Урок на тему: "Виготовлення ялинкових прикрас з паперу".

Про матеріал
Розробка уроку з трудового навчання для 5 класу "Виготовлення ялинкових прикрас з паперу в техніці торцювання".
Перегляд файлу

 

Криворізька загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів №55

 

 

 

 

 

 

Урок № 22               Трудове навчання

 

 

Тема: .

   Виготовлення ялинкових прикрас з паперу

5-А клас ( І група)

 

 

 

                                Підготувала

вчитель трудового навчання

Капуста В.М.

 

 

 

2020 р

 

 

Мета:

  • навчальна:  продовжити знайомити учнів з історією виникнення ялинкових прикрас; навчити виготовляти оригінальні ялинкові прикраси у техніці торцювання, удосконалювати прийоми роботи з ручними інструментами; закріпити навички правильної й безпечної роботи;
  • розвивальна: розвивати здібності, просторову уяву, точність у роботі, дрібну моторику пальців рук, пізнавальний інтерес до створення іграшки;
  • виховна:виховувати художній та естетичний смак, творче ставлення до праці, охайність у роботі, поважати народні різдвяні традиції, формувати позитивну мотивацію до навчання.

 

Обладнання, наочність: мультимедійне обладнання, презентація «Ялинкові прикраси в техніці  торцювання(покрокове виконання), штучна настільна ялинка, прикрашена іграшками з різних матеріалів, плакат «Ялинка вражень», кульки жовтого, червоного та синього кольорів, інструкційні картки «Виготовлення новорічної іграшки в техніці торцювання».

 

Матеріали та інструменти: шаблони прикраси, нарізані елементи  різнокольорового гофрованого паперу (темно-зеленого, синого, жовтого та червоного кольорів),  стрічка для петлі, паличка для торцювання, ножиці, клей.

 

Міжпредметні зв’язки: історія, народознавство, образотворче мистецтво.

 

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

 

Форма проведення: майстер-клас.

 

 

Структура уроку

 

І. Органiзацiйна  частина ………………………………………….…..   1 хв.

ІІ. Актуалiзацiя  опорних знань та життєвого досвіду учнів ………..  3 хв.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності  ………………………………… 1 хв.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку   …………………………………1 хв.

V. Узагальнення матеріалу.………………………………………………8 хв.

VІ .Загальний інструктаж. Усвідомлення учнями алгоритму дій.……. 5 хв.

VІІ. Самостійне виконання учнями завдань…………………….………20 хв.

VІІІ. Рефлексія ……………………………………………………………3хв.

ІХ.Підведення підсумків уроку……………………………………..……1 хв

X. Прибирання робочих місць……………………………………………2 хв.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

   1. Підготовка учнів до уроку. Перевірка наявності обладнання.

   2. Привітання гостей.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він зимовий та цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей,

Усміхнімось і промовимо: «Добрий день!»

 

3.Створення позитивного емоційного настрою.

– Ми продовжуємо роботу над проєктом «Ялинкова прикраса».

З кожним днем все ближче до нас улюблене свято Нового року. І в кожному домі, в кожній родині з'явиться зелена красуня  ялинка.  А її гілки прикрашатимуть яскраві іграшки.  Цікаво, яку  ж таємницю ховають ялинкові прикраси?

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ

– Відповідь на поставлене питання ми продовжимо  шукати на протязі нашого уроку.

Пропоную  тестову перевірку  для повторення раніше отриманих знань.

Тестова перевірка  «Виготовленя виробів у техніці торцювання»

  1. Торцювання – це…

а) вид різьблення з деревини;

б)один з видів паперового рукоділля;

в)спосіб скручування з дроту.

2. Торцювання – це…

а) робота не складна, але кропітка;

б) дуже складна робота і надокучлива;

в)робота не складна, не потребує зусиль зовсім.

3. Цій техніці характерний 

а) ефект гладкості;

б) ефект пухнастості;

в)ефект вологості.

4. В основі цієї техніки створення зображень…

   а )за допомогою об’ємних елементів з паперу;

  б) за допомогою пласких елементів з металу;

    в) за допомогою елементів з природного матеріалу.

5. Головний інструмент торцювання –

    а) гостра спиця;

    б)тупий ніж;

    в) довга тонка паличка з тупим кінцем. 

6. Основний матеріал для торцювання…

   а )нарізані шматочки із засушеного листя;

    б) нарізані квадрати з паперу або тканини;

    в) вирізані кружечки з пластику.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

– Найприємніше з усіх свят, повне надій і очікувань, звичайно ж, –

свято Нового року.

Метод «Мозковий  штурм»

– Назвіть, головний атрибут святкування Нового року?

– Що допомагає створити в оселі святковий настрій?

– Які ви знаєте новорічні прикраси?(Ялинкові іграшки, електричні та паперові гірлянди, серпантин, конфетті).

– З чого зроблені ялинкові прикраси?

 

– Для того, щоб зробити оселю гарною перед новорічними святами, зовсім не обов’язково витрачати багато коштів на придбання новорічних прикрас. Багато  іграшок можна виготовити і власноруч.

 

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ                        Cлайд2

 

То ж сьогодні тема нашого уроку: Виготовлення ялинкових прикрас з паперу.

Ми навчимося виготовляти оригінальні ялинкові прикраси у техніці торцювання.

Під час уроку  продовжимо шукати «Яку таємницю ховають ялинкові прикраси?». 

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

 

–Говорять, що в кожній  іграшці  прихована своя таємниця. І деякі з них ми зараз відкриємо.

Кожна новорічна прикраса – це частина казки, у яку так хочеться вірити напередодні Нового року!

 Історія новорічної ялинки дуже цікава. А скільки захоплюючих легенд існує  про її походження! 

1гр. Вам було завдання  дізнатися:

Коли ж  прикрасили першу ялинку?

           –За стародавнім французьким літописом, перші святково вбрані ялинки з'явилися  у 1605 році у місті Ельзасі, Франція.

 

2гр.Вашим завданням було відшукати легенди про  ялинкові прикраси.

За легендою, один майстер вирішив на Різдво порадувати своїх дітей та прикрасити для них ялинку. Але він був дуже бідний. Грошей на фрукти та солодощі для прикрас не вистачало. І тоді він видув зі скла кульки, дуже схожі на яблука. Іграшки вийшли настільки красиві, що про них пішли чутки. Спочатку скляні ялинкові іграшки були з товстого важкого скла. Згодом  з’явилася можливість  розігрівати скло до дуже високої температури.То ж склодуви стали робити гарні витончені прикраси. Та  секрети своєї майстерності зберігали в таємниці.  Тому ще багато років скляні ялинкові іграшки вироблялися тільки в Німеччині і торговці розвозили їх по різних країнах, але  коштували вони дуже дорого. 

3гр. Вам було завдання дізнатися:

 Коли з’явилася традиція прикрашати  ялинку верхівкою?

        Верхівка з’явилася  на ялинці  у 1970 році .

Завдання на розвиток критичного мислення.                           

Ось перед вами зразки різних верхівок.  Знайти одне зображення, яке відмінне від інших. Пояснити у чому його відмінність.

                                                                                                   Слайд 3

(Верхівка (3) виготовлена власноруч)

 

        На сьогодні особливо популярні такі авторські іграшки.

         Скільки радості приносить дітлахам очікування свята! А як приємно прикрашати ялинку гарними прикрасами створеними своїми руками!

Пропоную вам майстер - клас із виготовлення іграшок на ялинку в техніці торцювання.                                                                                   Слайд 4

 

VI. .ЗАГАЛЬНИЙ ІНСТРУКТАЖ. УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ АЛГОРИТМУ ДІЙ.…….

 

1.Техніка торцювання                                                                 Слайди 5-17

2.Загальний інструктаж

Покрокове виконання ялинкової прикраси .

(Демонстрація учням слайдів майстер-класу щодо технологічної послідовності виготовлення іграшки, з  коментуванням і поясненням відповідних дій. У процесі обговорення учні з’ясовують послідовність операцій.)

 Відтворимо послідовність:

  •               Як можна отримати кольорову трубочку торцівку?
  • («Обгортаємо» кінець стержня папером, прокочуємо між пальцями і отримуємо кольорову трубочку – торцівку).

– Звідки  розпочинаємо заклеювання ( торцювання) ялинки та ялинкових прикрас? ( Зверху і по контуру.)

 – Що потрібно зробити, щоб збоку  не було видно місце склеювання? ( Тими ж торцівками заклеїти бічні сторони. Торцівки при цьому приклеїти не прямо, а похило. )

 

Фізхвилинка                                                                                      Слайд 18

 

VІІ. САМОСТІЙНЕ ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ЗАВДАНЬ

 

  1. Поточний інструктаж                                                                        Слайд 19
  1.               Повторення правил безпечної роботи з клеєм.

(Звертаю увагу на дотримання правил роботи при користуванні клеєм: акуратно користуємося клеєм, брудними руками не торкаємося лиця та одягу,  при необхідності користуємося серветкою. Також обережно користуємося торцівкою.)

              Контроль за поставою учнів

(Звертаємо увагу на відстань  від очей до роботи,контроль за осанкою.)

  1. Самостійна робота учнів

–У кожної групи на столах є інструкційні картки, які допоможуть виконати роботу.

(Практична робота виконується за інструкційною карткою (додаток 1-3).

Практична допомога, консультація, контроль за  правильністю виконання роботи та дотримання учнями правил безпечної праці).

  1. Заключний інструктаж
  1. Аналіз виконання учнями самостійної роботи.
  2. Демонстрація найкращих робіт.

 

VIIІ. РЕФЛЕКСІЯ

Кожен із вас сьогодні створив свою неповторну авторську новорічну іграшку, яка обов'язково подарує гарний настрій вам і вашим близьким.

 

 Спробуємо відповісти  на питання «Яку таємницю ховають ялинкові прикраси?».

У них заховані цікаві історії. Такі прикраси несуть ...

 

        – А чи цікаво було вам робити ці іграшки? Зараз ми дізнаємось про це!

                                                                                                             Слайд 20

       Перед вами – ялинка , ми її прикрасимо вашими враженнями від уроку – кульками різного кольору.

 

 

Червона кулька

  • усе сподобалося;
  • усе вийшло;
  • вдома ще буду робити іграшки

 

 

Жовта кулька

 

  • усе вийшло, але було складно;
  • більше робити не хочу

 

 

Синя кулька

 

  • нічого не вийшло;
  • більше робити не буду

 

ІХ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

Сподіваюся, що ми започаткуємо нову традицію – створення в родинному колі новорічних ялинкових прикрас власноруч. Нехай вони стануть родинними оберегами і передаватимуться від покоління до покоління, бо за кожною такою іграшкою стоятиме сімейна історія.

Дякую за роботу на уроці!

Домашнє завдання                                                                Слайд 21

            Нарізати папір для торцювання (за необхідності).

            Продовження роботи з виготовлення ялинкової прикраси.

            Підготувати інформацію «Які ялинкові прикраси можна виготовити з паперу?» (додаткове завдання).

Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники

Відмінно отримують ті , у кого повністю заклеєний один шаблон з дотриманням усіх вимог та має охайний вигляд.

Добре – у тих, хто дещо не встиг, але допрацює вдома.

 

X. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ

       

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богданова Лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 грудня 2020
Переглядів
1093
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку