24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Урок на тему "Відстань між двома точками. Координати середини відрізка"

Про матеріал

Урок побудований на основі проблемно-дослідницького підходу. Саме така форма роботи сприяє тому, що учні є активними учасниками навчального процесу. Під час уроку діти вчаться працювати в групах, висловлювати свої думки, аргументувати, відповідально ставитися до своїх рішень.

Перегляд файлу

Лисенко Олена Євгенівна

9 клас. Геометрія. Урок № 1

 

Тема уроку: Декартові координати на площині. Відстань між двома точками.

                      Координати середини відрізка

Мета уроку:

навчальна: формувати вміння аналізувати, систематизувати та поглибити знання про декартові координати на площині;

розвивальна: розвивати  навики пошукової дослідницької діяльності, вміння слухати, аналізувати, формулювати висновок, захищати свою думку; критичне мислення учнів;

виховна: виховувати  інтерес до вивчення математики, потяг до наукової творчості, позитивні риси характеру: чесність і правдивість, культуру думки і поведінки, наполегливість і силу волі, відповідальність за доручену справу, уміння працювати у команді

Форма проведення заняття: урок

Тип уроку: комбінований

План уроку

Зібратися разом – це початок,

триматися разом – це прогрес,

 працювати разом – це успіх.

                                    Г. Форд

I. Організаційний етап

  Підготовка учнів до роботи на уроці, створення позитивного настрою учнів.

ІІ. Оголошення теми уроку

     Обговорення девізу уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

     Створення проблемної ситуації і її розв’язання.

 

 Проблемні питання:

  1. Відстань між двома точками

А) На прямій

C:\Users\Yagotin\Desktop\Відстань між точками.png

Знайдіть відстань АК (слайд 3).

 

 

C:\Users\Yagotin\Desktop\Відстань між точками.png

 Знайдіть відстань ВС (слайд 4).

 

 

 

 

Б) На декартовій площині

Відео про Рене Декарта

https://www.youtube.com/watch?v=72e6Ed0CnL8  (4.58 хв)

C:\Users\Yagotin\Desktop\Відстань між точками.png

 

Знайдіть координати

даних точок (слайд 5).

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Yagotin\Desktop\Відстань між точками.png

 

Яка відстань між точками В і С?

(Слайд 6)

 

 

 

 

 

C:\Users\Yagotin\Desktop\Відстань між точками.png

 

Яка відстань між точками А і С?

(Слайд 7)

 

 

 

 

 

 

 

Як знайти відстань між

точками А і В? (Слайд 8)

 

 

 

 

 

 

Використовуємо попередні міркування!

 

 

 

 

 

 Як же знайти відстань між точками

А (х1; у1) і В (х2; у2), не будуючи самих точок, а знаючи їх координати?

(Слайд 9)

 

 

 

 

 

 

  1. Координати середини відрізка

 

Як знайти координати точки М (х0; у0) – середини відрізка АВ, якщо координати точок відомі – А (х1; у1), В (х2; у2)?

 

 

 

 

За допомогою додаткових добудов отримуємо трапецію А1АВВ1.

Чому цей чотирикутник буде трапецією?

Чому ММ1 є середньою лінією трапеції?

 

 

Розкриваємо модуль і робимо висновок:

 

 

 

IV. Закріплення вивченого. Робота в групах

Виконати завдання по підручнику і зібрати кодове слово.

№ 8.1.

Знайти відстань між точками: 1) 13; 2) .        О

№ 8.4.

Доведіть, що точка М (0; -1) є центром кола, описаного навколо трикутника АВС, якщо А (6; -9), В (-6; 7), С (8; 5).

Знаходимо сторони трикутника і доводимо, що він прямокутний.

АВ – гіпотенуза, середина гіпотенузи – центр кола, описаного навколо трикутника. Точка М (0; -1) і є центром кола, описаного навколо трикутника АВС.                                            У

№ 8.7(1).

С (1; 6)                                                                 К

№ 8.15.

                                       Ш

№ 8.16.

Точка С (х; 0) належить осі абсцис, АС = ВС.

                              П

Кодове слово – пошук. Складіть словосполучення із цим словом:

Пошук істини

Пошук нового

Пошук інформації

Пошук друзів

Пошук шляху

Чим важливе це слово для нас?

  • Активна взаємодія, самоосвіта, рух вперед!

V. Підсумок уроку

Продовжіть речення:

  • Сьогодні я дізнався…
  • Було цікаво…
  • Було важко…
  • Я відчув…
  • Я зрозумів…
  •  Я тепер можу…
  • У мене вийшло…
  •  Я спробую…
  • Урок навчив мене…
  •  Мені захотілось…

 

VІ. Домашнє завдання:

 Вивчити: § 3, п.8

Розвязати: № 8.2; 8.8; 8.14.

Підручник:

Мерзляк А. Г. Геометрія. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. – Харків: Гімназія. – 240 с. – (2017).

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Геометрія 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
2333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку