Урок на тему "Влада золота та її філософія у повісті О.де Бальзака "Гобсек"

Про матеріал
У процесі роботи над твором з ясувати, чи дійсно золото ,гроші дають можливість людині бути володарем життя.Виховувати розуміння того, що не все купляється та продається. Формувати емоційну сферу дитини та найкращі моральні якості.
Перегляд файлу

Тема: Влада золота та її філософія в повісті О.де Бальзака «Гобсек»

Мета: У процесі роботи над твором та образом головного героя  з ясувати, чи дійсно гроші дають людині можливість бути володарем життя;

Розвивати критичне мислення учнів, мовленнєві вміння, емоційну сферу особистості;

Виховувати найкращі моральні якості.

Обладнання: твір О.Пушкіна «Скупий лицар», М,Булгакова «Майстер і Маргарита», підручники.

Тип уроку: урок-образ

 

Перебіг уроку

 

  1. Організаційний момент. Вступне слово вчителя

Вч.: Добрий день, дорогі мої діти!У нас сьогодні незвичайний урок: нам сьогодні вирішувати важливі проблеми. А щоб справитися з усім, потрібно вірити в щось хороше. Тож давайте на хвилинку глибоко вдихнемо і побажаємо одне одному і самим собі позитиву. Починаючи якусь важливу справу, ми налаштовуємося на певний результат: хтось чекає матеріальної вигоди, хтось - емоційного задоволення.

А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Спрогнозуйте. Запишіть свої очікування на аркушах паперу і розмістіть на дошці. (на дошці прикріплено два кольорові диски .

Учні пишуть на стікерах, до чого вони прагнуть і по одному клеять навколо дисків. Можуть вибирати два варіанти),

  1. Етап покладання мети

Вч.: Найкращі твори корифеїв світового мистецтва нагадують нам про те, як швидко плине час, змінює людину, її світогляд. І те, що сьогодні для нас здається важливим, 2-3 ст. тому було другорядним. Однак є вічні загальнолюдські проблеми, і людство намагається розв’язати їх впродовж всього розвитку. Однією з таких вічних проблем є проблема руйнівної влади грошей. Так, «жовтий диявол» завжди вабив до себе людей, породжуючи лихо і страждання, злочин і війни. Золото - уособлення влади грошей. За золото можна одержати все: владу, багатство…Так стверджують майже усі люди,усіх поколінь,націй, народностей…

І мета нашого уроку полягає в тому, щоб, розглядаючи образ лихваря Гобсека, або підтвердити, що золото - це все і людина приходить у світ аби лише багатіти, не гребуючи нічим, або спростувати цю думку й визначити , у чому істинне щастя.

  1. Постановка проблемного питання

- Для чого людина приходить у світ?

Вч.: Відповісти на поставлене запитання ми зможемо,працюючи над образом лихваря Гобсека з однойменної повісті. Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку…

  1. Оголошення теми, мети уроку.

Вч,: А от епіграфом візьмемо слова автора повісті:

Епіграф

Гроші - головний закон світу…

О.де Бальзак

Так це чи ні - ми з вами вирішимо протягом уроку.

  1. Актуалізація опорних знань

Вч.: На попередніх уроках ми опрацювали зміст твору, познайомилися з героями, а щоб перевірити, чи нічого не забули, пропоную вам

Бліц-опитування

(тести по 0,5 бала кожен шляхом взаємоперевірки)

Отже, ми пригадали історію головного героя і продовжуємо роботу.

  1. Формування знань, умінь, навичок

1. Слово вчителя

- Бальзаківський персонаж - складний, оскільки в ньому втілена глибока філософська проблема влади грошей у суспільстві. Дослідимо особливості цього персонажу.

2. Робота в групах

Вч.: З усіх названих висловлювань хотіла б  вашу увагу зосередити на одному:»У золоті зосереджені всі сили людства».Зверніть увагу ще раз на тему, проблему, епіграф , що ми визначилися, що це дійсно так на 100%. Отже, молодці! Наступна наша вправа

3. «Коло ідей»

Вч,:Зараз ми побудуємо тематичне гроно до образу Гобсека.

Оскільки цей образ суперечливий, ми будемо визначати його як позитивні, так і негативні сторони:

Вч,:Уважно погляньте на, що у нас вийшло. Ми переконалися, що образ нашого героя дійсно суперечливий. Це скнара і філософ, безсердечний і великодушний. Він напивається обманом і здирством, але чесно дотримується слова. Маючи мільйонне багатство - живе дуже бідно… Чому ж Гобсек такий? Адже людина не народжується доброю чи злою, добродушною чи з сильним характером. Вона змінюється під впливом певних обставин… Що ж зробило таким Гобсека?

4. Робота з підручником

- Зачитати уривок від слів : «Я досить багатий…»

- Заповнити особистий листок Гобсека, щоб краще узагальнити своє враження від нього.

5. Бесіда

- Що Гобсек вважає найбільшою і стабільною цінністю?

- Чи можуть відмовити в чомусь тому, у кого є мішок з золотом?

- Що люди роблять заради грошей?

- Чи здатні ви з тим, що за гроші можна купити совість?
- До чого призвела філософія Гобсека?

- Чи є в житті щось дорожче за золото і гроші? Що?

6. Висновок

(учні самі формулюють висновок)

Вч.: Метою нашого уроку було, - пригадуєте, - підтвердити або спростувати, що золото - це все. То чи так це? Взаємини між людьми не можуть залежати лише від грошей. Щоб довести свою думку я пропоную вам…

7. Аналітичну роботу

Попробуйте заповнити висловлювання відомого американського лікаря Поля Брега:

- За гроші можна купити ліжко, але  не…

- Їжу,але не…

- Ліки, але не…

- Будинок, але не…

- Книжки,але не…

- Прикраси, але не…

- Розкіш, але не…

- Розваги, але не…

- Релігію, але не…

Вч.: Чудово! Але чи актуальні проблеми повісті ДЛЯ НАШОГО СЬОГОДЕННЯ? Чи існує проблема грошей сьогодні?

  1. Оцінювання

Дітям роздаються фігурки-сувеніри

  1. Домашнє завдання

Написати вільне есе на тему «Чи приносить золото щастя?»

P.S. Вч.: У нас залишилося проблемне запитання , на яке ми дамо відповідь у дещо незвичний спосіб. Отже, для чого людина приходить у світ? Накопичувати капітал і тремтіти над ним чи…Уявіть, у вас -1000000.Що б ви з ним зробили? (відповіді учнів)

Так!Ваші гроші-не заради накопичення!Ви прийшли у цей світ, щоб творити добрі справи на благо інших. Інакше не може бути. Вперед! До мети!

doc
Додано
21 серпня 2019
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку