Конспект уроку
з фізичної культури
для учнів 8-их класів
Тема: Волейбол.
Завдання уроку:
1.Місце українського волейболу на сучасному етапі розвитку європейського спорту.
2.Поєднання різних способів пересування.
3.Рухлива гра «М’яч у повітрі».
4.Нижня пряма подача.
5.Навчальна гра «Асоціативний кущ»
6.Передача м'яча обома руками зверху у парах.
Місце проведення: спортивна зала.
Інвентар: волейбольні м’ячі, волейбольна сітка, гімнастичні лави, свисток , маніжки, картон, фломастери.
Компетентності: знаннєвий (знає форми фізкультурно-оздоровчої спрямованості; ціннісний (володіє засобами самоконтролю); діяльнісний (дотримується правил безпеки на уроках волейболу).
Дата проведення: 2019
Вчитель фізичної культури: Яцущак Лариса Юріївна
Частина уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні рекомендації |
|
||
Підготовча (13-15хв) |
1.Шикування. Рапорт. Привітання. 2.Повідомлення завдань уроку. 3.Правила поведінки і техніки безпеки на уроках волейболу. 4.Стройові вправи: -повороти на місці ліворуч, праворуч,кругом; -перешикування з однієї шеренги у дві,три і навпаки; -перешикування з однієї колони у дві,три і навпаки. 5.Ходьба по залу: - на носках; -на п’ятках руки заголову. 6. Бігові вправи: - приставними кроками правим боком; -приставними кроками лівим боком; - біг з прискоренням за сигналом вчителя. 7.Комплекс ЗРВ з гімнастичною лавою: 1.В.п.-о.с.на підлозі лицем до лави. 1- поставити пряму ліву ногу на лаву,руки долонями вниз; 2- зігнути ліву ногу в коліні і перенести на неї вагу тіла, руки покласти на пояс; 3-встати на лаву з поворотом праворуч і опустити руки вниз. 2.В.п.-о.с.,стоячи на лаві: 1-нахилитися вперед, захопити край лави; 2-3 пружні нахили за допомогою рук; 4- в.п. 3.В.п. – стоячи лівим боком до лави, руки внизу. 1-поставити ліву ногу на лаву, підняти руки; 2- нахилитися вліво, руки за голову; 3- випрямитися; 4- приставити ногу у в.п. теж саме в другий бік. 4.В.п.- стоячи, ноги нарізно, лава між ногами. 1- стрибнути на лаву, руки розвести в сторони; 2- зістрибнути із лави у в.п. опустивши руки. 5.В.п. – стоячи вздовж лицем до лави. 1- крок лівою на лаву руки в сторони (рівновага); 2-3- тримати; 4- в.п. 6.В.п. – стоячи вздовж лицем до лави, руки вниз. 1-2-кроком лівої ноги підняти на ліву зігнути праву ногу, обхопивши її руками і підтягти до грудей; 3- випад правою ногою назад; 4-в.п. |
15 хв |
Перевірити наявність спортивної форми, стану здоров’я учнів. Повторити техніку безпеки на уроках волейболу. Перевірка пульсу за 10 с.
|
|||
Основна (25-27хв) |
1.Місце українського волейболу на сучасному етапі розвитку європейського спорту: Історичний нарис розвитку волейболу за кордоном та на Україні. За час свого існування волейбол пройшов значний шлях розвитку та становлення і став однією з наймасовіших та найулюбленіших ігор, в яку грають чоловіки та жінки різного віку, вчені і школярі, державні діячі і селяни, військові та пенсіонери, космонавти і шахтарі, грають в спортивних залах та на відкритих майданчиках, на лісових галявинах, на пляжах, в парку, на снігу. Волейбол, яким ми його знаємо сьогодні, це далекий відгук витоків одного з найпопулярніших міжнародних видів спорту. У 1995 році, спортивна громадськість святкувала 100-річчя з дня народження волейболу. Офіційною датою народження цієї гри вважається 1895 рік. Американський викладач фізкультури з Геліокского коледжу (штат Массачусетс) Вільям Дж. Морган оголосив про винахід гри волейбол у 1897 році, правила якої складалися з десятьох пунктів: 1. Розмітка майданчика. 2. Приналежності для гри. 3. Розмір майданчика 25х50 футів (7,6х15,1 м). 4. Розмір сітки 2х27 футів (0,61х8,2 м). Висота сітки 6,5 футів (198 см). 5. М'яч - гумова камера у шкіряному або полотняному футлярі, окружність м'яча 25-27 дюймів (63,5-68,5 см), вага 340 р. 6. Подача. Гравець, який виконує подачу, повинен стояти однією ногою на лінії і вдаряти м'яч відкритою долонею. Якщо допущена помилка при першій подачі, то подача повторюється. 7. Рахунок. Кожна не прийнята гравцем подача дає одне очко. Очки зараховуються тільки при власній подачі. Якщо після подачі м'яч на боці суперників які подають і вони припускаються помилки, то гравець, що подає, змінюється. 8. Якщо м'яч під час гри (не при подачі!) потрапляє в сітку, - це помилка. 9. Якщо м'яч потрапляє на лінію, - це вважається помилкою. 10. Кількість гравців не обмежено. 2.Поєднання різних способів пересування: Характер переміщень у грі відповідає розв’язанню технічних і тактичних завдань у ситуаціях, які виникають постійно й раптово. У зв’язку з цим волейболістові доводиться вибірково застосовувати різні переміщення – кроком, стрибком, бігом. - пересування по периметру майданчика обличчям до сітки; -пересування по сигналу вчителя вперед, назад,праворуч,ліворуч; -пересування правим боком до сітки, пересування лівим боком від сітки, повернення спиною вперед до лицьової лінії. 3.Рухлива гра «М’яч у повітрі»: Учні поділяються на дві команди, кожна утворює коло. Верхніми та нижніми передачами кожна команда намагається утримати м’яч у повітрі довше за іншу. Виграє команда у якої м’яч утримався у повітрі довше. 4.Нижня пряма подача: Техніка виконання нижньої прямої подачі: -Стоячи обличчям до сітки, одна нога попереду (для правшів - ліва і навпаки), інша ззаду зігнуті в колінних суглобах, тулуб нахилений вперед; - М'яч на долоні лівої зігнутої руки на рівні пояса або трохи нижче. - Праву руку відвести для замаху назад; - Удар по м'ячу напруженою долонею ( кулаком) випрямленою руки на рівні пояса; Підвідні вправи: - Вивчення вихідного положення і підкидання м'яча. - Подача м'яча в пружинному тримачі, подачу виконують через лицьову лінію через сітку (висота відповідна до віку). - Подача в стіну, відстань 6 - 9 м, висота позначки на стіні 2м 20 см - 3м 50 см. М'яч повинен торкнутися стіни вище позначки. 5.Навчальна гра «Асоціативний кущ» Учні поділяються на дві команди. Кожній з команд задається спортивне слово(наприклад «Волейбол»), де учні повинні виразити свої асоціації до нього у вигляді малюнку та розпису кожної букви. 6.Передача м'яча обома руками зверху у парах: -один учень кидає м’яч інший ловить на рівні голови, в положенні прийому м’яча двома руками зверху та розгинаючи ноги, плавними рухами кистей рук повертає м’яч партнеру; -передача м’яча на місці – відстань відстань між партнерами 3м; -передача м’яча в русі до сітки – відстань між партнерами 3м; -передачі м’яча через сітку – відстань між партнерами 3м. |
25 хв |
Фронтальна організація діяльності учнів. Провести бесіду-діалог з учнями про місце українського волейболу на сучасному етапі розвитку європейського спорту. Виправляти помилки: повторним поясненням, зауваженням, вказівкою. Провести гру-змагання «М’яч у повітрі» визначивши переможця. Слідкувати за правильністю виконання пересування (переміщення) учнів по ігровому полі.
|
|||
Заключна (5 хв)
|
|
5 хв |
Оцінюється та аналізується нижня пряма подача м’яча. |
|
||