Конспект уроку з природознавства на тему “Гори Карпати”

Про матеріал
Сформувати уявлення про природу України, поняття “гори”, формувати уявлення про висотну поясність і причини її виникнення, формувати уявлення про розташування і природні умови , рослинний і тваринний світ Українських Карпат; розвивати вміння працювати з географічною картою, уміння аналізувати, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, робити висновки, працювати в групах.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

Конспект уроку з природознавства

на тему:

Гори Карпати

 

 

 

 

 

 

 

                              Підготувала

                        вчитель

                                                                       Великоберезовицької ЗОШ I-III ст.

                                                  Гудак Ірина Вікторівна

 

 

 

Тема: Гори Карпати.

Мета: продовжувати формувати уявлення про природу України , поняття “гори” , формувати уявлення про висотну поясність і причини її виникнення , формувати уявлення про розташування і природні умови , рослинний і тваринний світ Українських Карпат ; розвивати вміння працювати з географічною картою , уміння аналізувати , встановлювати причинно – наслідкові зв’язки , робити висновки , працювати в групах; виховувати бережливе ставлення і любов до природних багатств Батьківщини .

Обладнання : фізична карта України , схематичний малюнок гори , таблиця   “ Карпатські гори ” , ілюстрації із зображенням рослин і тварин Українських Карпат і краєвидів гірських масивів .

Методично – дидактичне забезпечення : плакат із записом стежин уроку ;      Дерево очікувань ; таблиця Морський бій , кліше ( для технології     Метод Прес ) , памятка про правила роботи в групі , полотно для складання павутинки .

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку .

- Сьогодні до нас на урок завітали гості . То ж  давайте привітаємо їх .

Я прошу всіх тихо встати .

Щоб урок наш розпочати .

                                      І у цей незвичний день .

           Скажем гостям : Добрий день !

  1. Підсумок спостережень за змінами в природі .

- Що говорять синоптики ? ( Черговий учень повідомляє про температуру повітря , силу вітру , стан неба , опади і інші явища природи . Учні класу занотовують спостереження у робочі зошити . )

  1. Актуалізація знань учнів . Повідомлення теми і завдань уроку.

1. Гра  Морський бій .

- Синоптики прогнозують чудову погоду , тому ми можемо вирушати в уявну подорож . Під час подорожі будемо слухати , працювати , гратися . А куди помандруємо , дізнаємось з гри  Морський бій .

А5  ,  Б7  ,  Е2  ,  Є3    -  Гори

Б3  ,  А2  ,  Д5  ,  Е1  ,  Є2  ,  И7  ,  Б10  -  Карпати

 

 

2. Технологія  Асоціативний кущ .

- Підніміть руки , хто бував з вас у горах Карпатах ? Що асоціюється у вас із цим словом ? ( Спочатку діти висловлюють найстійкіші асоціації, потім – другорядні . Вчитель фіксує відповіді у вигляді своєрідного “ куща ” , який поступово “розростається” ) .

3. Бесіда вчителя .

- Не випадково ми з вами проводили цю вправу , тому що  подорожуючи від зупинки до зупинки , ви дізнаєтеся ще більше про гори, про красу природи Українських Карпат , їх рослинний і тваринний світ і їх охорону , закріпимо правила поведінки в природі . А під час подорожі вас чекають такі зупинки :

1)  Гори .

2)  Що розповідає карта про Карпатські гори .

3)  Рослини Карпат .

4)  Тварини Карпат .

5)  Охорона природи Карпат .

4. Категорія Очікування .

- Ось у нас є Дерево очікувань . Запишіть на листочках конкретні очікувані результати від сьогоднішнього уроку . Тобто продовжіть мою думку : Сьогоднішній урок навчить мене … ( Учні працюють в парах . У кожного з учнів на парті листочок , на якому вони записують очікувані результати уроку . )

- Усі ці листочки прикріпіть на Дереві очікувань , а в кінці уроку ми побачимо , чи досягли ви очікуваного результату .

  1. Вивчення нового матеріалу . Зупинка перша  “ Гори ” .

1. Бесіда .

- Яка форма земної поверхні називається горами ?

- Які частини мають гори ?

- Як гори розрізняють за їх висотою ?

- Що таке гірський хребет ?

- Які гори є в Україні ?

- Де вони знаходяться ?

- Чи однакова рослинність біля підніжжя і на вершинах гір ? Чому ?

2. Практична робота зі схемою на дошці й у підручнику  .

1) Розгляньте схематичний малюнок , доведіть , що це не височина а      гора . ( Використання технології  Метод Прес . )

2) Уважно роздивіться , як рослинність змінюється від підніжжя гори до її вершини .

3) Висловіть припущення щодо причин зміни рослинного світу в горах від підніжжя до вершини .

4) Перевірте свої здогадки , а для цього прочитайте текст Гори            і простим олівцем в підручнику знаком + позначте те , що ви знали , а знаком - – те , що для вас було невідомим .

  1. Зупинка друга  “ Що розповідає карта про Карпатські гори ” . Практична робота з фізичною картою України .
  1. Знайдіть на карті Карпатські гори , поясніть , як це легко зробити .
  2. Визначте , у якій частині України вони знаходяться .
  3. Знайдіть найвищу вершину Карпат . Назвіть її .
  4. Визначте річки , які беруть початок у Карпатах .
  5. Пригадайте назву озера , яке є у Карпатах .
  6. Поміркуйте , чому на карті написано не Карпатські гори , а Українські Карпати . ( Використання технології  “ Метод “ Прес ” . )

Фізкультхвилинка .

В гори ми ідем всім класом .

                                  В заді рюкзаки з запасом .

                                  Подивились вліво, вправо .

                                  Та цього іще замало .

                Вгору очі підняли і смереку обійшли .

                                  Подивились всі під ноги .

                                  Білий гриб росте при долі .

                                  То ж не будем гаять часу .

 На вершину дружно класом !

  1. Зупинка третя “ Рослини Карпат ” . ( Використання ілюстрацій із зображенням рослин ) .
  1. Робота з підручником .
  1. З’ясуйте природні умови Карпат .
  2. Визначте , як рослинний світ Карпатських гір змінюється від підніжжя до вершини .
  1. Ознайомлення з рослинами Карпат на основі індивідуальної пошукової роботи .
  1. Зупинка четверта “ Тварини Карпат ” . ( Використання ілюстрацій із зображенням тварин ) .
  1. Робота з підручником  .
  1. Визначте , які тварини зустрічаються тільки в Карпатах .
  2. Поміркуйте , чому в Карпатах такий різноманітний тваринний світ . ( Використання технології  “ Метод “ Прес ” . )
  1. Ознайомлення з тваринами Карпат на основі індивідуальної пошукової роботи .
  1. Зупинка п’ята “ Охорона природи Карпат ”. Ознайомлення зі змістом Червоної книги України , рослинами і тваринами Карпат , які занесені до Червоної книги України на основі індивідуальної пошукової роботи.
  2. Закріплення знань , умінь і навичок учнів .
  1. Робота в зошиті з друкованою основою . Практична робота в парах .

 Перша група . ( с. 38 – 39 , завдання  1 , 4  ) .

Друга група . ( с. 38 – 39 , завдання 2 , 3  ) .

2. Гра Бережок  -  річечка   . ( На основі технології  Карусель ) .

  1. Підсумок уроку .

1.Підведення підсумків подорожі .

- Куди ми здійснювали уявну подорож на сьогоднішньому уроці ?

2. Рефлексія вправи  Очікування .

- Якраз час подивитись , чи виправдались ваші очікування . (  Учитель зачитує очікування учнів , а учні констатують , чи всі очікування виправдалися . )

3. Оцінювання учнів . ( Мотивація ) .

  1. Домашнє завдання .

1.Опрацювати статті в підручнику  . Дати відповіді на запитання після статей і виконати практичні завдання .

2. Закінчити виконання завдання на с. 38 – 39 зошита .

3. Творче завдання : підготувати фактичний матеріал про природу Кримських гір .

 

 

docx
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
1927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку