Урок на тему:"Вуглеводи"

Про матеріал
Відкритий урок. Урок - конференція з біології на тему: Вуглеводи. Для учнів 10 класу
Перегляд файлу

Богодухівський професійний аграрний ліцей

 

Група _____________________, Дата___________________

 

 

                                                                          Предмет: «Біологія»

    Викладач: Мельник Т.І.

Тема: Вуглеводи. Будова, властивості,роль у життєдіяльності організмів

Мета:

Навчальна:    формувати поняття про будову та функції вуглеводів,

         розширити знання про здоровий спосіб життя,

Розвиваюча: розвивати  уміння спостерігати, аналізувати та робити       відповідні висновки.

Виховна: Виховувати матеріалістичні погляди та уявлення про спадковий зв’язок живої і неживої природи, про єдність хімічного складу організмів.

Тип уроку: Наукова конференція .

Обладнання: мультимедійний проектор; чашки Петрі зі зразками картоплі, ковбаси, сиру, цибулі, піпетки, розчин йоду, фільм «Вуглеводи», роздавальний матеріал

                                          Хід уроку.

                                                                                           Епіграф уроку:

                                                                                    «Все есть яд.

                                                                                    И все ест лекарство.

                                                                                    Главное – доза»

 

                                                                         Алхимик - Теофраст   Парацельс

 І. Актуалізація опорних знань  учнів, перевірка домашнього завдання
Повторити знання учнів про неорганічні сполуки:

Бесіда.
-    Що таке неорганічні сполуки;
-    Які відомі функції води у клітині;
-    Яке значення мінеральних солей в живих організмах

  • Які органічні сполуки входять до складу клітин

 

Вправа мозковий штурм:
Із переліку хімічних елементів C, Cl, I, K, F, Mg, P, Ca, O, Na  вибрати один згідно запитань:
- входить до складу біомолекул; С
- основний позитивно заряджений іон в організмі тварин; К
- основний компонент кісток і черепашок; Са
- негативно заряджений іон в організмі тварин; Cl
- головний внутрішньоклітинний позитивно заряджений іон; Na
- входить до складу гормонів щитовидної залози; I
- входить до складу зубів; F
- структурний елемент білків, нуклеїнових кислот, АТФ; Р
- активізує діяльність ферментів, структурний компонент хлорофілу; Mg
- входить до складу води та біомолекул; О.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Шановні учні я хочу з вами пограти в цікаву гру. Я буду задавати вам питання, а ви швиденько відповідати.

Питання гри:

1)   Древні греки та римляни використовували його для консервування свіжого м’яса. Тіло О. Македонського,що загинув під час походу ,було занурено в нього , щоб зберегти під час подорожі. В ньому гинуть грибки  та пліснява,  це солодка сиропоподібна  речовина, що виробляється медоносними бджолами з нектару рослин. Це цінний продукт харчування людини.

Відповідь: Мед.

2)   Цей казковий житель не визнавав традиційну медицину. Лікувався лише максимальними  дозами глюкози та сахарози

відповідь: це – Карлсон.

3)   Він складається з 2х компонентів— амілози і амілопектину —і перетворюється в глюкозу під дією фермента амілази.Багато його міститься в картоплі. З нього готують смачний кисіль.   Ще його посміхаючись визначають,  як маленьку невдачу ,  як що сказати російською

відповідь: Крохмал.

4)(Увага на екран)  Це  псевдонім співачки і формула С6Н12О6 , як вона називається  ?

Відповідь  – Глюкоза

На цьому  урокі  ми  з вами розглянемо, мабудь, одні із самих смачних продуктів нашого харчування і не тільки нашого але і тварин – це вуглеводи. В природі вуглеводи –це стиглі ягоди, фрукти, солодкі овочі,  мед, а також і звичні для нас солодощі такі як морозиво, шоколад, цукерки – це також вуглеводи.

(проголосити епіграф уроку)- обговорення.

III      Вивчення нового матеріалу.

Вступне слово вчителя:

  • Товариші ліцеїсти, сьогодні ми з вами поповнимо наші знання про ще одну групу органічних сполук, без якої неможливе життя на Землі.
  • Проголошення теми та мети уроку

(Демонстрація фрагменту фільму «Вуглеводи»).

 

  1. Розповідь викладача:

Вуглеводи — це  група органічних сполук, які є необхідним компонентом клітин і тканин всіх живих організмів. Вони входять до складу складних життєво важливих молекул нашого організму, виконують роль запасних поживних речовин і беруть участь в обміні речовин. Це паливо для нашого організму, яке ми отримуємо з продуктів харчування. Давайте з вами послухаємо наших експертів, що вони нам скажуть про вуглеводи.

Виступ біологів:

 (проектується на екран таблиця «Вуглеводи» ):

 

                                                      Вуглеводи  (CH2O)n

         Моносахариди

          Прості цукри

         Олігосахариди

          Дисахариди

              Полісахариди

3)-тріоза: молочна кислота

         Сахароза

 (глюкоза  + фруктоза)

Крохмаль

5)-пентози: рибоза,

                       дезоксирибоза

          Лактоза

(глюкоза + галактоза)

Глікоген

6)- гексози: глюкоза,

                       фруктоза,

                       галактоза.

          Мальтоза

(глюкоза + глюкоза)

Хітин

 

 

Целюлоза

 

 

Вуглеводи зустрічаються :

  • В рослинних клітинах – до 70% вуглеводів,
  • В тваринних – до 1%,
  • В клітинах печінки – до 5% (глікоген).

Робота з мікроскопом.

Викладач:

  • З лабораторної роботи «Виявлення органічних сполук в клітинах…» ви вже знаєте, як можна виявити наявність вуглеводів в продуктах (за допомогою якісної реакції з йодом). У вас на чашках Петрі є кілька зразків продуктів. За допомогою йоду виявіть  наявність у них вуглеводів. Який висновок ви можете зробити?

(Висновок: продукти харчування мають різну кількість вуглеводів. Більше вуглеводів містять продукти рослинного походження).

Викладач:

  • про властивості вуглеводів та їхню роль у природі ви зараз дізнаєтеся з розповіді наших наступних експертів. Будьте уважними.

Розповідь хіміків:

Вуглеводи органічні речовини, до складу яких входять С, О, Н. Загальна формула Сn (Н2О)n.  У залежності від кількості вуглецевих атомів, що входять до молекули вуглецю, розрізняють:
- триози  мають 3 атоми;
- тетрози  4 атоми;
- пентоди  5 атомів;
- гексози  6 атомів.
У природі найпоширеніші гексози та пентози. Прикладами гексоз є глюкоза, фруктоза. Ці сполуки надають солодкого смаку плодам, меду, а глюкоза є дуже важливою складовою метаболізму. До пентоз, наприклад, належать рибоза і дезоксирибоза, що входять до складу  РНК  і ДНК . Моносахариди добре розчиняються у воді.

Вуглеводи бувають прості і складні. А також легко і погано засвоюювані.

Прості вуглеводи безпосередньо беруть участь в реакціях, що проходять в нашому організмі. До простих вуглеводів відносять: глюкозу, фруктозу, галактозу. Складні вуглеводи спочатку розщеплюються до простих вуглеводів, і тільки потім засвоюються. До складних вуглеводів вчені відносять дисахариди: сахарозу, мальтозу, лактозу, і полісахариди: крохмаль, глікоген, клітковину, пектини. Дієтологи ж вважають складними вуглеводами тільки полісахариди — речовини, що складаються з десятків і сотень моноцукрів, які повільно розщеплюються і засвоюються організмом. Самий «знаменитий» вуглевод — глюкоза. Вона відіграє дуже важливу роль в обміні речовин. Більшість енергетичних потреб нашого організму забезпечує саме цей вуглевод. Моносахариди або монози — найпростіші вуглеводи, вони не піддаються гідролізу. Це безбарвні кристалічні сполуки, добре розчинні у воді, але не розчинні у неполярних розчинниках, переважно солодкі на смак. Моносахариди можуть вступати одне з одним у реакцію конденсації,при цьому формується O-глікозидний зв'язок. Олігосахариди містять від 2 до 19 моносахаридних ланок. Найпоширеніші із них дисахариди.

Глікозидний зв'язок легко піддається гідролізу у кислотному, але не лужному, середовищі.  Дисахариди — вуглеводи, які при нагріванні з водою в присутності мінеральних кислот чи під дією ферментів піддаються гідролізу, розкладаються на дві молекули моносахаридів. Буряковий та тростинний цукор (сахароза), С12Н22О11 — найважливіший із дисахаридів. Його добувають із цукрового буряку (в ньому знаходиться до 28 % сахарози від сухої речовини) або із цукрової тростини. Він є також у соках берези, клену і деяких фруктах. Сахароза — цінний харчовий продукт. При гідролізі вона розпадається з утворенням молекули глюкози і молекули фруктози. Мальтоза — це солодовий цукор, він складається з двох залишків глюкози. Дисахариди мають солодкий присмак. Вони, як і моносахариди, добре розчинні у воді. (проектується на екран найпоширеніші вуглеводи)

 

 

  1. Слово викладача

Експрес-тест

  1. Деревина, корок, бавовна складаються переважно з:

а) хітину;

б) крохмалю;

в) целюлози.

  1. Назвіть дисахарид:

а) галактоза;

б) сахароза;

в) фруктоза;

г) целюлоза.

  1. Який вуглевод солодший і краще розчиняється у воді:

а) дисахарид;

б) моносахарид;

в) полісахарид;

г) трисахариди.

  1. У печінці хребетних тварин накопичується:

а) глікоген;

б) глюкоза;

в) целюлоза;

г) крохмаль.

  1. Поширений у природі полісахарид, мономером якого є глюкоза:

а) крохмаль;

б) галактоза;

в) сахароза.

  1. Моносахаридами є:

а) глюкоза і фруктоза;

б) сахароза і лактоза;

в) рибоза і дезоксирибоза.

  1. Солодкий смак фруктів, ягід зумовлений наявністю:

а) целюлози;

б) крохмалю;

в) моносахаридів.

  1. Першими при фізичному навантаженні (або при підвищенні температури) в організмі людини розщеплюються:

а) жири;

б) вуглеводи;

в) білки.

  1. Якісною реакцією на крохмаль є:

а) дія розчину йоду;

б) дія пероксиду водню.

  1.  Вуглеводів більше у клітинах:

а) рослин;

б) тварин.

 

 

 

 Сьогодні у нас на уроці присутні ще гості. Що скажуть нам про вуглеводи технологи по харчуванню?

Технологи по харчуванню: Всі ми, напевно, знайомі з твердженням: — вуглеводи в продуктах харчування — це  причина появи зайвих кілограмів. Справедливим це можна назвати тільки частково. Так, вірно — надлишок вуглеводів шкідливий для здоров‘я людини, але не менш шкідливий і їх дефіцит в організмі. Адже саме вуглеводи є джерелом тієї енергії, яка потрібна для нормального функціонування всіх систем органів, а крім того, і для збільшення м’язової маси в людей, що займаються спортом.

Спортсменам, до речі сказати, певна кількість вуглеводів в продуктах харчування необхідна після закінчення тренування — для відновлення енергії, яка була витрачена організмом на фізичні вправи. При цьому продукти слід вживати через годину -півтори після занять спортом, не раніше, не пізніше.

Найпоширеніші з вуглеводів, це глюкоза, фруктоза і сахароза, якими багаті овочі, фрукти, мед. Лактоза —це  вуглевод, що міститься в молоці. Всім знайомий цукор є поєднанням фруктози і глюкози.

Глюкозі відведена основна роль в обмінних процесах організму. Вона дає енергію таким частинам тіла, як головний мозок, нирки, допомагає виробництву еритроцитів. Наш організм потребує регулярного надходження глюкози ззовні, оскільки відкладати її «про запас» у великих кількостях не здатний. Це аж ніяк не означає, що даний вуглевод потрібно споживати в чистому вигляді. Корисніше глюкоза буде в складі будь-яких з‘єднань, наприклад, крохмалю.

Вуглеводи в нашому харчуванні грають дуже важливу роль, і відмовлятися від них не можна. Але надмірна кількість легкозасвоюваних вуглеводів може нашкодити здоров’ю. Надлишок глюкози в крові може сприяти підвищенню рівня інсуліну і стати причиною утворення жирових відкладень. Тому дієтологи радять по можливості замінювати прості вуглеводи складними, які повільніше перетравлюються і поступово насичують кров глюкозою. І не треба забувати про необхідність клітковини (інша назва целюлоза), їжте більше продуктів,які  її містять. А також потрібно  дотримуватися вимог до розподілу  калорійності харчування протягом дня:

1-й сніданок  повинен бути – вуглеводневий,

2-й сніданок – білково-вуглеводневий з жирами,

Обід –білково-вуглеводневий,

Вечеря – білково-вуглеводнева.

Вуглеводи, як і будь-яке паливо, згораючи в організмі, виділяють енергію. Якщо організм отримує недостатньо вуглеводів, то він починає використовувати в якості джерела енергії м’язову тканину.

Треба пам’ятати (особливо тим, хто займається спортом):

  • кращому засвоєнню м’язовою тканиною глюкози сприяє вживання риб’ячого жиру,
  • м’язи не ростуть на дієті., бідній овочами та фруктами,
  • треба вживати капусту, перець, яйця,
  • необхідно як мінімум раз на день з’їдати порцію салату з рослинною олією.

Нерідко як джерело вуглеводневої енергії люди вживають рафіновані цукри. Хотілось би застерегти вас, шановні слухачі, від помилкових кроків.

Цукор-рафінад має багато недоліків:

  • в процес його приготування включають білу муку,
  • вітаміни й мінерали при температурній обробці знищуються.
  • рафінований цукор може містити пестициди, які використовувалися при вирощуванні цукрового буряку,
  • відбілюється він субстанція ми, що готуються з кісток тварин, які могли бути хворими.

До рафінованих цукрів відносять сорбіт, ксиліт, декстрози, сахарин. Їх зазвичай добавляють для тривалого зберігання в продуктів таких як (морозиво, крекер, кока-кола…).

У людини вони можуть викликати ракові захворювання.

На жаль, часте вживання рафінованих цукрів викликає «синдром                                                похмілля», а також тягу до їх частого вживання. Від цього – швидка втомлюваність, погіршення зору, біль в животі, прибавка в вазі, порушення обміну речовин та хвороби. Тому рекомендується після прийому великої кількості солодощів приймати воду невеликими порціями за об’ємом більше прийнятих вуглеводів.

Харчуйтеся правильно і різноманітно, створіть своєму організму оптимальні умови для роботи!

Увага на екран:

(відеоролик з неправильним харчуванням)

-Викладач: давайте з вами послухаємо дієтологів

Виступ дієтологів: Призентація (проектування на екран)

Вуглеводи, як компоненти їжі, їх роль у житті людини.

 

Слайд 2

Вуглеводи є основним постачальником енергії для нашого організму при виконанні різноманітних фізичних вправ. Однак роль цього компонента харчування найчастіше або недооцінюється, або, навпаки, людина починає зловживати прийняттям у їжу підвищеної кількості цих речовин. Вуглеводи поділяють на моносахариди, дисахариди і полісахариди.

 

Слайд 3

Яка ж справжня роль вуглеводів у харчуванні? Відомо, що основна кількість вуглеводів, що надходять у наш організм у складі страв, переважно міститься в продуктах харчування рослинного походження . Найбільша кількість вуглеводів виявлено в різних сортах хліба (у середньому від 40 до 50 грам в 100 грамах продукту), в крупах (приблизно 65-70 грамів), макаронних виробах (70-75 грам). Дуже велика кількість вуглеводів міститься в кондитерських виробах. Досить сказати, що цукор, який є обов'язковим компонентом для виготовлення цукерок, тістечок, тортів, шоколаду та інших солодощів, являє собою практично чистий 100%-ний вуглевод.

 

Слайд 4

Частка вуглеводів у харчуванні людини вважається оптимальною в кількості 56% від усієї калорійності добового раціону. Враховуючи, що 1 грам вуглеводів дає при розщепленні в організмі 4 кілокалорії, а меню для дорослої жінки має забезпечувати 2600 - 3000 кілокалорій на добу, то, відповідно, за рахунок вуглеводів повинно поставлятися приблизно 1500-1700 кілокалорій. Дана енергетична цінність відповідає 375 -425 грам вуглеводів.

 

Слайд 5

Вуглеводи Погано засвоюються Добре засвоюються Нерозчинні Целюлоза Розчинні Харчові волокна: клітковина; Пектин. Повільні (20-25 хв) Крохмаль Швидкі (5-10хв) Глюкоза, фруктоза, лактоза, сахароза, мальтоза.

 

Слайд 6

Основна роль вуглеводів в нашому харчуванні полягає у постачанні енергії для всіляких фізіологічних реакцій в організмі. Недостатній зміст даних речовин у харчуванні призводить до збільшеного енергетичного витрачання білкових молекул, а це, в свою чергу, негативно позначається на відновлювальних процесах, що протікають в м'язах після виконання фізичних вправ. Тому при активних тренуваннях у фітнес-клубах кількість вуглеводів в раціоні можна трохи збільшити. Однак разом з тим слід пам'ятати, що при надмірному надходженні в організм вуглеводи можуть виконувати і негативну роль. Надлишок даних речовин здатний перетворюватися в жири і відкладатися у вигляді жирової тканини, формуючи надлишкову вагу тіла. Особливо легко сприяє ожирінню такий вуглевод як цукор, надмірне надходження якого при харчуванні веде до підвищення рівня холестерину в крові, а також сприяє розвитку карієсу зубів. Негативну роль солодких продуктів харчування, що містять цукор, можна зменшити за рахунок їх заміни стравами, приготованими на основі інших вуглеводів, що становлять основу солодкуватого смаку меду, фруктів і ягід.

 

Слайд 7

Ще один з вуглеводів, наявності якого в продуктах харчування зараз приділяється велика увага внаслідок встановлення його важливої біологічної ролі в організмі, це клітковина. При надходженні з їжею вона стимулює функціонування кишечника, сприяє життєдіяльності корисної для людини мікрофлори, виводить з організму холестерин і різні шкідливі речовини. Недостатнє надходження клітковини з продуктами харчування може привести до підвищення в крові рівня холестерину, розвитку цукрового діабету, жовчнокам'яної хвороби, апендициту, запорів, геморою. 

 

Слайд 8

Тому роль даного вуглеводу в харчуванні ні в якому разі не можна недооцінювати. Кількість клітковини в добовому раціоні має становити приблизно 20-25 грам. Велика кількість цього вуглеводу міститься в горосі, квасолі, муці грубого помелу, крупах, різних овочах і фруктах.

Слайд 9

На сьогоднішній день називають кілька груп вуглеводних продуктів харчування. Серед них: 1. Продукти з великим вмістом вуглеводів в них. Це продукти, де в 100 грамах вміщається 65 грам вуглеводів. Серед них можна відзначити цукор, кондитерські вироби, випічку, родзинки, фініки, макаронні вироби, манну і гречану крупи, джеми, варення, мед, мармелад.

 

Слайд 10

2. Друга група — продукти з досить великим вмістом вуглеводів — 40-60 грам вуглеводу на 100 грам маси. Сюди можна віднести різні сорти хліба, боби (горох і квасоля, наприклад), халву і шоколад.

 

Слайд 11

 3.Третя група — продукти, помірно насичені вуглеводами. Зміст — 10-20 грам/100 грам маси. Це — солодкий сир, картопля, буряк, фрукти — виноград і яблука, різні фруктові соки, морозиво.

 

Слайд 12

4. Четверта -містить невелику кількість вуглеводів в продуктах (5-10 грамм/100 грам маси). Сюди відносяться деякі фрукти і овочі, наприклад — кавуни, дині, груші, абрикоси та персики, апельсини та мандарини, гарбуз, кабачок, морква і капуста.

 

Слайд 13

5. П’ята група — продукти з дуже незначним вмістом вуглеводів (2-5 грам). Це, перш за все — молочні продукти — кефір, сир, сметана, молоко. Потім — гриби. З овочів — помідори, різна зелень, лимони.

 

Слайд 14

Шкода солодкого, надмірне вживання вуглеводів. Хіба можна втриматися від спокуси? Торти, тістечка, цукерки, шоколад, зрештою, солодкі булочки і ще стільки всього смачненького. Звичайно, кожен з нас знає, що при зловживанні солоденьким можна поправитися і обзавестися карієсом. Але чи тільки? Лікарі б'ють на сполох - солодке небезпечно для здоров'я ! Так які ж біди підстерігають ласунів, і в чому власне полягає шкода солодкого ? Звичайно, користь помірного вживання солодкого безперечна, оскільки саме воно збагачує наш організм вуглеводами необхідними для його правильної роботи. Близько 90% людей набирають зайві кілограми тільки тому, що багато їдять (тобто споживають більше калорій, аніж потрібно їхньому організмові), і не більш ніж 10% — через наявність серйозних порушень в організмі

 

Слайд 15

Повноцінний клітинний обмін цілком залежить від того, наскільки регулярного надходять в організм вуглеводи, які забезпечують його необхідною енергією. Також цукор сприяє виробленню "гормону щастя" (серотоніну). Але все добре в міру, а якщо любов до солодкого стає пристрастю, вона може привести до серйозних проблем зі здоров'ям. Саме тому вчені, визначивши, що надмірне вживання солодкого загрожує побічними ефектами, такими як: безпліддя, раку кишечника, цукор скорочує тривалість життя, несе небезпеку для вагітних, викликає цукровий діабет….

 

Слайд 16

Ожиріння Головною причиною ожиріння та надлишкової ваги є енергетичний дисбаланс між калоріями, які споживає людина, та калоріями, які вона витрачає. Надмірне вживання вуглеводів з їжею призводить до відкладаню жиру в організмі. В нормі у людини 25-30% вуглеводів їжі перетворюється в жир. Близько 90% людей набирають зайві кілограми тільки тому, що багато їдять (тобто споживають більше калорій, аніж потрібно їхньому організмові), і не більш ніж 10% — через наявність серйозних порушень в організмі

Слайд 17

Отже, роль вуглеводів в справі формування раціонального харчування при веденні здорового способу життя дуже висока. Грамотне складання раціону з урахуванням необхідної кількості даних компонентів харчування забезпечить хороше самопочуття і сприятиме профілактиці ряду захворювань.

 

Слайд 18

Правильно харчуйтесь та ведіть активний спосіб життя!

 

 

Слово викладача:

Ще раз хочеться акцентувати вашу увагу на важливості вуглеводневої їжі.

Про нестачу цукру в організмі говорять такі симптоми, як – втомлюваність, нервозність, головні болі, слабкість, тремтіння  голови, рук, болі в суглобах, м’язах.

У дітей та підлітків, які люблять солодощі, з’являється  гіперактивність.

Наш мозок дуже чутливий до коливань цукру в крові. Для його нормальної роботи в крові повинно циркулювати вуглеводів, що дорівнює 2ч.л. цукру. Ми з’їдаємо  більше. Наприклад, в шоколаді 7ч.л. цукру, в жувальній гумці – 0,5ч.л., в пиріжку – 5ч.л. цукру.

Ми перенасичені вуглеводами. Людина в своєму еволюційному розвитку ніколи не вживала стільки цукру, що й приводить її до серцево-судинних захворювань.

То ж заради свого здоров’я будьте розумними при вживанні вуглеводів!

IY. Узагальнення й систематизація знань.

 Розподіліть подані вуглеводи на групи.

 

Моносахариди

Олігосахариди

Полісахариди

 

 

 

Крохмаль, рибоза, сахароза, целюлоза, хітин.

 

Завдання для учнів:

Завдання з життєвими ситуаціями

 

  1. Обчислити, яке додаткове фізичне навантаження потрібне людині, яка спожила на 1500 ккал більше, ніж потрібно для її звичайного життя, якщо: 1 км пішки потребує 150 ккал. 1 година плавання у басейні – 500 ккал, 1 год їзди на велосипеді в середньому темпі – 250 ккал. Зробіть висновок: чи треба переїдати, щоб потім так перевантажувати свій організм?
  2. Вершина і схили гір яскраво виблискували в променях лютневого сонця, яке швидко котилося на захід. Група школярів поверталася із лижної прогулянки на базу. До їдальні, де на всіх чекав міцний чай, залишилося рукою подати. Раптом небо потемніло. Слабенький вітерець змінився на ураганний, сніг став засліплювати очі. Діти, зімкнувшись тісніше, не припиняли руху вперед. Раптом до керівника підбіг хлопчик, який ішов останнім. Переводячи подих, він сказав: «Стійте! Сашко більше не може йти!» Група зупинилася. «Спокійно! Заспокойтеся! Нічого не трапилося! – сказав керівник стурбованим дітям. А потім висипав на долоню з паперового пакетика кілька кубиків, - « На ось, дай Сашкові!» Через кілька хвилин діти знову продовжували свій шлях. І Сашко пішов разом зі своїми товаришами. Чудодійний засіб, який так швидко відновив сили хлопця, не продається в аптеках. Затяті туристи, звичайно, вже здогадалися, що Сашку допоміг звичайний цукор. Але чому саме цукор?
  3. Чому лікарі стверджують, що не можна купувати дітям жувальну гумку дешевих сортів, яка містить цукор і яскраві барвники?

Заключне слово викладача(повернутися до епіграфу)

 

                    

    Анкета з учнями

А  зараз  ми  дізнаємося,  як  харчуються  учні  нашого ліцею і  чи  потрібно  їм  щось змінювати у  своєму  раціоні.

                               Калейдоскоп харчування

                           Чи правильно ми харчуємося?

Найбільший  заряд  енергії  людина  отримує  під  час  сніданку. Як говориться в одній приказці: Сніданок – зїж сам, обідом – поділися з товаришом, а вечерю віддай недругу.

Тому  ми  вирішили  дослідити,  чи  правильно  харчуються  наші  учні.  В  опитуванні  взяло  участь   80   учнів

 

 

 

Анкета

1.  Чи  снідаєш ти?                      60 учнів  відповіли – так, 20 учнів – ні

2.   Що  їсиш  на  сніданок?  

Чай,  кава               - 60 чол.

Яєчня                      - 14 чол.

Сосиска                   - 8 чол.

Вчорашній борщ    - 19 чол.

Йогурт                     - 6 чол.

Нічого                     - 20 чол.

Результати  показуємо  у  діаграмі:

(Проектується на екран)

VІ. Оцінювання учнів.

VІІ. Домашнє завдання

  • Опрацювати параграф
  • Інтенсивно працюючі клітини кори головного мозку мають потребу у великій кількості глюкози. З чим це пов’язано?

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
8 листопада 2022
Переглядів
2321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку