1
Конспект уроку з природознавства
на тему:
“Гори Карпати”
Підготувала
вчитель
Великоберезовицької ЗОШ I-III ст.
Гудак Ірина Вікторівна
Тема: Гори Карпати.
Мета: продовжувати формувати уявлення про природу України , поняття “гори” , формувати уявлення про висотну поясність і причини її виникнення , формувати уявлення про розташування і природні умови , рослинний і тваринний світ Українських Карпат ; розвивати вміння працювати з географічною картою , уміння аналізувати , встановлювати причинно – наслідкові зв’язки , робити висновки , працювати в групах; виховувати бережливе ставлення і любов до природних багатств Батьківщини .
Обладнання : фізична карта України , схематичний малюнок гори , таблиця “ Карпатські гори ” , ілюстрації із зображенням рослин і тварин Українських Карпат і краєвидів гірських масивів .
Методично – дидактичне забезпечення : плакат із записом стежин уроку ; “ Дерево очікувань” ; таблиця “ Морський бій ” , кліше ( для технології “ Метод “ Прес ” ) , пам’ятка про правила роботи в групі , полотно для складання павутинки .
Хід уроку
- Сьогодні до нас на урок завітали гості . То ж давайте привітаємо їх .
Я прошу всіх тихо встати .
Щоб урок наш розпочати .
І у цей незвичний день .
Скажем гостям : “ Добрий день ! ”
- Що говорять синоптики ? ( Черговий учень повідомляє про температуру повітря , силу вітру , стан неба , опади і інші явища природи . Учні класу занотовують спостереження у робочі зошити . )
1. Гра “ Морський бій ” .
- Синоптики прогнозують чудову погоду , тому ми можемо вирушати в уявну подорож . Під час подорожі будемо слухати , працювати , гратися . А куди помандруємо , дізнаємось з гри “ Морський бій ” .
А5 , Б7 , Е2 , Є3 - Гори
Б3 , А2 , Д5 , Е1 , Є2 , И7 , Б10 - Карпати
2. Технологія “ Асоціативний кущ ” .
- Підніміть руки , хто бував з вас у горах Карпатах ? Що асоціюється у вас із цим словом ? ( Спочатку діти висловлюють найстійкіші асоціації, потім – другорядні . Вчитель фіксує відповіді у вигляді своєрідного “ куща ” , який поступово “розростається” ) .
3. Бесіда вчителя .
- Не випадково ми з вами проводили цю вправу , тому що подорожуючи від зупинки до зупинки , ви дізнаєтеся ще більше про гори, про красу природи Українських Карпат , їх рослинний і тваринний світ і їх охорону , закріпимо правила поведінки в природі . А під час подорожі вас чекають такі зупинки :
1) “ Гори ” .
2) “ Що розповідає карта про Карпатські гори ” .
3) “ Рослини Карпат ” .
4) “ Тварини Карпат ” .
5) “ Охорона природи Карпат ”.
4. Категорія “ Очікування ” .
- Ось у нас є “ Дерево очікувань ” . Запишіть на листочках конкретні очікувані результати від сьогоднішнього уроку . Тобто продовжіть мою думку : “ Сьогоднішній урок навчить мене … ” ( Учні працюють в парах . У кожного з учнів на парті листочок , на якому вони записують очікувані результати уроку . )
- Усі ці листочки прикріпіть на “ Дереві очікувань ” , а в кінці уроку ми побачимо , чи досягли ви очікуваного результату .
1. Бесіда .
- Яка форма земної поверхні називається горами ?
- Які частини мають гори ?
- Як гори розрізняють за їх висотою ?
- Що таке гірський хребет ?
- Які гори є в Україні ?
- Де вони знаходяться ?
- Чи однакова рослинність біля підніжжя і на вершинах гір ? Чому ?
2. Практична робота зі схемою на дошці й у підручнику .
1) Розгляньте схематичний малюнок , доведіть , що це не височина а гора . ( Використання технології “ Метод “ Прес ” . )
2) Уважно роздивіться , як рослинність змінюється від підніжжя гори до її вершини .
3) Висловіть припущення щодо причин зміни рослинного світу в горах від підніжжя до вершини .
4) Перевірте свої здогадки , а для цього прочитайте текст “ Гори ” і простим олівцем в підручнику знаком “ + ”позначте те , що ви знали , а знаком “ - ” – те , що для вас було невідомим .
Фізкультхвилинка .
В гори ми ідем всім класом .
В заді рюкзаки з запасом .
Подивились вліво, вправо .
Та цього іще замало .
Вгору очі підняли і смереку обійшли .
Подивились всі під ноги .
Білий гриб росте при долі .
То ж не будем гаять часу .
На вершину дружно класом !
Перша група . ( с. 38 – 39 , завдання 1 , 4 ) .
Друга група . ( с. 38 – 39 , завдання 2 , 3 ) .
2. Гра “ Бережок - річечка ” . ( На основі технології “ Карусель ” ) .
1.Підведення підсумків подорожі .
- Куди ми здійснювали уявну подорож на сьогоднішньому уроці ?
2. Рефлексія вправи “ Очікування ” .
- Якраз час подивитись , чи виправдались ваші очікування . ( Учитель зачитує очікування учнів , а учні констатують , чи всі очікування виправдалися . )
3. Оцінювання учнів . ( Мотивація ) .
1.Опрацювати статті в підручнику . Дати відповіді на запитання після статей і виконати практичні завдання .
2. Закінчити виконання завдання на с. 38 – 39 зошита .
3. Творче завдання : підготувати фактичний матеріал про природу Кримських гір .