Критичне мислення. Ромашка Блума

Про матеріал

Для чого потрібно розвивати критичне мислення? Що воно дає людині?

Відчуття свободи власної волі, розширення горизонтів (бачення світу стає ширшим, глибшим, цікавішим), можливість знаходити та приймати певні важливі істини для себе, гнучкість та краща адаптація до змін. Розглянемо один з прийомів - "Ромашка Блума", який дає можливість вчителю залучити дітей до активної співпраці

Перегляд файлу

Прийоми критичного мислення

  На всесвітньому економічному форумі в Давосі, що відбувся в 2016 році, визначені ключові навички в 2020 році, які необхідні для успішної кар’єри. Давайте розглянемо які відбулися зміни і з чим це пов’язано.

  Чому критичне мислення перемістилося на 2 позицію і зявилася нова компетенція емоційний інтелект? (самомотивація, бажання вчитися протягом всього життя)

 

C:\Users\Yagotin\Desktop\3.png                            C:\Users\Yagotin\Desktop\4.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Але для чого потрібно розвивати критичне мислення? Що воно дає людині:

1. Відчуття свободи власної волі.

2. Розширення горизонтів (бачення світу стає ширшим, глибшим, цікавішим).

3. Можливість знаходити та приймати певні важливі істини для себе.

4. Глибоке розуміння себе, своїх цінностей та потреб.

5. Сміливість приймати рішення.

6. Гнучкість та краща адаптація до змін.

7. Врівноваженість та спокій (людина, яка мислить критично, має більше шансів зрозуміти свої потреби та робити те, що не суперечать її внутрішнім переконанням, а відповідно – менше жаліти та розчаровуватися у зробленому).

8. Здатність протистояти інформаційному тиску – не брати на віру все, що читаєш, а перевіряти, аналізувати й приймати зважені рішення.

9. Вміння знаходити та знешкоджувати маніпуляції.

10. Толерантність до думок іншого.

11. Екологічне ставлення до членів колективу/групи, але водночас вміння орієнтуватися в першу чергу на свої власні цінності і не піддаватися тиску певних групових норм.

 

Прийоми критичного мислення

Ромашка Блума

   Інструмент розроблений за педагогічним принципом таксономії (від грец. –

порядок і закон) американського психолога Бенджаміна Блума та його шести рівнів  учбових цілей в когнітивній сфері: знання – розуміння – застосування – аналіз –синтез – оцінка.

Після першого знайомства з інформацією, вчитель задає учням питання:

  1.  Прості/фактичні (на перевірку пам’яті): Що…? Де…? Коли…?
  2.  Уточнюючі: Ти вважаєш, що…? Тобто ти сказав, що…? Ти бачиш це так …?
  3. Пояснюючі: Чому…? Що мається на увазі…?яка головна ідея…?
  4.  Творчі, де є елемент прогнозу/припущення: А що, якби…? Як би покращили…? Запропонуйте  альтернативу…
  5. Оцінювальні: Чим щось відрізняється від іншого? Наскільки цінними є…?

Як би ви визначили/аргументували…? Яке судження ви можете зробити з приводу…?

  1. Практичні, що мають висвітлити зв’язок теорії з життям: Де це застосовується

у повсякденному житті? Як це можна використати на практиці?

Питання можна оформити у вигляді «ромашки Блума» (де на кожній пелюстці –відповідне питання) та дати на опрацювання в командах.

 

 

 

Прийом

«Ромашка Блума»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Скалярний добуток векторів»

Лисенко О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Геометрія 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
3321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку