Урок на тему "Весна та її ознаки. Весняні місяці."

Про матеріал
Розробка уроку з природознавства "Весна та її ознаки. Весняні місяці." Також я додаю презентацію на цю тему.
Перегляд файлу

Тема.

Весна та її ознаки. Весняні місяці.

Мета: ознайомити учнів із весняними явищами у неживій природі; вчити спостерігати, характеризувати ознаки неживої природи навесні; розвивати уяву; виховувати любов до природи.

I. Організаційний момент

Вправа «Погода»
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?

— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?

2. Запитання для повторення

— Яка пора року закінчилася?
— Згадайте, які основні о знаки зими в природі вам відомі?
— Який місяць закінчився?

Відгадайте загадку .

• Привітанням журавля
Я пробуджую поля,
Я розтоплюю сніги,
Щоб ожило все навкруги.
Відгадайте, хто вона,
Ця красуня чарівна? (Весна)

— Про яку пору року йдеться у вірші? (Про весну)

Дійсно, після суворої красуні-зими з її морозами, хуртовинами, іскристими снігами і дзвінкою кригою до нас приходить весна Про це ми з впевненістю стверджуємо, подивившись на календар 1 березня.
Ось уявіть, що календар зник. Невже весна не прийде, чи ми не помітимо її прихід?

II. Повідомлення теми і мети уроку

Отже, сьогодні на уроці ми маємо з’ясувати, які явища у природі вказують на прихід весни, якими є її головні ознаки, прикмети, та які назви мають весняні місяці.

 

III. Вивчення нового матеріалу

1. Робота над загадками

Спочатку згадаємо назви весняних місяців по порядку. Послухайте загадки про весняні місяці.

Де вона проходить –

Там травиця сходить,

 Квіти розцвітають,

 Солов’ї співають. (Весна) ***

 

Тане сніг і небо плаче,

 Промінь по гіллячкам скаче,

 Кішкам стало не до сну,

– Ми стрічаємо… (весну). ***

 

Все у зелені довкола:

 Пасовища, ліс і поле.

Мчать струмочки до ріки,

Ліплять гнізда ластівки,

І в сороки новина,

 – Облетіла всіх вона, Сповіщаючи: – … (Весна) ***

 

2. Ознаки весни в неживій природі

— Які ознаки весни ви почули в загадках?

• Сонце
— Як світить сонце навесні?
— Чи змінилася висота сонця над горизонтом?
— Чи змінилася тривалість дня?
(Сонце світить яскравіше, ніж узимку; з кожним днем гріє все сильніше; набагато вище піднімається над горизонтом, ніж узимку; дні стають довшими; теплішає.)
— Чи однаково сонце гріє землю в усі весняні місяці? (Ні)
— Який весняний місяць найхолодніший? (Березень) Найтепліший? (Травень) Чому? (У травні Сонце знаходиться вище над горизонтом, ніж у березні, тому в травні тепліше.)

• Небо
— Яке за кольором весняне небо?
— Чи є на небі хмари? Які вони?
— Які опади випадають навесні?

Небо блакитне, високе, по ньому пливуть білі легкі хмари, у березні — сніг, у квітні — сніг і дощ, у травні — дощ .

— Чи бувають навесні грози? Коли? (У кінці квітня, в травні)

• Сніг і лід
— Що відбувається зі снігом навесні?
— Що сталося з льодом на річках навесні? Чому?
— Де залишилося більше снігу? Чому?

Оскільки стає тепліше, сніг тане. Лід на водоймах темніє, вкривається тріщинами, тане.

Перший весняний місяць це –березень (мультфільм про березень)

*снігові замети тануть

*не такі сильні морози

*сонце сильніше пригріває

*тане сніг і лід

*природа поступово пробуджується

• Ґрунт
— Що відбувається навесні із ґрунтом?

Навесні ґрунт відтає. У ньому накопичується багато вологи від снігу, що тане, поступово ґрунт на поверхні підсихає, а в глибині залишається вологим.

— Отже, які зміни в неживій природі відбуваються навесні, як вони пов’язані між собою? (Сонце все вище піднімається над лінією горизонту, тому дні стають довшими, Сонце сильніше гріє землю, тому тане сніг і лід.)

3. Ознаки весни в живій природі

— Які зміни відбуваються в живій природі з приходом весни?
— Що відбувається з деревами і кущами навесні?
— На листяних деревах і кущах набрякають бруньки; з’являються сережки, квіти, потім з’являється листя. У хвойних дерев міняється колір кори, хвої.
— Що відбувається з трав’янистими рослинами?
Землю вкриває молода травичка, багато рослин починають цвісти.
— Що відбувається з комахами? (З приходом тепла комахи вибираються зі своїх укриттів.)
— Які зміни сталися в житті птахів?
— Які зміни сталися в житті звірів?

Отже, зміни в живій природі навесні пов’язані зі змінами в неживій природі. Сонце вище, ніж узимку. Дні стали довшими. На вулиці потеплішало. Небо навесні блакитне, високе. Хмари білі, легкі. Сніг і лід тане. На річках льодохід, повінь. Навесні в різні місяці йде то сніг, то дощ. У травні гримить перша гроза. Ґрунт відтає, на деревах з’являються бруньки, а потім клейкі листочки. Зацвітають первоцвіти. З’являються комахи. Повертаються перелітні птахи. Лісові звірі виводять потомство.

Фізкультхвилинка (Мультфільм-руханка)

 Другий весняний місяць-квітень (мультфільм про квітень)

*земля готується до цвітіння

*на річках лід ламається

*багато води

*дні стають довшими

*дзюркочуть струмочки

*на проталинах з'являються перші квіти

*сонце піднімається високо

Третій місяць весни – травень (мультфільм про травень)

*багато опадів

*прогрівається повітря

*тепла погода

*цвітіння природи

*перший грім

* у птахів та звірів зявляється потомство 

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

1. Гра «Знайди помилку»

• Навесні дні стають коротшими, а ночі довшими.
• Сніги розпускаються.
• Сонечко тане.
• З’являються перші весняні бурульки.
• На деревах набухають квіти.
• Птахи прокидаються від зимового сну.
• Звірі повертаються з теплих країв.

Діти спочатку слухають речення, потім, виправляючи помилки, називають правильно ознаки весни.

• Навесні дні стають довшими, а ночі коротшими.
• Листочки розпускаються.
• Сніг тане.
• З’являються перші весняні квіти.
• На деревах набухають бруньки.
• Звірі прокидаються від зимового сну.
• Птахи повертаються з теплих країв.

2. Гра «Назви зайве слово»

Березень, січень, квітень, травень.
Ведмідь, їжак, журавель, білка.
Лелека, ворона, ластівка, лебідь.

3. Гра «Підкресли прикмети весни»

• Сонце світить яскраво;
• небо ясне, блакитне;
• теплий дощ;
• ніч стає довшою;
• підвищується температура повітря;
• прокидаються після сплячки тварини;
• на деревах бубнявіють бруньки;
• зацвітають проліски.

4. Гра «Поясни народні прикмети»

• Як не лютуй, а на весну брів не хмур.
• Весна — днем красна.
• Весна відмикає дерева й води.
• Березень березовим віником зиму вимітає, а весну в гості запрошує

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Назвіть весняні місяці.
— Які зміни відбуваються в неживій природі навесні?
— Які зміни відбуваються в живій природі навесні?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Горбачова Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Олійник Дарина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
22316
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку