18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок на тему "Віруси, їх будова, життєві цикли, роль у природі і житті людини"

Про матеріал
ознайомити учнів із загальними рисами організації вірусів; дати поняття про життєві цикли вірусів; розширити знання про вірусні інфекції
Перегляд файлу

 

 

 

Біологія, 10 клас

 

Тема: Віруси, їх будова, життєві цикли, роль у природі і житті людини.

 

Мета: -    сформувати поняття про віруси, ознайомити учнів із загальними

     рисами  організації вірусів; дати поняття про життєві цикли вірусів; 

     розширити знання про вірусні інфекції;  

  • розвивати вміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати;
  • виховувати необхідність дотримуватись правил особистої гігієни.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

                               Хід  уроку:

 

І. Організація класу.

 

      Девіз уроку:    Наш світ – корабель, на якому розум – вітрило, а думки –

                               кермо.  Тож міркуємо і працюємо разом.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  1. Вправа « Закінчити речення»
    • результатом еволюції  є…
    • основні причини появи нових видів…
    • біологічна систематика – це …
    • основні сучасні систематичні категорії – це…
    • поширені концепції виду – це…
    • біологічний вид – це 
    •                                критерії виду …
    • рівні організації  біологічних систем…
    • одноклітинні організми поділяються…
    • ДНК, РНК, АТФ  виконують функції…

 

      2.« Поміркуємо»

  1.  У чому різниця між вірусами та одноклітинними організмами?

                             2)   Чи  є віруси живими обєктами?

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

     До сьогодні невідомо живі вони чи ні. Вони розмножуються у клітині хазяїна, а поза клітиною переходять у кристалічний стан, що сприяє їх збереженню.

     Зозуля, як відомо, змушує інших птахів піклуватися про вирощування свого потомства, а вони пішли далі: справу продовження свого роду взагалі переклали на клітину хазяїна, залишаючись організатором цього процесу. Вони є паразитами рослин, тварин і бактерій. А побачити їх можна лише під мікроскопом. Отже, що стане темою нашого пошуку на уроці?

 

         IV. Вивчення нових знань.

  1. Історична сторінка: відкриття вірусів. ( повідомлення учнів)
  2. Візитна картка:
    • неклітинні форми життя;
    • віруси – внутрішньоклітинні паразити, що не здатні розмножуватись поза клітиною;
    • являють собою молекули ДНК або РНК, які знаходяться у оболонці

(капсиді);

  • віруси генетично повязані з живими організмами;
  • проходять через фільтри бактерій, менші за них в 50 разів;
  • їх не можна побачити за допомогою світлового мікроскопа;
  • їх форма – різноманітна.

 

  1. Класифікація вірусів.

 

          Прості               Складні                          РНК – вмісні           ДНК – вмісні

       ДНК чи РНК        ДНК чи РНК                 застуда                       віспа

       капсид                  капсид                            грип                           герпес

                                     суперкапсид                  кір                              гепатит В 

                                                                             СНІДл

  1. Життєвий цикл вірусів. ( робота з підручником)

Етапи:

  1. розпізнавання клітини – хазяїна та проникнення в неї;
  2. уведення нуклеїнової кислоти в цитоплазму клітини;
  3. взаємодія вірусу з генетичним апаратом клітини;
  4. синтез білків і нуклеїнових кислот вірусу, само збирання нових вібріонів;
  5. вихід вірусів з клітини.
  1. Походження вірусів ( дискусія)

Гіпотези:

  1. Віруси збереглися з найдавніших часів як одна з первісних форм матерії.

 

 

 

   

  1. Віруси – спрощена форма бактерій.
  2. Віруси – це фрагменти геному, які перейшли до паразитичного способу життя.

                        Як думаєте ви?

 

  1. Роль вірусів в природі і житті людини.  ( повідомлення учня)

 

            V.  Закріплення знань.

                   1. Рубрика « Чи знаєте ви?» Цікаві факти про віруси. ( повідомлення учнів).

                   2. Відеоролик     « Віруси».

            VІ.  Рефлексія. Підсумок уроку.

 

  1. Що ви можете розповісти про віруси?
  2. Для чого потрібно їх досліджувати?

             

              VІІ. Домашнє завдання: вивчити параграфи  5,6

             

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку