уся наша увага спрямована на самотнє дерево. Ми сприймаємо його як живу істоту, співчуваємо йому, сумуємо разом із ним.

   У  другій картині художник не виділяє головного зображення. Центром композиції є освітлена зимовим сонцем галявина, і ми сприймаємо загальний настрій картини, не акцентуючи своєї уваги на певному зображенні.

Отже, ми з’ясували, що у картині все залежить від основної думки, ідеї. Цілісність композиції залежить від підпорядкованості другорядного головному, поєднання всього зображення в єдиному композиційному задумі. Кожна деталь повинна щось додавати для розвитку задуму. Другорядне, малозначуще в композиції не повинне впадати в око, має бути виділений основний об’єкт.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Творче завдання

Пояснення до творчого завдання

- Намалюйте власну розповідь про зимову ніч. (Малювання супроводжується прослуховуванням музики)

2.Правила роботи і техніка безпеки
Головне зображення на малюнку не приховують по кутках аркуша, а розташовують посередині.Головне зображення на малюнку не повинне бути занадто великим (як слон у коробці з-під взуття) або занадто маленьким (як мишеня в басейні).
Малюємо чистими фарбами і ретельно вимиваємо пензлик, коли переходимо від одного кольору до іншого.Не використовуємо під час малювання фарби безпосередньо з банки, а змішуємо їх на палітрі.Під час роботи не розмахуємо пензлями й олівцями.Обережно поводимося з водою і фарбами.

3.Індивідуальна робота за творчим завданням

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Відбувається обговорення учнівських робіт.

 

docx
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
2130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку